Leven als jezelf zonder je aan te trekken van familie

Gevoelens die je met de wereld deelt
Plaats reactie
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Leven als jezelf zonder je aan te trekken van familie

Bericht door Hormoonmeisje »

Ik heb vandaag een heel belangrijke beslissing genomen.
Misschien heeft een enkeling gemerkt dat ik vandaag niet op het forum was.

Ik ben aan het denken gezet geweest de laatste dagen.

Ik heb jarenlang alles geprobeerd om de lieve vrede met mijn familie te bewaren, jarenlang geprobeerd stukken van mezelf voor hen op te offeren.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik enkel mezelf in de vingers snijd daarmee. Ik kan niet leven voor anderen. Ik wil voor mezelf leven.

De onvrede met mijn geboortegeslacht zal nooit weggaan zonder all the way the gaan.

I’m still struggling.

Ik wil geen compromissen over mijn lichaam moeten sluiten zodat mijn intolerante familie mij misschien doogt.

Ook heb ik gemerkt dat het feit dat ik trans ben voor hun al genoeg is om mij niet te hoeven accepteren. Het is conditionele acceptatie. Hun voorwaarden en ik moet maar inleveren.

Ik wil niet zo oud hoeven worden.

Ik wil oud worden als mezelf. Als wie ik echt ben.

Daarom ga ik blijven zoeken tot er een dokter is die mij terug op hormonen zet en mij toestemming geeft voor SRS ( ik had medische problemen in mijn familievoorgeschiedenis , remember :-) ) .
Er is geen andere manier om rust in mijn hoofd te krijgen.

De genderdysforie vreet mij nog steeds kapot en dat door een familie die mij jarenlang heeft ingeprent dat het een schande was om transgender te zijn.

Leven volgens een ander hun voorwaarden is nog nooit iemand gelukkig van geworden.

Ik ga er dus terug volledig voor. Geen compromissen meer.
Ze nemen me maar zoals ik ben of helemaal niet.

Moest het even van me afschrijven en het doet zalig deugd!
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Leven als jezelf zonder je aan te trekken van familie

Bericht door Marica »

Tja, terug op de hormonen zal alleen via de normale kanalen moeten gebeuren incl de wachtlijsten voor een intake waarna je waarschijnlijk direct doorgezet wordt naar een endocrinoloog.
Je bent zo een jaar verder.
Dan is er Internet, en de weg daar naar toe is vol onzekerheden die ik 1 keer heb bewandeld, en gelukkig was het product goed en werkte het voor mij omdat het mij echt een B cup heeft bezorgt.

Maar je kan het zomaar slecht treffen. Kijk dus uit.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Aileen
Berichten: 98
Lid geworden op: 30 mar 2018, 19:59
Gender: Transgender
Locatie: Gdynia
Contacteer:

Re: Leven als jezelf zonder je aan te trekken van familie

Bericht door Aileen »

Mijn endocrinoloog zal je waarschijnlijk wel binnen een maand of twee helpen. Je moet er enkel voor naar Warschau, maar dat lijkt me te overzien. Als je medische gegevens hebt waaruit blijkt dat je eerder aan de HRT bent geweest, vertaal die alsjeblieft naar het Pools voor je een afspraak maakt. Ook zal ze verwachten dat je volledige bloedwerk laat doen - dit is E2+Testo+LH+FSH/TSH+Prolactyne+leverwaarden (ALT/AST), glucose en de volledige morfologie.

Als je een (oudere) diagnose hebt, of iets waaruit blijkt dat je al in transitie ben geweest en om redenen anders dan "ik weet het nu even niet" tijdelijk ben moeten stoppen, zal ze je ongetwijfeld wel willen helpen.

Om een afspraak te maken kun je Luxmed bellen op +48 22 33 22 888 en vragen voor een bezoek aan endocrinoloog Anna Torska.

Een alternatief om snel hormonen te krijgen is Liber, die heeft een 100% succesratio. Zelf ben ik maar gedeeltelijk een voorstander van, want hij is van mening dat zijn clienten beter hormonen door een arts kunnen worden voorgeschreven dan via het internet, dus schrijft hij na het eerste bezoek al een recept uit. Helaas dus ook aan mensen met ernstige persoonlijkheidsstoornissen. Een bezoek kun je boeken hier al weet ik niet of je voor dit platform ook toegankelijk voor boekingen als je buiten Polen woont.
Gott hat die Erde nur einmal geküsst. Genau an dieser Stelle, wo jetzt Nimwegen ist...
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Leven als jezelf zonder je aan te trekken van familie

Bericht door Elise »

Hormoonmeisje schreef: 29 dec 2018, 02:27
Ik ga er dus terug volledig voor. Geen compromissen meer.
Ze nemen me maar zoals ik ben of helemaal niet.

Moest het even van me afschrijven en het doet zalig deugd!
Soms is het inderdaad goed om even afstand te nemen en goed na te denken wat je zelf wilt en zeker wat je voelt. Knap dat je nu zo voor jezelf durft te kiezen. Als de beslissing je rust geeft dan is dat alleen maar goed. Soms is even gas terug nemen een confrontatie met jezelf (weet er alles van), maar wel een die vaak nodig is om verder te komen.

Fijn dat je met je nieuwe mindset het nieuwe jaar in kan! :D
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Leven als jezelf zonder je aan te trekken van familie

Bericht door Anon20190122 »

Goed zo meis altijd voor jezelf kiezen!
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Leven als jezelf zonder je aan te trekken van familie

Bericht door Hrafn »

Goed dat je nu voor jezelf kiest, het is jouw lichaam! Ik snap best dat medici het niet aandurven om je te behandelen vanwege je genetische aanleg maar eigenlijk is dat niet eerlijk want dat betekent dat zij een keuze voor jou maken welke ziekte erger is.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Leven als jezelf zonder je aan te trekken van familie

Bericht door Anon20190516 »

Jezelf zijn is het grootste goed
Offline
Plaats reactie