De spiegel en toch ook weer niet

Gevoelens die je met de wereld deelt
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

De spiegel en toch ook weer niet

Bericht door EmmaJJ »

Dit is vast al meerdere keren gezegd, maar ik wil het toch even kwijt.

Ik snap transmannen helemaal. Want het is een spiegel. Ik ken dezelfde gevoelens als transvrouw in de omgekeerde richting.

En toch... af en toe bekruipt me een (jaloers?) en volkomen onrealistisch gevoel (want ik weet dat het zo niet werkt) en dat is : “my god, you had (have) it all! Why throw away all these goodies I long for?

Het blijft een bizar gevoel soms.

Jammer dat er geen ruilbeurs mogelijk is.
Laatst gewijzigd door EmmaJJ op 13 jan 2019, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: De spiegel en toch ook weer niet

Bericht door Hrafn »

J.J. schreef: 13 jan 2019, 12:57
Jammer dat er geen ruilbeurs mogelijk is.
Dat denk ik ook vaak. Wat zou een toverstafje handig zijn...
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: De spiegel en toch ook weer niet

Bericht door Anon20190508 »

Jep, ja, denk dat dat de omgekeerde weg precies zo is, hoor. :lol: Denk dat als trans mannen en trans vrouwen onderling gewoon van 'onderdelen' of lichaam konden wisselen, dat we allemaal in de rij zouden staan!
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
JesseJessie
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 nov 2018, 16:07
Gender: Genderfluid

Re: De spiegel en toch ook weer niet

Bericht door JesseJessie »

Heeft iemand de serie altered carbon gezien?
In het kort ging het er om dat het bewustzijn op een soort schijfje staat en lichamen uitwisselbaar zijn. Klinkt als een mooie oplossing haha. Echter zou dat, net als in de serie, nooit lang goed kunnen gaan :lol:
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: De spiegel en toch ook weer niet

Bericht door Anon20190508 »

JesseJessie schreef: 13 jan 2019, 19:09 Heeft iemand de serie altered carbon gezien?
In het kort ging het er om dat het bewustzijn op een soort schijfje staat en lichamen uitwisselbaar zijn. Klinkt als een mooie oplossing haha. Echter zou dat, net als in de serie, nooit lang goed kunnen gaan :lol:
Mijn eerste gedachte bij altered carbon was: TRANS WALHALLA!!!
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
JesseJessie
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 nov 2018, 16:07
Gender: Genderfluid

Re: De spiegel en toch ook weer niet

Bericht door JesseJessie »

Eros schreef: 13 jan 2019, 19:15
JesseJessie schreef: 13 jan 2019, 19:09 Heeft iemand de serie altered carbon gezien?
In het kort ging het er om dat het bewustzijn op een soort schijfje staat en lichamen uitwisselbaar zijn. Klinkt als een mooie oplossing haha. Echter zou dat, net als in de serie, nooit lang goed kunnen gaan :lol:
Mijn eerste gedachte bij altered carbon was: TRANS WALHALLA!!!
:lol: er zit zelfs nog een ftm personage in bedenk ik me net.
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: De spiegel en toch ook weer niet

Bericht door AJpoekie »

J.J. schreef: 13 jan 2019, 12:57 Dit is vast al meerdere keren gezegd, maar ik wil het toch even kwijt.

Ik snap transmannen helemaal. Want het is een spiegel. Ik ken dezelfde gevoelens als transvrouw in de omgekeerde richting.

En toch... af en toe bekruipt me een (jaloers?) en volkomen onrealistisch gevoel (want ik weet dat het zo niet werkt) en dat is : “my god, you had (have) it all! Why throw away all these goodies I long for?

Het blijft een bizar gevoel soms.

Jammer dat er geen ruilbeurs mogelijk is.
Grappig (geen goede formulering) dat je het zo ervaart.
Ik kan het wel begrijpen. Maar zelf denk ik er niet op die manier over na bij MtF. Ik zie het niet als zonde is dat je je lichaam, ookal dat is waar ik naar onderweg ben. Zie het meer als: iedereen heeft zijn weg naar zijn ware ik, of dat nou de FtM is, zoals ik of de MtF.
Dus bij mij geen gedachte van: goh waarom zou je dat doen? (MtF) ik snap het proces, snap waarom iemand het zou doen, want het is inderdaad een soort spiegel van mijn proces.

In ieder geval goed dat je het gevoel herkent en erkent bij jezelf, of het dan onrealistisch is of niet, het is er gewoon.

Bij mij werkt het eerder vaak zo van dat als ik vrouwen zie, die bijv. vrij naakt erbij lopen (bijv. veel decolleté laten zien), dat ik dan echt denk: MIJN GOD, WAAROM DOE JE DAT?!

Dat ik dan eigenlijk zelf een soort plaatsvervangende afkeer ervaar.
Dat is ook vreemd opzich..

Want iedere vrouw moet het echt zelf weten hoe ze erbij loopt, maar ik word daar dan soms toch akelig ervan en voel afkeer.
Toch beetje lastig.. Ik denk namelijk dat ik op vrouwen val en het wordt wel een ingewikkeld als ik een relatie krijg en dan überhaupt niet aan haar lichaam wil komen, omdat dat iets is waar ik vandaan ben gegaan/wil gaan/onderweg ben.
Denk dat ik moet leren om dat los van elkaar te zien ofzo.
Je eigen dysforie en de keuzes die andere maken over hun lichaam.
Zal dat makkelijker worden naar mate je verder in het traject komt? (zoals sommigen weten ben ik nog pre-t). Misschien wordt het makkelijker als ik me meer mezelf voel, omdat ik dan minder een hekel heb aan mijn lichaam en daardoor misschien ook überhaupt beter tegen vrouwenlichamen kan. Dat klinkt als een logische verwacht, maar I don't know, gevoel is nooit logisch.

Hahaha, ja het zou fantastisch zijn als er een ruilbeurs mogelijk was ;-)
Aan de andere kant, is dit ergens ook wel prima. Ik wil niet, bij wijze van spreken, kunnen knippen in mijn vingers en dat ik dan morgen wakker wordt compleet als man. Dan zou ik ook een hartaanval krijgen denk ik. Nu kan ik rustig wennen aan wat er allemaal gaat veranderen in mijn lijf. Ten slotte weet ik ook niet hoe het voelt om bijv. een penis te hebben, dus als ik die ineens zou hebben, zonder dat ik eerst überhaupt heb geëxperimenteerd met packers enzo, dan zou dat toch wel een beetje raar voelen.
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: De spiegel en toch ook weer niet

Bericht door EmmaJJ »

AJpoekie schreef: 15 jan 2019, 17:25








Dus bij mij geen gedachte van: goh waarom zou je dat doen? (MtF) ik snap het proces, snap waarom iemand het zou doen, want het is inderdaad een soort spiegel van mijn proces.

Ik snap heel erg goed waarom iemand dat zou doen.
Die spiegel zoals ik zei.
Het is gewoon een soort jaloezie.
Ik wil graag een goed werkende vagina, met alles er op en er aan. Omdat het niet kan, neem ik straks genoegen met een neo vagina.
Ik ben gewoon jaloers dat jij er al een hebt.
En jij andersom, vermoed ik. Dat vind ik soms zo bizar.

Leuk wat je zegt over vrouwenlijven.
Ik ben benieuwd hoe dat is voor mij.
Ik denk dat ik een penis best een leuk speeltje vind, als het niet aan mij vast zit.
Maar dat mag ik gaan ontdekken als ik de kans krijg.
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: De spiegel en toch ook weer niet

Bericht door AJpoekie »

J.J. schreef: 15 jan 2019, 19:45 Ik snap heel erg goed waarom iemand dat zou doen.
Die spiegel zoals ik zei.
Het is gewoon een soort jaloezie.
Ik wil graag een goed werkende vagina, met alles er op en er aan. Omdat het niet kan, neem ik straks genoegen met een neo vagina.
Ik ben gewoon jaloers dat jij er al een hebt.
En jij andersom, vermoed ik. Dat vind ik soms zo bizar.

Leuk wat je zegt over vrouwenlijven.
Ik ben benieuwd hoe dat is voor mij.
Ik denk dat ik een penis best een leuk speeltje vind, als het niet aan mij vast zit.
Maar dat mag ik gaan ontdekken als ik de kans krijg.
Oké, begrijp je nu beter.
Voor mij zijn die gevoelens van jaloezie niet herkenbaar.
Dat is sowieso een gevoel wat ik niet snel ervaar.

Het is eerder dus dat ik niet kan begrijpen waarom vrouwen überhaupt blij kunnen zijn met bijvoorbeeld hun borsten. En dat ik dan misschien mijn afkeer voor borsten projecteer op anderen ofzo. Maar ik ben niet jaloers op jou (of andere MtF of cismannen), omdat je een penis hebt en ik niet.

Ja, het zou allemaal wat makkelijker zijn geweest als we vanaf het begin met de juiste (primaire en secundaire) geslachtskenmerken waren geboren..
En tuurlijk steekt dat soms wel, maar dan voel ik me er eerder verdrietig over.

Interessant, de verschillende emoties die we ervaren.
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: De spiegel en toch ook weer niet

Bericht door EmmaJJ »

Ik gebruik het woord jaloers, maar ik voel hetzelfde als jij. Soms steekt het en ben ik er verdrietig over.
Jaloers is een te groot woord. Ik voel geen enkele afgunst. Het is dat het verlangen op zo’n moment zo groot wordt dat het pijn doet
Plaats reactie