Hij is een zij

Gevoelens die je met de wereld deelt
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Hij is een zij

Bericht door AJpoekie »

Morgen start het nieuwe seizoen van Hij is een zij! :dance: (Voor wie dat nog niet wist).

Ik heb alle seizoenen gezien van dit programma en ga er zeker klaar voor zitten morgen.
Voor mij geeft het erg mooi weer hoe divers de gevoelens van transgenders kunnen zijn en wat voor voor wensen ze hebben, meemaken enzovoort.
Dat is echt een verrijking om te zien! Mensen hebben snel hun oordeel klaar over bepaalde keuzes die transgenders wel of niet maken (om maar te noemen een transman die er voor kiest eerst een baby te krijgen, of bepaalde keuzes in wél hormonen maar geen operaties). Ik vind het goed dat de diversiteit te zien is en hoop dat mensen daar wat meer open-minded van worden.

(Stiekem hoop ik dat mijn familie het ook gaat volgen, zodat ze me beter snappen. Wellicht moet ik er even subtiel naar hinten).

Ik vind vooral het persoonlijke aspect fijn, omdat ik vaak het idee heb dat mensen veel vragen stellen over de fysieke veranderingen, maar weinig rekening houden met het mentale aspect. Iets wat hierin wel zichtbaar is, omdat de transgenders langere tijd gevolgd worden en je je daardoor meer verbonden voelt met iemand. (Tevens respect voor de transgenders die meewerken aan dit programma).

Ik heb er zin in en tegelijkertijd zal ik het zelf ook zwaar hebben, omdat wou dat ik verder was in het traject. Nog steeds Koos hormoonloos..
Dat zijn niet per se gevoelens van jaloezie, maar gewoon dat mijn eigen dyfsorie wat meer opspeelt.

Nou ja, bij deze dus, wilde jullie er even op attenderen en misschien ook leuk om hier wat over de afleveringen te babbelen :-)
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Hij is een zij

Bericht door Marica »

Ik neem het al op opdat ik het niet vergeet.. :)
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Kams
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 dec 2018, 17:35
Gender: Vrouw

Re: Hij is een zij

Bericht door Kams »

Ik dacht altijd dat dit maar een seizoen was.
Klinkt alsof ik dan wat afleveringen te kijken heb! Want het was wel een toffe serie.
Our loneliest, are found to be the kindest. The saddest among us are witnessed smiling the brightest. And our most damaged, are often our wisest. They've seen what lies behind those doors, and they do not wish it's suffering onto anyone else.
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Hij is een zij

Bericht door Marijn »

Marica schreef: 08 jan 2019, 07:12 Ik neem het al op opdat ik het niet vergeet.. :)
Daar heb je toch NPO Start voor (uitzending gemist)?
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Hij is een zij

Bericht door Marijn »

Kams schreef: 08 jan 2019, 07:34 Ik dacht altijd dat dit maar een seizoen was.
Klinkt alsof ik dan wat afleveringen te kijken heb! Want het was wel een toffe serie.
Dit wordt het vierde seizoen, ze hebben een tijdje pauze genomen. Ik meen dat alles nog via NPO Start te kijken is.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Kams
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 dec 2018, 17:35
Gender: Vrouw

Re: Hij is een zij

Bericht door Kams »

Marijn schreef: 08 jan 2019, 09:18
Kams schreef: 08 jan 2019, 07:34 Ik dacht altijd dat dit maar een seizoen was.
Klinkt alsof ik dan wat afleveringen te kijken heb! Want het was wel een toffe serie.
Dit wordt het vierde seizoen, ze hebben een tijdje pauze genomen. Ik meen dat alles nog via NPO Start te kijken is.
Ik voel spontaan een binge watch sessie aankomen!
Our loneliest, are found to be the kindest. The saddest among us are witnessed smiling the brightest. And our most damaged, are often our wisest. They've seen what lies behind those doors, and they do not wish it's suffering onto anyone else.
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Hij is een zij

Bericht door KeepzD »

Ik hoop vanavond "live" te kunnen kijken maar ben aan het werk dus dat wordt even spannend, of er tijd voor is of niet.
Zo niet kijk ik het morgenmiddag ergens terug :)
Forever myself
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Hij is een zij

Bericht door AJpoekie »

Marijn schreef: 08 jan 2019, 09:18
Kams schreef: 08 jan 2019, 07:34 Ik dacht altijd dat dit maar een seizoen was.
Klinkt alsof ik dan wat afleveringen te kijken heb! Want het was wel een toffe serie.
Dit wordt het vierde seizoen, ze hebben een tijdje pauze genomen. Ik meen dat alles nog via NPO Start te kijken is.
Jup, toen ik me in genderdysforie begon te verdiepen, stonden alle seizoen gewoon nog op NPO ;-)
Het is vooral leuk dat ze zo'n verschillende doelgroep hebben: transmannen en vrouwen van verschillende leeftijden. Ook een keer iemand die non-binair was. Vond het top, want daarmee wordt voor iedereen steeds meer duidelijk dat er niet per se hokjes zijn met man en vrouw, maar meer een lijn waar je je ergens richting man of vrouw of in het midden bevindt.
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: Hij is een zij

Bericht door Simão »

Ik wist niet dat het weer begonnen was, bedankt voor de tip.

O hemel de eerste is meteen over kinderwens. Dat wordt kromme tenen werk.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Hij is een zij

Bericht door Marica »

Simão schreef: 09 jan 2019, 12:03 Ik wist niet dat het weer begonnen was, bedankt voor de tip.

O hemel de eerste is meteen over kinderwens. Dat wordt kromme tenen werk.
En dan die vraag over borstvoeding :hand: Ik als transvrouw kreeg bijna last van waterlanders, emokip dat ik ben.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Plaats reactie