Meerdere transgenders in 1 gezin

Gevoelens die je met de wereld deelt
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Meerdere transgenders in 1 gezin

Bericht door AJpoekie »

Dante schreef: 10 feb 2019, 16:52 Dat zou in theorie wel kunnen, maar wil zelf de ballen hebben om het op eigen kracht te doen. Het moet gewoon!
Dus eigenlijk is de vraag hoe je ouders kan vertellen, klopt dat?
Waar ben je bang voor? (je schrijft dat je op dit moment nog niet de ballen hebt om het zelf te doen, ik ben benieuwd of je weet waar je normaal gesproken die ballen vandaan haalt, als je ervoor kiest om toch datgene te doen waar je bent voor bent?)

Ik kan overigens niet jouw vraag beantwoorden, want in mijn gezin ben ik de enige trans, dus ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik toch op het topic heb gereageerd.. ;-)
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Meerdere transgenders in 1 gezin

Bericht door Anon20200101 »

Het vinden van die ballen, dat is zo heel erg moeilijk.
Tot dat je ze daadwerkelijk gevonden hebt, en dan zijn ze je licht in de duisternis.
Been there, done that.

Maar dat helpt weinig, zolang je nog zoekt.

Hoe namen je ouders de coming out van je zus op?
In het begin kan ik me goed voorstellen dat het een verschrikkelijke schok was, maar hoe is dat nu?
Als er van je ouders ondersteuning is voor je zus, dan staan ze in ieder geval open voor "oh, m'n kind is transgender", en is wat dat betreft een heel grote drempel, die daadwerkelijk zou kunnen bestaan, weg.

Dan blijft "alleen" jouw eigen mentale drempel over.
Daarmee wordt für drempel niet minder hoog, maar wel beter beklimbaar.

:hug2:
Isabelle
Berichten: 525
Lid geworden op: 19 jun 2016, 02:38
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Amsterdam

Re: Meerdere transgenders in 1 gezin

Bericht door Isabelle »

Ik zou zeggen, ga ervoor in behandeling/veel over nadenken , kijk wat er uit komt.
Wel heel belangrijk om tijdens alles, eerlijk tegen jezelf te zijn en de psycholoog .Geen vooroordelen.
Ik vertel uit principes niemand of deze wel of niet trans is. Dit kan jij (met hulp) zelf achterkomen.
Het is zaak dat je het als verkenning gebruikt en geen vast doel hebt.
Je gaat in context van dat je zus transgender is, moeilijke vragen krijgen waarschijnlijk en (srry) maar dat is terecht.
Dante
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 nov 2018, 12:28
Gender: Non-binair

Re: Meerdere transgenders in 1 gezin

Bericht door Dante »

Isabelle schreef: 13 feb 2019, 09:12
Je gaat in context van dat je zus transgender is, moeilijke vragen krijgen waarschijnlijk en (srry) maar dat is terecht.
Je slaat hiermee de spijker op zijn kop. Juist dat is de achterstand en de extra drempel die ik voel om het te vertellen. Het idee dat ik me moet gaan verdedigen omdat ze het niet zo snel zullen aannemen omdat mijn zus al transgender is. Alsof ik door haar " aangestoken" zou zijn. Dat idee ja. Dit in combinatie met dingen uit het verleden tussen mijn ouders en mij, maakt het extra lastig voor mij. Ik ben bang dat er meteen een soort vijandige sfeer gaat ontstaan, terwijl ik ook wel weet dat ze me nooit zullen laten vallen. Mijn (trans)zus (ik heb ook nog een (cis)zus vandaar die toevoeging) en mijn ouders, hebben wat dat betreft altijd al beter met elkaar op 1 lijn gezeten.
En misschien zit ik er helemaal naast. En er is maar 1 manier om daar achter te komen.
Als ik het zonder hulp voor elkaar krijg, ben ik wel trots op mezelf.
Damian Brink
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2019, 21:13
Gender: Trans FtM

Re: Meerdere transgenders in 1 gezin

Bericht door Damian Brink »

Ben je ftm of mtf?
Plaats reactie