Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ben ik (nog) wel een trans…?

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ben ik (nog) wel een trans…?

Bericht door Emma »

Voor Eva voelde het een beetje als buitengesloten worden. Het ging niet echt over labeltjes. Zijn we echt zo, dat we 'buitenstaanders' weg houden?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Ben ik (nog) wel een trans…?

Bericht door Anon20190712 »

Emma schreef: 14 feb 2018, 15:47 Voor Eva voelde het een beetje als buitengesloten worden. Het ging niet echt over labeltjes. Zijn we echt zo, dat we 'buitenstaanders' weg houden?
Ik denk dat dat de keerzijde is van zelfbescherming.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ben ik (nog) wel een trans…?

Bericht door Eva »

Emma schreef: 14 feb 2018, 15:47 Voor Eva voelde het een beetje als buitengesloten worden. Het ging niet echt over labeltjes. Zijn we echt zo, dat we 'buitenstaanders' weg houden?
We zijn als osm onder elkaar toch vertrouwelijker dan met anderen. Dat besef drong de afgelopen week langzaam tot me door.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Ben ik (nog) wel een trans…?

Bericht door Anon20190501 »

Hmm, ik ken zelf IRL géén T-mensen. Voor zover ik weet, i.i.g.
Dat was nooit de bedoeling, het is gewoon zo gekomen. Toch ervaar ik geen gebrek aan vertrouweljkheid.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Ben ik (nog) wel een trans…?

Bericht door janine2363 »

Eva schreef: 14 feb 2018, 15:57 We zijn als osm onder elkaar toch vertrouwelijker dan met anderen. Dat besef drong de afgelopen week langzaam tot me door.
Ik ga natuurlijk weer tegendraads zijn, het zal komen door mijn extravertie, ik heb minder dan gemiddeld een "veilige haven" nodig, maar voor vertrouwelijkheid: Wat ik zeg of schrijf, of voor vriendelijkheid: Hoe forum genootjes reageren op wat ik zeg of schrijf, of begrepen worden: Over de inhoud van wat ik zeg of schrijf. Eigenlijk geen verschil met een andere plek of medium.

Doet niets af aan de waarde van een forum voor transpersonen natuurlijk. Ik heb natuurlijk de hoop dat wat ik schrijf en uitzoek, relevant zal zijn voor andere transpersonen en veel van dat soort informatie is toch minder relevant voor niet-transpersonen.

Zelfs deze thread: "ben ik (nog) wel trans", is net zo interessant (en interessant is ie zeker) om hier te delen, als buiten het forum, omdat we in de grote wijde buitenwereld toch ook in de eerste plaats, ondanks fysieke herkenbaarheid, als mensen gezien willen worden. Die herkenbaarheid maakt ons, denk ik, af en toe weer even "trans" al laat je dat zelf op een moment liever achter je (spiritueel "cis" zoals Lilifee dat omschreef)

Janine
Gebruikersavatar
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden

Re: Ben ik (nog) wel een trans…?

Bericht door Gwenda »

Aan de ene kant is het een compliment, je bent op het eerste gezicht wat men verwacht. Aan de andere kant maakt het je onzeker, ben ik nog wel wie ik dacht dat ik was...

Ik vond de post die refereerde naar eigenschappen een hele mooie. Die ga ik adopteren. Kaders zet je door eigenschappen.

Hoewel ik mezelf vaak als vrouw presenteer ben ik nog niet waar ik wil wezen en moet ik me soms nog als man presenteren. Dan zijn er vaak momenten waarop ik denk ...ben ik nog wel wat ik ben.

Vergeet niet trans zijn is uiten dat je anders bent in je genderbeleving. Als je leeft wat je bent dan ziet niemand de kleine details van je verleden.

Ik zag een filmpje vandaag van een genderchirurg die zei dat ze een mooie baan heeft omdat ze alle onderdelen al heeft (in de context vsn mtf) en daar iets moois van mag maken.

Dan mogen we als trans groep best wel trots zijn. Wij hebben erg goed door hoe dingen in beide contexten m of f) werken en we kiezen die context die ons het beste past.

Dus ook Eva, je blijft ergens trans, je ziet een vrouw. Goed kijken dus
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Ben ik (nog) wel een trans…?

Bericht door Anon20180311 »

Haal diep adem, en volg je hart. Al ziet niemand nog aan je dat je trans bent ( Zelfs transen niet), jij en jij alleen kent je wortelen ( roots). Cis-mensen, zien je als cis, maar ook trans-mensen zien je als cis ( maakte ik persoonlijk mee op een trans bijeenkomst : Wat doet, hij hier ? ).

Cis- mensen zijn geen trans-mensen, en omgekeerd. Maar van zodra, men je gewoon gaat zien als cis-mens, dan ben je dat voor de beide werelden. Raar, maar waar. Ben ik (nog) wel een trans,......? Mag ik (nog) trans zijn ? Kan ik (nog) trans zijn ? Mag ik (nog) mezelf zijn ?

Ik ben in ieder geval, geen cis-man en vind deze totaal niet erg ( integendeel). Laat mij me maar lekker mezelf zijn.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .