Nieuwe chat! Zie dit topic.

Infomap genderdysforie

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Infomap genderdysforie

Bericht door Mirthe_s »

Marica schreef: 05 jul 2018, 06:14
Mirthe_s schreef: 04 jul 2018, 19:51
Marica schreef: 04 jul 2018, 15:33

Vertel dat maar aan TNN, COC, Stepwork, Transvisie, Thuisarts.nl Vooral die laatste schitterd in incompleet zijn. Geen folder meer te krijgen bij de huisarts, maar ze verwijzen naar Thuisarts.nl Daar staat helegaar niente nada over LGBTIQAP.

Ik heb die thuisarts al een uitgerbreide mail gezonden over dit onderwerp. Tot op heden geen reactie. Wij timmeren zover we kunnen aan de weg, maar we zijn maar met 2 mensen en bekostigen dit uit eigen geld.
En waarom zou je dan niet ook een digitale versie maken? Bijvoorbeeld in PDF formaat? Dat sluit jullie mooie map toch niet uit? Of is het alleen voorbehouden aan voor bij de huisarts of een patientenorganisatie op de plank?

Wat vind je trouwens onvolledig aan de website van Transvisie? Ik zou het graag eens bekijken, maar ik vind het zonde om een map fysiek te bestellen, te scannen, en dan het papier weer in de kliko te gooien. ;). En ik ben toch erg benieuwd naar jullie werk!
Alle info in die map is wel te vinden, maar dan moet je wel een lange adem hebben en goed kunnen zoeken. Maar wij vinden dat je niet alles op internet moet lezen. Soms is een stuk papier wel zo prettig. Bijv Opa en oma stuur je toch ook niet naar Google? Het is gewoon fijn om samen aan tafel te zitten en het te bespreken bij een kop koffie waarbij je elkaar aan kan kijken zonder een laptop die daar tussen staat. Soms is analoog gewoon lekkerder. We beseffen dat dat niet voor iedereen geldt, maar die zoekt het maar op internet.
Soms is papier (analoog?) zeker lekkerder. Maar daarom een hele groep uitsluiten die internet wel prettig vindt terwijl je zelf constateert dat er juist een behoefte is aan een dergelijke overzichtelijke samenvatting vind ik wat bekrompen.

Overigens is digitaal daar voor wie daar behoefte aan heeft ook weer op papier te maken. En dat had jullie dan weer de energie en de bekostiging uit eigen geld gescheeld.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Infomap genderdysforie

Bericht door Marica »

Mirthe_s schreef: 05 jul 2018, 08:37
Marica schreef: 05 jul 2018, 06:14
Mirthe_s schreef: 04 jul 2018, 19:51

En waarom zou je dan niet ook een digitale versie maken? Bijvoorbeeld in PDF formaat? Dat sluit jullie mooie map toch niet uit? Of is het alleen voorbehouden aan voor bij de huisarts of een patientenorganisatie op de plank?

Wat vind je trouwens onvolledig aan de website van Transvisie? Ik zou het graag eens bekijken, maar ik vind het zonde om een map fysiek te bestellen, te scannen, en dan het papier weer in de kliko te gooien. ;). En ik ben toch erg benieuwd naar jullie werk!
Alle info in die map is wel te vinden, maar dan moet je wel een lange adem hebben en goed kunnen zoeken. Maar wij vinden dat je niet alles op internet moet lezen. Soms is een stuk papier wel zo prettig. Bijv Opa en oma stuur je toch ook niet naar Google? Het is gewoon fijn om samen aan tafel te zitten en het te bespreken bij een kop koffie waarbij je elkaar aan kan kijken zonder een laptop die daar tussen staat. Soms is analoog gewoon lekkerder. We beseffen dat dat niet voor iedereen geldt, maar die zoekt het maar op internet.
Soms is papier (analoog?) zeker lekkerder. Maar daarom een hele groep uitsluiten die internet wel prettig vindt terwijl je zelf constateert dat er juist een behoefte is aan een dergelijke overzichtelijke samenvatting vind ik wat bekrompen.

Overigens is digitaal daar voor wie daar behoefte aan heeft ook weer op papier te maken. En dat had jullie dan weer de energie en de bekostiging uit eigen geld gescheeld.
Ok, het moet ook digitaal te vinden zijn, maar daar is de eerste lijns de huisarts de aangewezen persoon in. Vroegâh kreeg je iets op papier meer waarop je infomatie kon vinden over de aandoening die je had. Nu wordt er rucksichloss verwezen naar Thuisarts.nl waar niets te vinden is. Ik vindt dat dus een schande, en heb ze dus daarop gewezen.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Infomap genderdysforie

Bericht door Marica »

We hebben de map nu uitgezet bij 5 huisartspraktijken alwaar ze dankbaar ontvangen werden. We hebben zelfs van 1 al respons gekregen over de informatie die er in te vinden is. Ze waren blij verrast met de map en die zouden ze zeker aan transgender clienten meegeven.

Missie geslaagd tot zover. :!:
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Infomap genderdysforie

Bericht door Anon20190712 »

Mirthe_s schreef: 05 jul 2018, 08:37
Marica schreef: 05 jul 2018, 06:14
Mirthe_s schreef: 04 jul 2018, 19:51

En waarom zou je dan niet ook een digitale versie maken? Bijvoorbeeld in PDF formaat? Dat sluit jullie mooie map toch niet uit? Of is het alleen voorbehouden aan voor bij de huisarts of een patientenorganisatie op de plank?

Wat vind je trouwens onvolledig aan de website van Transvisie? Ik zou het graag eens bekijken, maar ik vind het zonde om een map fysiek te bestellen, te scannen, en dan het papier weer in de kliko te gooien. ;). En ik ben toch erg benieuwd naar jullie werk!
Alle info in die map is wel te vinden, maar dan moet je wel een lange adem hebben en goed kunnen zoeken. Maar wij vinden dat je niet alles op internet moet lezen. Soms is een stuk papier wel zo prettig. Bijv Opa en oma stuur je toch ook niet naar Google? Het is gewoon fijn om samen aan tafel te zitten en het te bespreken bij een kop koffie waarbij je elkaar aan kan kijken zonder een laptop die daar tussen staat. Soms is analoog gewoon lekkerder. We beseffen dat dat niet voor iedereen geldt, maar die zoekt het maar op internet.
Soms is papier (analoog?) zeker lekkerder. Maar daarom een hele groep uitsluiten die internet wel prettig vindt terwijl je zelf constateert dat er juist een behoefte is aan een dergelijke overzichtelijke samenvatting vind ik wat bekrompen.

Overigens is digitaal daar voor wie daar behoefte aan heeft ook weer op papier te maken. En dat had jullie dan weer de energie en de bekostiging uit eigen geld gescheeld.
Helemaal mee eens, op papier kan handig(er) en prettig(er) zijn dan digitaal, maar het kan ook juist averechts werken.
Wat als je huisarts wel zo'n map kan aanbieden, maar jij geen rondslingerend materiaal met info wil hebben in huis waar partners/kinderen/ouders ook wonen? Dan is een PDF bestand toegestuurd krijgen of een link naar een website met betrouwbare en volledige informatie veel prettiger. En die info kan dan gewoon geprint worden mocht daar behoefte aan zijn.
Gebruikersavatar
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Re: Infomap genderdysforie

Bericht door Dean »

Persoonlijk haat ik het juist dat bijna alles tegenwoordig ditgitaal wordt aangeboden, omdat ik een stuk papier toch echt prettiger vindt dan een pdfje... maar ik ben het er tevens mee eens dat een digitale versie handig zou kunnen zijn, omdat je deze (zolang het nodig is) ook ‘stiekem’ door kan zitten lezen, zonder dat je omgeving ook maar iets door heeft. Een stuk minder risico om per ongeluk betrapt te worden, en dus laagdrempeliger bij dit onderwerp...
Well, here I am! What are your other two wishes?
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Infomap genderdysforie

Bericht door Anon20190508 »

@es2308 hier!!
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈