Wie ben ik nu eigenlijk?

Gevoelens die je met de wereld deelt
Plaats reactie
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Wie ben ik nu eigenlijk?

Bericht door Anon20190516 »

Bij elke stap,verdwijn je verder uit mijn leven. Je hoorde zo lang bij me,dat ik niet beter wist,dat je er altijd zou zijn.hormonen en operaties die dingen veranderen aan mijn lijf en aan mijn gezicht. Ik zie je langzaam afbrokkelen ,stukje bij beetje,ik voel een droefenis in mijn hart. Je was ook een deel van mij. Een groot deel zelfs. Ik haatte je niet,je wist alleen niet goed wat je nou met jezelf aan moest.oude vriend,dank voor alle jaren dat je er voor me was. Nu moet ik zelf de weg zien te vinden in dit moeras van emoties en onzekerheden.een lastige weg.zij is er en slaat steeds verder haar vleugels uit.zoekende naar de juiste weg.lieve oude vriend,jij was mij en ik ben jou,maar ik ga nu op weg naar wie ik echt ben van binnen en ook van buiten,je blijft altijd een beetje een deel van mij...
Offline
Jennifer84
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 jul 2017, 00:21
Gender: Trans MtF
Locatie: provincie Utrecht

Re: Wie ben ik nu eigenlijk?

Bericht door Jennifer84 »

Dit is pure poëzie voor mij, zo goed geschreven


Ik heb het nu 4 x gelezen en ik merk dat dit me wel raakt. Het is wel heel herkenbaar terwijl ik nog geen operaties heb gehad.

Het geeft me een heel dubbel gevoel van binnen.

Ik had dit misschien ook niet moeten lezen midden in de nacht omdat ik niet in slaap kan komen
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Wie ben ik nu eigenlijk?

Bericht door janine2363 »

Is er iets wat verdwijnt en iets wat er voor in de plaats komt ? Maakt het uit, het komt toch voort uit hetzelfde wezen, de mens die je bent. Een transitie is geen verandering, het is een oversteek van ene naar de andere zelfde kant, het enige wat veranderd is dat je op die reis jezelf echt leert kennen. En dit is overigens ook zo voor bijna alle mensen die ergens in hun leven zichzelf moeten leren kennen.

Mijn zoontje zei het heel mooi, we zijn heel goed samen: "Mijn Papa is helemaal niet veranderd, hij is nog steeds dezelfde en ik hou van hem. Enkel de buitenkant is aan het veranderen en daardoor kan ik de binnenkant beter zien"
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Wie ben ik nu eigenlijk?

Bericht door Anon20190516 »

Mooi gezegd,Janine . Voor ieder voelt het denk ik anders. Voor mij voelt het of ik steeds meer van hem loslaat.voor een ander zit het weer anders....
Offline
ReneeCross
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 okt 2018, 09:45
Gender: Trans MtF
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Wie ben ik nu eigenlijk?

Bericht door ReneeCross »

Wooow wat mooi gezegd. Voel de emoties ik me op komen. Echt mooi.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Wie ben ik nu eigenlijk?

Bericht door Anon20190516 »

Ik had eigenlijk niet verwacht zoveel likes te krijgen op mijn berichtje.het was eigenlijk iets wat in mij opkwam en ik even wilde delen op het forum,niks bijzonders.
Blijkbaar heeft het toch bij veel mensen iets geraakt.
Misschien een carrière move voor me..dichteres worden?
;)
Offline
Plaats reactie