Nieuwe chat! Zie dit topic.

Naar buiten

Gevoelens die je met de wereld deelt
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Naar buiten

Bericht door Anon20230219 »

Goose schreef: 12 jun 2018, 16:05
Lisa1973 schreef: 11 jun 2018, 22:14 Vanmiddag kreeg ik de vraag wanneer ik in een rok zou gaan verschijnen waarop mijn antwoord simpel was....voorlopig niet.
Zolang ik lichamelijk niet verander ga ik mij niet hullen in een rok of jurk.
Ik weet sowieso niet of ik wel een rokken vrouw ben ondanks dat ik het heerlijk vindt zitten.
Maar ik vind een jurk bij mij nu staan alsof je een strijkplank een jurk aantrekt.
Het is voor mij nog steeds de belangrijkste en moeilijkste fase want velen zien toch een man in vrouwen kleding al wordt dat met mijn steeds langer wordende haar wel wat minder..
Vanmiddag kreeg ik de bevestiging dat het van de achterkant als een dame uit ziet aangezien ik ook zo werd aangesproken.
Voelde goed..
Van het idee "een strijkplank met een jurk" zou ik me niet zoveel aantrekken (hehe) als ik jou was. Vrouwenlichamen zijn er in allerlei vormen en maten. Brede of smalle heupen, grote of kleine borsten. Het helpt als je weet welke modellen goed bij jouw bouw passen, en daar kom je alleen achter door het te proberen.
Tja ik zie zat leuke jurkjes hoor maar voel mij daar nog niet zeker genoeg voor dus ga mijzelf niet in een netelige situatie brengen.
Weet best dat er vrouwen zijn die niet zulke grote borsten hebben maar die dragen ook een jurk, denk dat ik eerder voor een mooie rok zou gaan en een mooie blouse erboven.
Het hangt beetje af wat de hormonen nog gaan doen op mijn leeftijd..
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Naar buiten

Bericht door Irene_de_Vreede »

Tip: kijk niet teveel naar mooie jurkjes, maar kijk naar jurkjes, rokken, broeken die mooi bij jou staan.
Irene
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2017, 20:25
Gender: Genderqueer

Re: Naar buiten

Bericht door Goose »

Groot gelijk heb je, Lisa! Je moet vooral doen waar jij je prettig bij voelt.

En wat Irene zegt inderdaad. Kijk naar wat past bij jouw lichaam. Iets wat je flatteert zal ervoor zorgen dat je je al snel een stuk zekerder voelt, en dat straal je dan ook meteen uit.
Daan
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Naar buiten

Bericht door janine2363 »

Benjamin schreef: 10 feb 2018, 18:51 Als ik vragen mag, had jij een moment dat je je realiseerde dat de buitenwereld je niet meer ziet als verklede vrouw? Ik vind dat trouwens wel onwerkelijk want van wat ik van jou heb gezien zie je eruit als een rasechte gast. En wat maakte dat dat zo voelde? Voor jou is het natuurlijk anders als FtM, dat realiseer ik me hoor. Maar heb je zo'n moment gehad?
De vloek van passabiliteit. Er zullen (voor mij) altijd mensen zijn die mij zien als een als vrouw verklede man. Wil niet zeggen dat ze onvriendelijk zijn of zo, maar ik kan niet voor hen kiezen wat zij zien. Anders moet ik mij gaan vermommen of een rol te gaan spelen. Mijn leven als vrouw zou niet echt aangenaam zijn als ik dat zou moeten doen. Dus laat de buitenwereld maar zien wat ze zien
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Naar buiten

Bericht door janine2363 »

Phlox schreef: 13 jun 2018, 23:05 Oke. Maar waar staat cis voor dan?
Het is latijn: cis is "aan deze zijde", trans is "aan de andere zijde", b.v. cis-jordanie, trans-jordanie.
dus algemener dan cisgender en transgender (gender identiteit klopt met biologisch geslacht, of niet)
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Naar buiten

Bericht door janine2363 »

Sara schreef: 11 feb 2018, 12:00 Misschien is het vreemde vorm van exhibitionisme, maar ik wil mensen niet shockeren of zo, ik zoek denk ik juist de erkenning voor dit deel van mij.
Ik denk dat je gewoon een mooi mens ben die haar/zijn schoonheid in al haar aspecten wil laten zien. Als je mij vandaag zou zeggen "ik ben vrouw" maar morgen "ik ben man". Dan zou dat voor mij gewoon zo zijn.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Naar buiten

Bericht door Anon20210626 »

Ecce homo
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.