Nieuwe chat! Zie dit topic.

Voor even terug naar je oude ik.

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door janine2363 »

Eveliene schreef: 14 jun 2018, 13:12 Steeds meer werkgevers staan positief tegenover transgenders, we zijn minder vaak ziek dan collega's omdat we het gevoel hebben dat we het uiterste moeten geven om aan het werk te mogen blijven.
Dat lijkt mij een zeer "ongezond" gevoel
Eveliene schreef: 14 jun 2018, 13:12 Wat ook heel erg meewerkt is dat je je operatie en herstel achter de rug hebt, die ziektewet kosten wil een werkgever zeker bij nieuw personeel niet dragen.
En ook hier het idee dat we iets "extra" moeten doen, hey, zijn we niet gewoon mensen ?
Misschien hoor ik bij een gelukkige minderheid, maar ik ben aangenomen terwijl mijn nieuwe baas al wist dat ik binnen het halve jaar mijn chirurgie heb.
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door janine2363 »

Sacha64 schreef: 17 jun 2018, 12:18 Ik kan pas echt als vrouw gaan werken en genieten, zodra ik een ander paspoort en rijbewijs heb met mijn foto als vrouw erop.
Nee hoor, je kan als jezelf gaan werken met de naam die je wilt voor alle informele maar dagelijkse zaken. Wel dat de adminstratieve formele documenten pas veranderen na de wijziging geboorte akte.

Om je geboorte akte te kunnen wijzigen heb je enkel een deskundigen verklaring nodig, dus zoek een deskundige zonder wachtlijst zou ik zeggen (of ga naar Belgie en laat 'm met een formaliteit in Nederland onderschreven worden)
https://www.bigregister.nl/registratie/ ... ansgenders

Niet dat dit een advies om allemaal te doen, maar wel de opmerkingen dat de heel notie van "dat ergens op gewacht moet worden" eigenlijk alleen in ons eigen hoofd zit.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Marica »

janine2363 schreef: 18 jun 2018, 20:36
Sacha64 schreef: 17 jun 2018, 12:18 Ik kan pas echt als vrouw gaan werken en genieten, zodra ik een ander paspoort en rijbewijs heb met mijn foto als vrouw erop.
Nee hoor, je kan als jezelf gaan werken met de naam die je wilt voor alle informele maar dagelijkse zaken. Wel dat de adminstratieve formele documenten pas veranderen na de wijziging geboorte akte.

Om je geboorte akte te kunnen wijzigen heb je enkel een deskundigen verklaring nodig, dus zoek een deskundige zonder wachtlijst zou ik zeggen (of ga naar Belgie en laat 'm met een formaliteit in Nederland onderschreven worden)
https://www.bigregister.nl/registratie/ ... ansgenders

Niet dat dit een advies om allemaal te doen, maar wel de opmerkingen dat de heel notie van "dat ergens op gewacht moet worden" eigenlijk alleen in ons eigen hoofd zit.
Dank je wel Janine, natuurlijk wist ik al over hoe en wat om je naam en sekse te veranderen, alleen zit ik gewoon klem nu. En ja dat doe ik helemaal zelf, maar ik moet die baan hebben. Echt als het kan, dan doe ik het meteen, en laat ik mijzelf zien om nooit meer terug te keren als man. En mocht het dan alsnog spaak lopen, dan is dat discriminatie, dus dat zal wel niet gebeuren.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Gwenda »

janine2363 schreef:
Sacha64 schreef: 17 jun 2018, 12:18 Ik kan pas echt als vrouw gaan werken en genieten, zodra ik een ander paspoort en rijbewijs heb met mijn foto als vrouw erop.
Nee hoor, je kan als jezelf gaan werken met de naam die je wilt voor alle informele maar dagelijkse zaken. Wel dat de adminstratieve formele documenten pas veranderen na de wijziging geboorte akte.

Om je geboorte akte te kunnen wijzigen heb je enkel een deskundigen verklaring nodig, dus zoek een deskundige zonder wachtlijst zou ik zeggen (of ga naar Belgie en laat 'm met een formaliteit in Nederland onderschreven worden)
https://www.bigregister.nl/registratie/ ... ansgenders

Niet dat dit een advies om allemaal te doen, maar wel de opmerkingen dat de heel notie van "dat ergens op gewacht moet worden" eigenlijk alleen in ons eigen hoofd zit.
Op zich heb je gelijk Jeanine. Ik heb zelf helaas te maken met defensie als opdrachtgever. Ik doe werk waar een bepaalde screening voor vereist is. Alle screening is gelinkt aan de BRP. Ik moet helaas terug naar mijn oude geslacht om binnen te komen. Men weet daar van mijn gender klachten en heeft alle begrip. Alleen de procedures zijn erg streng. En daar stopt het.
Het is dus soms wel degelijk een blokkade.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Anon20210626 »

Oh dus al die keren dat ik Nieuwe Haven op Den Helder binnenliep als mezelf was ik eigenlijk niet goed bezig ?
Nooit last van gehad
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Anon20190122 »

En geloof mij nu maar bedrijven staan open voor transgenders of niet.

Staan ze er voor open moet je veelal een keer zo goed zijn als een ander.
Staan ze er niet voor open wordt je met een leuk verhaal buiten gehouden zoals je past niet in het team.
Zit je er al in wordt je er op een rot manier uit gewerkt.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Marica »

tanisha schreef: 19 jun 2018, 10:04 En geloof mij nu maar bedrijven staan open voor transgenders of niet.

Staan ze er voor open moet je veelal een keer zo goed zijn als een ander.
Staan ze er niet voor open wordt je met een leuk verhaal buiten gehouden zoals je past niet in het team.
Zit je er al in wordt je er op een rot manier uit gewerkt.
Zoals mij dus gebeurde bij mijn vorige werkgever. Eerst hosanna en goed dat je er voor uit durft te komen, en dan mijn contract niet verlengen out of the blue. Dat heeft lang nagedreund.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Gwenda »

Renée schreef:Oh dus al die keren dat ik Nieuwe Haven op Den Helder binnenliep als mezelf was ik eigenlijk niet goed bezig ?
Nooit last van gehad
Ik zit op plaatsen die na de wacht aan het hek nog een extra controle vragen. Die plaatsen worden aanvullend bewaakt. Daar is de controle ook ietsje strenger.
Gebruikersavatar
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Gwenda »

tanisha schreef:En geloof mij nu maar bedrijven staan open voor transgenders of niet.

Staan ze er voor open moet je veelal een keer zo goed zijn als een ander.
Staan ze er niet voor open wordt je met een leuk verhaal buiten gehouden zoals je past niet in het team.
Zit je er al in wordt je er op een rot manier uit gewerkt.
Het is ook wel eens grijs. Het komt er vaak op neer of men voor jou welwillend is een kleine aanpassing te maken. En daar is het antwoord vaak nee. En dan maakt het onderwerp vaak niet eens uit. Ook de vraag als cis gender om je contract aan te passen wordt vaak afgewezen.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Anon20190122 »

Sacha64 schreef: 19 jun 2018, 13:14
tanisha schreef: 19 jun 2018, 10:04 En geloof mij nu maar bedrijven staan open voor transgenders of niet.

Staan ze er voor open moet je veelal een keer zo goed zijn als een ander.
Staan ze er niet voor open wordt je met een leuk verhaal buiten gehouden zoals je past niet in het team.
Zit je er al in wordt je er op een rot manier uit gewerkt.
Zoals mij dus gebeurde bij mijn vorige werkgever. Eerst hosanna en goed dat je er voor uit durft te komen, en dan mijn contract niet verlengen out of the blue. Dat heeft lang nagedreund.
Zal beslist niet de laatste keer zijn!