Nieuwe chat! Zie dit topic.

Voor even terug naar je oude ik.

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Marica »

Ik ga nooit meer als mijn oude ik de straat op. NOOIT! :orcs-gayflag:
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door janine2363 »

Marica schreef: 08 aug 2018, 14:08 Ik ga nooit meer als mijn oude ik de straat op. NOOIT! :orcs-gayflag:
Voor mijn kinderen pas ik mij wel aan en waarom niet. Mijn zoontje ziet mij nu heel graag omdat ik nu mijzelf naar hem kan openen. Maar hij heeft tijd nodig om aan mijn verandering te wennen en hij doet dat heel moedig. Maar spreekt mij er ook op aan. Hij zij: "Ik moet me nu voor jou aanpassen, ik zu graag willen dat jij je ook aanpast". En wat kan je daar nu anders op antwoorden dan: "Natuurlijk"

Ik heb natuurlijk wel geleidelijk aangegeven hoe ik mij goed voel, en daar gaat hij dan weer in mee. Mijn favoriete kleding is nog een brug te ver voor hem. Maar een nette broek en mooie bloemen blouse vindt hij OK en zo "groeien we samen op"

Dit is natuurlijk niet "terug naar de oude ik", maar dat kan zowiezo niet er is enkel de "ik van nu" ;-)
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Marica »

Voor mijn kinderen hoef ik het niet te doen, want die heb ik niet. :mrgreen:

Mijn transitie in het sociale leven is eigenlijk voltooid, nu mijn lijf nog.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Gwenda »

Ik die het nu alleen bij werk waarbij ik moet wegens strenge beveiligingseisen. Daar wordt alles zodanig erg gecontroleerd dat het gewoon vragen om problemen is. Dat stopt nadat mijn geboorteakte is aangepast.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Marica »

Gwenda schreef: 13 aug 2018, 23:54 Ik die het nu alleen bij werk waarbij ik moet wegens strenge beveiligingseisen. Daar wordt alles zodanig erg gecontroleerd dat het gewoon vragen om problemen is. Dat stopt nadat mijn geboorteakte is aangepast.
Waarom dan pas? Je mag je toch kleden zoals jij dat prettig vindt? Wat heeft dat met beveiligingseisen te maken dan?
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Gwenda »

Marica schreef:
Gwenda schreef: 13 aug 2018, 23:54 Ik die het nu alleen bij werk waarbij ik moet wegens strenge beveiligingseisen. Daar wordt alles zodanig erg gecontroleerd dat het gewoon vragen om problemen is. Dat stopt nadat mijn geboorteakte is aangepast.
Waarom dan pas? Je mag je toch kleden zoals jij dat prettig vindt? Wat heeft dat met beveiligingseisen te maken dan?
Omdat daar een militair staat met instructies om minder leuke dingen te doen als id etc niet kloppen. Meer ga ik niet zeggen hier.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Marica »

Gwenda schreef: 14 aug 2018, 10:19
Marica schreef:
Gwenda schreef: 13 aug 2018, 23:54 Ik die het nu alleen bij werk waarbij ik moet wegens strenge beveiligingseisen. Daar wordt alles zodanig erg gecontroleerd dat het gewoon vragen om problemen is. Dat stopt nadat mijn geboorteakte is aangepast.
Waarom dan pas? Je mag je toch kleden zoals jij dat prettig vindt? Wat heeft dat met beveiligingseisen te maken dan?
Omdat daar een militair staat met instructies om minder leuke dingen te doen als id etc niet kloppen. Meer ga ik niet zeggen hier.
Marine omgeving Leiden?
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Gwenda »

Marica schreef:
Gwenda schreef: 14 aug 2018, 10:19
Marica schreef: Waarom dan pas? Je mag je toch kleden zoals jij dat prettig vindt? Wat heeft dat met beveiligingseisen te maken dan?
Omdat daar een militair staat met instructies om minder leuke dingen te doen als id etc niet kloppen. Meer ga ik niet zeggen hier.
Marine omgeving Leiden?
Ik ging hier niet meer zeggen.
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Marijn »

Marica schreef: 17 jun 2018, 12:18 Daar zit het hem nu net in. Ik zit voor mijzelf al in de RLE, maar sta nog aan het begin van een 2,5 maanden durende wachtlijst van Stepwork voor de diagnostiche fase, en dan de hele riedel die nog volgt. Ik kan pas echt als vrouw gaan werken en genieten, zodra ik een ander paspoort en rijbewijs heb met mijn foto als vrouw erop.
Even ter info: als je eenmaal aan je gesprekken begonnen bent kan je in principe vrij snel om de deskundigenverklaring voor de geslachtswijziging vragen. Die staat namelijk los van het medische traject. Dus je kan er rustig tijdens een van je eerste gesprekken over beginnen.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Marica »

Marijn schreef: 22 aug 2018, 12:34
Marica schreef: 17 jun 2018, 12:18 Daar zit het hem nu net in. Ik zit voor mijzelf al in de RLE, maar sta nog aan het begin van een 2,5 maanden durende wachtlijst van Stepwork voor de diagnostiche fase, en dan de hele riedel die nog volgt. Ik kan pas echt als vrouw gaan werken en genieten, zodra ik een ander paspoort en rijbewijs heb met mijn foto als vrouw erop.
Even ter info: als je eenmaal aan je gesprekken begonnen bent kan je in principe vrij snel om de deskundigenverklaring voor de geslachtswijziging vragen. Die staat namelijk los van het medische traject. Dus je kan er rustig tijdens een van je eerste gesprekken over beginnen.
Ergens staat al dat ik als vrouw het opleidingstraject in ga voor vrachtwagenchauffeur. Zodra Stepwork mij de intake gaat afnemen geef ik aan die brief te willen hebben aangezien ik al 100% fulltime als vrouw leef.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)