Nieuwe chat! Zie dit topic.

De Vaart

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: De Vaart

Bericht door Irene_de_Vreede »

Tijgertje schreef: 31 mei 2019, 18:39 Je zegt dat je wel al een endocrinoloog hebt (gesproken), zonder dat een psycholoog dysforie bij je heeft vastgesteld? Dat is niet logisch.
Op zich is dat niet onlogisch. Je intake heb je met je hoofdbehandelaar (de Endocrinoloog), daarna volgen pas de psychologen.

Overigens stelt de psycholoog geen dysforie vast, dat doe je zelf. Het begrip diagnostische fase is dan ook niet helemaal correct volgens de regel van de wet.
Irene
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: De Vaart

Bericht door Tijgertje »

Bij de Vaart niet en daar hebben we het hierover toch?
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: De Vaart

Bericht door Irene_de_Vreede »

Tijgertje schreef: 31 mei 2019, 18:48 Bij de Vaart niet en daar hebben we het hierover toch?
Sorry, dat had ik me even niet gerealiseerd.
Irene
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: De Vaart

Bericht door Jannet V »

Waarom zo kattig Tijgertje?
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: De Vaart

Bericht door Irene_de_Vreede »

Jannet V schreef: 31 mei 2019, 18:59 Waarom zo kattig Tijgertje?
Ik heb het niet als kattig ervaren hoor, ze wijst me er alleen op dat als je via een andere route gaat de procedures ook niet identiek zijn.
Irene
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: De Vaart

Bericht door Jannet V »

Irene_de_Vreede schreef: 31 mei 2019, 19:02
Jannet V schreef: 31 mei 2019, 18:59 Waarom zo kattig Tijgertje?
Ik heb het niet als kattig ervaren hoor, ze wijst me er alleen op dat als je via een andere route gaat de procedures ook niet identiek zijn.
Excuses Irene, ik reageerde op een post van 18:39 van Tijgertje. Vond die reactie nogal kattig.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: De Vaart

Bericht door Anon20200101 »

@Tijgertje, een endocrinoloog kan je 'gewoon' benbaderen via je huisarts, de endocrinoloog behandelt veel personen dan alleen maar transgender mensen (bijvoorbeeld diabetici). Maar voor een endocrinoloog om aan een transgender mens een HRT recept uit te schrijven, is wel een diagnose nodig.

En er zijn meer richtingen dan FtM of MtF; hierin ga je uit van een binaire oplossing, maar er zijn zelfs op dit forum genoeg die van AFAB of AMAB naar genderneutral, agender, non-descript, genderfluid een andere benaming tussen F en M in.
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: De Vaart

Bericht door Vethrvolnir »

Hoi ik heb me aangemeld bij de vu . Via huisarts. Hoorde de wachttijd. 2.5 jaar. Heb huisarts gezegd kun je me niet verwijzen naar een endo. Heeft ze gedaan. Endo gesproken. Hij kent endo van de vu. Vu gaat hem begeleiden. Mits psych ok is.

Ik ben direct met sociale transitie begonnen zodra ik door had hoe ik in elkaar zit.

Beetje als het afpellen van een ui gegaan. Buitenste laag sociaal en sensorisch en angst... autisme....check opgelost.... relatie probleem...check opgelost ... blijft over wat er in mij gebeurt.... gender...fluid...trans....man... gay... check opgelost. Alles valt op zijn plaats
Meer man dan vrouw...en dat ook al sinds kind

Dus haar veranderd. Kleding veranderd. Verteld aan partner aan ouders aan familie...op werk (deels) aan vriend van mijn partner. Bezig naam uit te zoeken...

Waarom utopisch? Ik ben wel gewend om er uit te liggen sociaal. En ik ben vrij onproblematisch over niet conventionele dingen.
:shock:
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: De Vaart

Bericht door Anon20200101 »

Ik zeg 'easter egg' of 'back door', als dit je lukt om zo via De Vaart en endo zelfstandig te opereren
Succes bij De Vaart.
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: De Vaart

Bericht door Vethrvolnir »

Bedankt
:shock: