Nieuwe chat! Zie dit topic.

Eerste kennismaking met het genderteam

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
ReneeCross
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 okt 2018, 09:45
Gender: Trans MtF
Locatie: 's-Hertogenbosch

Eerste kennismaking met het genderteam

Bericht door ReneeCross »

Pfff the day after,
Wat een emoties heb ik gisteren gevoeld. Ten eerste zou ik en femme gaan of niet. Wetende dat mijn liefste hier echt niet van gediend is. Toch gedaan. Het team meteen kennis laten maken met Renée. Daarna zo’n geweldig fijn gesprek gehad. Alles eerlijk beantwoordt. Ook meteen maar uitgelegd dat ik door mijn achtergrond al snel geneigd ben om die antwoorden te geven die anderen (psychologen) graag horen. Dus ze er even op gewezen vooral goed door te vragen bij twijfel. Helaas deed het systeem het niet dus moet ik terug voor de intake. Dan naar huis...oeps onze oudste zoon is al thuis. Gelukkig hangen die na een zware schooldag van 3 lesuren op de bank hihi. Meteen door naar boven gelopen en helaas Renée weer weg moeten stoppen. In mijn hart weet ik wat ik ben. Een vrouw. Mijn hoofd blijft denken en alle anderen om mij heen, aan alle gevolgen als ik mijn sociale transitie start. Ik hoop dat ik ooit dit allemaal naast mij neer kan leggen om mezelf te vinden, mezelf weer leuk te vinden. Gelukkig te kunnen zijn met mijzelf. Zal denk ik nog een lang traject worden.
Gebruikersavatar
ReneeCross
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 okt 2018, 09:45
Gender: Trans MtF
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Eerste kennismaking met het genderteam

Bericht door ReneeCross »

inmiddels al een aantal gesprekken verder wordt het voor mij meer en meer duidelijk dat ik een transvrouw ben. Maar dan loop je nog tegen de dillema's aan. Gooi ik mijn leven en dat van mijn gezin onderste boven, kom ik uit de kast als vrouw of blijf ik door modderen. Ik neig steeds meer naar mezelf zijn, maar de durf en lef ontbreken nog. Maar ik ben er wel van overtuigd dat die dag gaat komen. Wat zal dat een bevrijding zijn. Ben wel echt super tevreden met mijn psychologe bij Compass. Wat een lieve meid is dat en wat heeft ze een geduld met mij hihihi.
Gebruikersavatar
robin1963
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 jan 2019, 10:29
Gender: Vrouw
Locatie: Drenthe

Re: Eerste kennismaking met het genderteam

Bericht door robin1963 »

Hallo Renee,
Ik begrijp dat je getrouwd ben en kinderen hebt?
Mag ik vragen hoe oud?

Groetjes,

Robin
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Eerste kennismaking met het genderteam

Bericht door Vethrvolnir »

Hoi ik herken dat gevoel helemaal. Ik heb ook een partner (man) (ik ben ftm) en kinderen. En het maakt nogal wat los. Ook zijn er momenten dat ik mezelf bekijk en denk... ik zie er best ok uit zo. En andere momenten dat ik denk...was ik maar hariger...had ik maar een dikkere nek ...een zwaardere stem etc. En andere momenten denk ik nee dat gaat er echt nooit ok uit zien. Ook al voel ik me vanbinnen man. En dan wordt ik een beetje moedeloos. En denk ik ...misschien steek ik mijn energie beter in andere dingen. Maar daar wordt ik dan weer treurig van. Bleh.
:shock:
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Eerste kennismaking met het genderteam

Bericht door Vethrvolnir »

Je kinderen zitten op de middelbare school begrijp ik?
:shock:
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Eerste kennismaking met het genderteam

Bericht door Vethrvolnir »

Heftig als je partner alleen al kleding e.d. een probleem vindt.
:shock:
Gebruikersavatar
robin1963
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 jan 2019, 10:29
Gender: Vrouw
Locatie: Drenthe

Re: Eerste kennismaking met het genderteam

Bericht door robin1963 »

Om aan te geven:
Ik ben 55 jaar, mijn vrouw is 53 jaar, 2 dochters 22 en 19 jaar.
Ik heb hen nooit iets durven vertellen uit angst dat ik alles kwijt zou raken.
Uiteindelijk dreigde mijn huwelijk op de klippen te lopen ( ik werd door de jaren heen steeds gefrustreerder en vervelender, zij hield het niet meer vol met mij ondanks relatietherapie). op 27 oktober 2017 vertelde ze mij dat ze bij me weg wilde. ik heb toen al mn moed bij elkaar geraapt en haar verteld waardoor ik zo was geworden.
We hebben veel gehuild en gepraat en zijn de week daarop samen naar de huisarts gegaan.
Via de huisarts naar de Vaart doorverwezen alwaar ik bij Eva Marijn Stegeman terecht kwam.
Zij heeft ons zoo goed geholpen.
Ze heeft mij ook voorgehouden dat waar ik al meer dan 40 jaar mee loop, mijn vrouw nu pas mee wordt geconfronteerd en dat het voor haar tijd nodig heeft.
Ik heb het vervolgens ook zo benaderd (wilde ik zelf ook). Dus rustig aan de veranderingen aan gaan
Ik had een goede baan met leuke collega's enz.
Zij gaf mij ook aan dat als ik open ben, ik ook zo benaderd zou worden en dat was ook zo.
Ik ben langzaam in mijn nieuwe ik opgegaan en bij elke verandering gevraagd aan mijn vrouw en kinderen of het wel of niet kon.
Vervolgens met respect voor mezelf en anderen deze stapjes gezet.
Dit heeft echt goed uitgepakt.
Ik werk nog steeds bij hetzelfde bedrijf waar ik een overkoepelende funktie heb, inmiddels deze week geweldig leuke nwe baan bij gekregen gewoon omdat ze me wilden hebben.
Ons huwelijk is weer geworden als het vroeger was....heel fijn :)
Relatie met mn kinderen is ook ronduit goed en fijn. Ze vinden het soms nog wel raar maar het is goed. (ze noemen me nog steeds "Pap").
Alle stappen die ik zet doe ik samen met mn vrouw.
Ik denk dus dat tijd en respect voor elkaar in deze een hele belangrijke factor in deze is.
Dit gold zowel voor mijn vrouw, mijn kinderen als mijn omgeving.
Ondanks het feit dat ik in een echt dorp woon heb ik tot nu toe nooit last van discriminatie of nare opmerkingen gehad.
Ik ben wel naar iedereen altijd erg open geweest.
Ik realiseer me ook dat ik er misschien nog lang niet ben maar het gaat erg goed en positief.
Gebruikersavatar
ReneeCross
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 okt 2018, 09:45
Gender: Trans MtF
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Eerste kennismaking met het genderteam

Bericht door ReneeCross »

Mooie ervaring. Ik hoop met de tijd ook zo’n happy end te kunnen mededelen hihj


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 mar 2019, 17:47
Gender: Genderqueer
Locatie: Gelderland

Re: Eerste kennismaking met het genderteam

Bericht door Hielke »

Vethrvolnir schreef: 26 jun 2019, 13:04 ... Ook zijn er momenten dat ik mezelf bekijk en denk... ik zie er best ok uit zo. En andere momenten dat ik denk...was ik maar hariger...had ik maar een dikkere nek ...een zwaardere stem etc. En andere momenten denk ik nee dat gaat er echt nooit ok uit zien. Ook al voel ik me vanbinnen man. En dan wordt ik een beetje moedeloos. En denk ik ...misschien steek ik mijn energie beter in andere dingen. Maar daar wordt ik dan weer treurig van. Bleh.
Heeel herkenbaar!
Vooral "...misschien steek ik mijn energie beter in andere dingen. Maar daar wordt ik dan weer treurig van..."
Sep 2019 Start Testosteron
Juni 2020 Mastectomie
Juni 2022 Colpectomie, Hysterectomie, Ovariectomie
Gebruikersavatar
robin1963
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 jan 2019, 10:29
Gender: Vrouw
Locatie: Drenthe

Re: Eerste kennismaking met het genderteam

Bericht door robin1963 »

Ach weet je Renee,

Je kan er niet alles aan doen natuurlijk maar echt wel veel hoor.
Ik merk dat de acceptatie hier in het noorden des lands eigenlijk zo goed is.
Maar nogmaals, ligt ook een beetje aan jezelf.
Hoe zie ik er uit, hoe ga ik er mee om, open zijn.
Een leuk voorbeeld m.b.t. open zijn....
Ik was laatst met mijn dochter van 23 in het Kruidvat, de kassiere vroeg me "Mevrouw kan ik u helpen?"
Zegt mijn dochter van achteren (die iets bekeek) "Pap, wat vind je hiervan?".
Kassiere kijkt op zo van hoe zit dit? Waarop ik gelijk antwoord "tja ik ben transgender :)"
Ze lachte en zei "oh, was met totaal niet opgevallen".
En ze ging gewoon verder........
Is toch grappig?:)