(R)evolutie

Gevoelens die je met de wereld deelt
Jess Lipstick
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 okt 2018, 04:06
Gender: Trans MtF

Re: (R)evolutie

Bericht door Jess Lipstick »

@ aquatunnel:

Dankjewel voor de tips. Tsjah, ik beland steeds op YouTube. Normaliter beland ik altijd in boeken maar dat is tot op heden nog niet gebeurt. Ik zit in een behoorlijke rollercoaster waarin acceptatie en wegduwen centraal staan. Idw maar van een boek kopen is het nog altijd niet gekomen. Ik zit een beetje knel ofzo.. Ik weet niet hoe ik het moet noemen. Ik wil eigenlijk van alles en uiteindelijk weer niet maar dan toch weer wel of iets. Waardeloos gewoon.. Ik wil dat niet voelen. Ik wil gewoon duidelijkheid maar dat is er niet. Het enige wat mij intussen duidelijk is is dat het niet allemaal zo klaar als een klontje is. Iets wat eigenlijk ook logisch is maar goed, ik kon dus echt 0 ervaringen. Enkel de televisie en internet verhalen
Laatst gewijzigd door Jess Lipstick op 31 okt 2018, 03:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je denkt dat je het allemaal wel hebt meegemaakt wil je als "man" zijnde als vrouw ontwaken :|
AquaTunnel
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 mei 2018, 22:14
Gender: Genderqueer

Re: (R)evolutie

Bericht door AquaTunnel »

Ik ben pas dit jaar bezig mijn genderidentiteit te accepteren, te experimenteren met uiterlijk en mensen erover te vertellen. Ik heb lang niet zoveel kennis die ik je kan geven als andere mensen op dit forum. Maar misschien is het fijn te weten dat ik inmiddels omgeven ben door rust, een positief gevoel en meer duidelijkheid heb gekregen over mezelf en wat ik wil. Terwijl ik begin dit jaar in een donkere periode zat, zo slecht had ik mij nog nooit gevoeld.

Naar welke ervaringen/verhalen ben je op zoek? Ik denk dat dit forum al een goede start is. Om eerlijk te zijn heb ik zelf nog niet veel users aangesproken, maar je kan erg veel uitgebreide ervaringen lezen en ik denk dat de meeste users ervoor openstaan om te reageren als je ze een privé bericht stuurt.
Als je buiten het internet ervaringen wil opdoen is het misschien een goed idee om naar bijeenkomsten te gaan.

Wat mij heeft geholpen uit die donkere periode te komen is om een vriendin in vertrouwen te nemen en haar over mijn struggles te vertellen. Ik doe dat nog steeds en we hebben ouderwets briefcontact. Ik schrijf haar een lange brief en zij schrijft mij een lange brief terug. Maar dan moet je maar net iemand in je omgeving hebben bij wie je dit kan doen natuurlijk.
Daarnaast heb ik veel gehad aan bijeenkomsten bijwonen, daarna om met make-up op naar feestjes te gaan.

Een echte ervaringsdeskundige ben ik niet. Maar ik heb in deze korte periode al veel soorten manieren van trans-zijn gezien.
Kan me voorstellen dat het moeilijk is erachter te komen wat je wil. Maar dat is een proces dat nog lang door zal gaan. En soms kom je er op een onbewaakt moment ineens achter.
In het midden van een antwoord dat ik aan iemand aan het typen was waarin ik wou zeggen dat het me vreemd lijkt om nu met zij aangesproken te worden, realiseerde ik me dat ik het helemaal niet vreemd vind en zelfs heel fijn zou vinden. Dat soort situaties.
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: (R)evolutie

Bericht door Tijgertje »

Ik vind het wel interessant dat sommige schrijvers zich anders gedragen, zodra de spijkerbroek voor een jurk wordt omgeruild. Mijn persoon is in jurk een kopie van de man in spijkerbroek. Gedrag, houding, gebaren, uiterlijk zijn exact gelijk.

De YouTube filmpjes heb ik ook wel gezien en irriteer me hier doorgaans mateloos aan. Als ik naar vrouwen om me heen kijk zien ik doorgaans ook geen overdreven handgebaren e.d. Mijn motto, doe maar normaal dan doe je gek genoeg. Ik zou het niet kunnen om in een tegenovergestelde genderexpressie er een andere manier van zijn op na te houden.
Marianna
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2018, 18:39
Gender: Trans MtF

Re: (R)evolutie

Bericht door Marianna »

Ik herken mij hier wel een beetje in. Ik ben echt dol op schattige en elegante kleding, ik houd ook niet van broeken en ik vind kleding erg belangrijk. Maar make-up vind ik juist verschrikkelijk, ik voel me er gewoon niet goed bij. Mijn haar moet wel goed zitten, maar ik zou het nooit willen verven en liever niet vaak stijlen/krullen. Ook dingen als lange nagels en nagellak houd ik niet van. Sieraden wel, maar alleen armbanden en kettingen. Het wisselt bij mij dus nogal. Mijn familie is heel erg accepterend, maar ze vinden het raar dat ik vrouw wil worden, maar tegelijkertijd niet heel 'vrouwelijk' ben. Ze proberen mij af en toe bijna op te dringen om allerlei 'vrouwelijke' dingen te doen, ook al wil ik dit helemaal niet. Ik weet dat ik niet mag klagen aangezien sommige lotgenoten een rotsituatie hebben, maar toch heb ik hier soms last van en het maakt me best ongelukkig.

Op dit moment ga ik nog door het leven als jongen. Ik merk dat wanneer ik als vrouw gekleed ga dat ik mij in principe goed voel, en dan ben ik dus ook iets meer mezelf. Als jongen ben ik hetzelfde, maar ik probeer soms iets stoerder over te komen voor de buitenwereld. Ik ben zeker niet zoals de stereotype transgenders die je ook vaak op YouTube ziet, maar ik zou mezelf ook weer niet als mannelijk omschrijven. Sorry als ik eventueel off-topic was (klinkt heel stom en dom, maar ik kan dat niet goed inschatten), maar ik hoop dat je hier iets aan hebt ;)
~ The most important thing in life is being happy :hbeat: ~
Jess Lipstick
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 okt 2018, 04:06
Gender: Trans MtF

Re: (R)evolutie

Bericht door Jess Lipstick »

@ aquatunnel: Waar ik naar op zoek ben? Iets van herkenning denk ik. Iets wat bij mij de doorslag zal geven of iets. Soms weet ik het zelf ook niet helemaal. Again, het is net een achtbaan. Uiteindelijk gaat het van mij af en verval ik in mijn oude gedrag. Dan let ik op mijn houding en wat meer wat uiteindelijk vanzelf gaat. Dan denk ik weer dat het een bevlieging is. Maar uiteindelijk komt het toch weer terug en dan knaagt het waarna het mij op een gegeven moment niet meer boeit en ik mij gewoon laat gaan zoals ik wil. En dat elke keer opnieuw en opnieuw. Het is gewoon verwarrend.

@ Tijgertje: Bij mij pakt het iig zo uit. Eenmaal in vrouwenkleding gaat alles vanzelf en in mannenkleding wisselt het dus heel erg ivm mijn eigen schommelingen.

@ Marriane: Hier herken ik mij onwijs in. Ok, los van jouw voorkeuren. Ik ben zelf gek op lange nagels en make up. Ik vind het dan ook geweldig om mijn nagels erop te lijmen, te lakken en lekker in de make up te gaan. Ik kan daar echt van genieten haha. Zelf ben ik iig nog niet zo ver. Voor mij is het allemaal best verwarrend en ik wordt er soms dodelijk ongelukkig van
Als je denkt dat je het allemaal wel hebt meegemaakt wil je als "man" zijnde als vrouw ontwaken :|
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: (R)evolutie

Bericht door janine2363 »

Jess Lipstick schreef: 02 nov 2018, 02:02 Waar ik naar op zoek ben? Iets van herkenning denk ik. Iets wat bij mij de doorslag zal geven of iets. Soms weet ik het zelf ook niet helemaal.
Ik heb gekozen om mijn transitie te doen, op een absoluut klein, absurd klein zo je wilt, gevoel van blijheid dat ik in mij vond door mij in al die kleine dingen toe te staan mijzelf te zijn. Ik had nog jaren kunnen blijven denken en dan zou er niets gebeurd zijn. Had ik enige zekerheid van "weten" van "ik ben 'n vrouw", nou nee dus. Ik ben gestopt met denken en heb dat gevoel van blijheid gevolgt. Ik weet nu nog steeds niets zeker, behalve dat ik mij gelukkig voel en ik heb genoeg dingen om over te huilen, veel verloren en toch ben ik nog steeds blij. Wat valt er dan nog meer te zeggen ?
ReneeCross
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 okt 2018, 09:45
Gender: Trans MtF
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: (R)evolutie

Bericht door ReneeCross »

Ik ben ook nooit echt vrouwelijk geweest. Sterker werd eerder als macho getypeerd. Toch hield ik van het kleden als vrouw. Sinds 2 jaar ga ik dan full femme. Ben ik trans. Wat is een trans. Volgens de definitie is het anders dan geboortegeslacht voelen. En ja dat doe ik regelmatig. Ook regelmatig (nog) niet. Hoe dat gaat lopen geen idee. Vooralsnog ben ik supergelukkig om de echtgenoot van mijn vrouw te zijn dis af en toe vrouw kan zijn. Voor nu is dat genoeg voor mij denk ik. Maar ook dat weet ik niet eens 100% zeker. Anyway laat niemand je belemmeren in jouw ontwikkeling en neem je eigen tijd. En ja voor mij is make up we enorm vrouwelijk en daarbij heb ik dat ook wel nodig hihi. Maar laat je nooit naar beneden halen door wie dan ook.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JesseJessie
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 nov 2018, 16:07
Gender: Genderfluid

Re: (R)evolutie

Bericht door JesseJessie »

ReneeCross schreef: 26 nov 2018, 15:20 Ik ben ook nooit echt vrouwelijk geweest. Sterker werd eerder als macho getypeerd. Toch hield ik van het kleden als vrouw. Sinds 2 jaar ga ik dan full femme. Ben ik trans. Wat is een trans. Volgens de definitie is het anders dan geboortegeslacht voelen. En ja dat doe ik regelmatig. Ook regelmatig (nog) niet. Hoe dat gaat lopen geen idee. Vooralsnog ben ik supergelukkig om de echtgenoot van mijn vrouw te zijn dis af en toe vrouw kan zijn. Voor nu is dat genoeg voor mij denk ik. Maar ook dat weet ik niet eens 100% zeker. Anyway laat niemand je belemmeren in jouw ontwikkeling en neem je eigen tijd. En ja voor mij is make up we enorm vrouwelijk en daarbij heb ik dat ook wel nodig hihi. Maar laat je nooit naar beneden halen door wie dan ook.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bedankt voor je verhaal Renee. Het lijkt sterk op wat ik voel, maar vandaag zat ik er even helemaal doorheen. Jou woorden hebben me geholpen het weer even in perspectief te plaatsen.
Emily98
Berichten: 56
Lid geworden op: 27 nov 2018, 22:07
Gender: Trans MtF

Re: (R)evolutie

Bericht door Emily98 »

Wolfy_girl schreef: 27 okt 2018, 20:30 Een ding waar ik me altijd aan heb geergerd is wanneer transgenders andere transvrouwen onder de bus gooien omdat ze niet altijd 100% vrouwelijk zijn geweest (of zijn). Niet elk vijf-jarig kind is geobsedeerd door genders en sekse, en ik vind het vervelend wanneer de geloofwaardigheid van een transvrouw op het spel gezet wordt wanneer ze een andere opvoeding heeft gehad. Gelukkig maak ik dit tegenwoordig niet meer zo vaak mee, maar af en toe zie ik nog steeds mensen die beweren dat je niet "echt" transgender bent als je niet altijd 100% in je genderrol geleeft hebt.

Ik ben zelf ook vroeger lang niet altijd vrouwelijk geweest. Ik was flink in de ontkenning, en daarbij zou mijn familie dat nooit hebben toegelaten. Dat is natuurlijk ook iets waar men rekening mee moet houden, want lang niet iedereen leeft in een sociale omgeving die het toelaat om je als "man" zijnde volledig als vrouw te uiten (ja, ook *zonder* gereformeerde ouders!).

Ik herken me wel in je post. Ik zou mezelf niet "butch" noemen, noch lesbisch, maar een girly-girl met hoge hakken en franjejurk ben ik ook niet. De helft van de tijd draag ik niet eens make-up, maar dat heeft voor mij weinig met vrouwelijk zijn te doen. Ook zonder make-up word ik in het openbaar als vrouw aangesproken. Ik heb ook genoeg "butch" vrouwen gezien die ook nog gewoon als vrouw worden aangesproken, en daarbij: waarom zou ik me anderhalf uur uitsloven om make-up op te doen als ik toch maar een hele kleine sociale cirkel heb?
Dat eerste stukje is voor mij herkenbaar, ik maak het zelf mee. Ik heb soms gesprekken bij lucertis en ik kreeg daar te horen dat als ik me aanmeld bij een kliniek en naar gesprek dat ik er dan al helemaal als een meisje uit moet zien zodat hun kunnen zien dat het echt zo is en hoe erg. Ik kreeg ook de vraag wat ik zou doen als ze nee zeggen
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: (R)evolutie

Bericht door Anon20190508 »

Kevin98 schreef: 29 nov 2018, 08:30
Dat eerste stukje is voor mij herkenbaar, ik maak het zelf mee. Ik heb soms gesprekken bij lucertis en ik kreeg daar te horen dat als ik me aanmeld bij een kliniek en naar gesprek dat ik er dan al helemaal als een meisje uit moet zien zodat hun kunnen zien dat het echt zo is en hoe erg. Ik kreeg ook de vraag wat ik zou doen als ze nee zeggen
Zoals we gister inderdaad in de chat besproken hebben hoef je echt niet al in je gewenste geslacht te leven om in aanmerking te komen voor behandeling, maar ook is de kans dat ze gewoon plat afwijzen extreem klein. Dit is omdat dysforie voornamelijk in je hoofd zit, en dat weten ze, dus je zal waarschijnlijk sowieso bij een van hun psychologen terecht komen. Kan daaruit komen dat het geen dysforie is? Natuurlijk, maar als jij weet dat je het hebt, dan komt het wel goed. Psychologen dealen namelijk voornamelij met onzichtbare problemen, dus zij zullen echt niet zeggen van: nee hoor, sorry, als jij niet nu al lippenstift en hoge hakken draagt, ben je niet transgender, hoor. Zo werkt het niet.
Maar wees gerust dat iedereen hier ongetwijfeld wel eens heeft gedacht: ben ik wel ècht trans? Wil ik wel ècht in transitie? En de enige die dat antwoord heeft ben jij, niet die psycholoog of wie dan ook.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Plaats reactie