Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hoofdbedekking in the zomer (vraag)

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Hoofdbedekking in the zomer (vraag)

Bericht door Wolfy_girl »

De titel verraad het al een beetje.

Ik heb van mezelf een hoge haargrens, en dit zorgt voor veel angst en dysforie. Daarom draag ik meestal een beanie als ik naar buiten ga.
Ik ben mijn FFS aan het bespreken en deze gaat waarschijnlijk in twee stappen. Brigitte Meijer heeft daarbij al vermeld dat ik ongeveer kan rekenen op anderhalf centimeter winst met een voorhoofdreductie (of hoe dat ook heet). Dus dat is best mooi, maar tot die tijd ben ik dus wel afhankelijk van mijn beanie.

Echter, in de warme zomerdagen is een beanie best zweten en ik vroeg mij eigenlijk af of andere trans vrouwen hier een betere oplossing voor hebben. Het zou mij enorm helpen, in ieder geval totdat ik mijn FFS kan laten doen (en daarna waarschijnlijk nog een haartransplantatie).

Alvast bedankt.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: β€”β€”β€”

Re: Hoofdbedekking in the zomer (vraag)

Bericht door Anon20200101 »

Hoe lang en modelleerbaar is je haar nu?
Ik zou daar proberen de winst te halen.

Ik heb ook een 5-head (geen 4-head meer) en flinke inhammen, en jammergenoeg niet echt makkelijk haar (heel stugge krullen), maar probeerde gewoon hoe goed of kwaad het ging om met m'n eigen haar, zonder hulpmiddelen, m'n haar zo prettig mogelijk te krijgen.

Tijdens sport gebruik ik een petje, met haar door het gaatje achter in een soort knot/staart.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Hoofdbedekking in the zomer (vraag)

Bericht door Anon20190508 »

Image
En gewoon zo'n soort haarband dan?
Laatst gewijzigd door Anon20190508 op 31 mar 2019, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

πŸ³οΈβ€πŸŒˆ #femaletotwink πŸ³οΈβ€πŸŒˆ
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Hoofdbedekking in the zomer (vraag)

Bericht door Benjamin »

Misschien kun je een hoedje proberen? Ik heb zoiets:
https://m2.hm.com/m/nl_nl/productpage.0583933004.html
Maar dan herenuitvoering. Ze zitten prettig en je kunt ze vaak ook opvouwen in je tas. Je hebt ook van die flaphoeden, die zijn ook mooi bij een lange zomerjurk ofzo.
Die haarband vind ik ook een goed idee van @Eros.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Hoofdbedekking in the zomer (vraag)

Bericht door Wolfy_girl »

LauraHeleneN schreef: ↑31 mar 2019, 19:15 Hoe lang en modelleerbaar is je haar nu?
Ik zou daar proberen de winst te halen.

Ik heb ook een 5-head (geen 4-head meer) en flinke inhammen, en jammergenoeg niet echt makkelijk haar (heel stugge krullen), maar probeerde gewoon hoe goed of kwaad het ging om met m'n eigen haar, zonder hulpmiddelen, m'n haar zo prettig mogelijk te krijgen.

Tijdens sport gebruik ik een petje, met haar door het gaatje achter in een soort knot/staart.
Mijn haar is ook krullig (maar niet zo stug als dat van jou gok ik) en ik kan het alleen in een scheiding dragen; alleen dan zie je de inhammen niet.

Het probleem is een beetje dat het met name in Nederland bijna nooit windstil is. Er staat altijd wel een stevige wind (ook in de zomer) en dan maakt het eigenlijk niet meer uit hoe ik mijn haar heb gestyled; je krijgt dan sowieso mijn voorhoofd en die inhammen te zien en dat wil ik niet.

Ik ben ook al eens geklokt in het openbaar door iemand toen ik mijn beanie een keer niet op had, dus ik denk ook echt dat het wel helpt als ik het kan verbergen (voor nu). Dat terwijl ik *met* beanie altijd netjes met mevrouw en zij aangesproken word.
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Hoofdbedekking in the zomer (vraag)

Bericht door Wolfy_girl »

Eros schreef: ↑31 mar 2019, 19:21 [plaatje]
En gewoon zo'n soort haarband dan?
Een haarband lijkt me eigenlijk wel leuk, maar is het een beetje "normaal" als mensen er casual mee rondlopen? :P Of word er dan direct verwacht dat je een jogger bent? Ik heb werkelijk geen idee.
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Hoofdbedekking in the zomer (vraag)

Bericht door Wolfy_girl »

Benjamin schreef: ↑31 mar 2019, 19:23 Misschien kun je een hoedje proberen? Ik heb zoiets:
https://m2.hm.com/m/nl_nl/productpage.0583933004.html
Maar dan herenuitvoering. Ze zitten prettig en je kunt ze vaak ook opvouwen in je tas. Je hebt ook van die flaphoeden, die zijn ook mooi bij een lange zomerjurk ofzo.
Die haarband vind ik ook een goed idee van Eros.
"Pagina niet gevonden." :(

En ja; ik vind een haarband ook wel een goed idee, ook omdat ik van mezelf verder wel mooi haar heb (vind ik). Ik zal eens een beetje gaan rondkijken. Bedankt voor de tips!
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Hoofdbedekking in the zomer (vraag)

Bericht door Benjamin »

Je kunt ook een mooie sjaal als haarband gebruiken, dat oogt minder sportief. Dat doe ik ook weleens als ik een slechte haardag heb. Je knoopt hem in je nek vast. De breedte kun je zelf variΓ«ren.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: β€”β€”β€”

Re: Hoofdbedekking in the zomer (vraag)

Bericht door Anon20200101 »

Wolfy_girl schreef: ↑31 mar 2019, 20:07 Mijn haar is ook krullig (maar niet zo stug als dat van jou gok ik) en ik kan het alleen in een scheiding dragen; alleen dan zie je de inhammen niet.
Ja, bij mij het dat inderdaad zo dat als ik wakker word, en terwijl mijn haar 25-30cm lang is, het gewoon rechtovereind kan staan. Yay voor afkomst. :roll:
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Hoofdbedekking in the zomer (vraag)

Bericht door Anon20190508 »

Wolfy_girl schreef: ↑31 mar 2019, 20:09
Eros schreef: ↑31 mar 2019, 19:21 [plaatje]
En gewoon zo'n soort haarband dan?
Een haarband lijkt me eigenlijk wel leuk, maar is het een beetje "normaal" als mensen er casual mee rondlopen? :P Of word er dan direct verwacht dat je een jogger bent? Ik heb werkelijk geen idee.
Neehoor, is gewoon een algemeen geaccepteerd ding. Je kan ze vaak in allerlei kleuren bij goedkope winkels vinden. https://www.bol.com/nl/l/haarbandjes/N/17400/?view=list
Vaak worden die specifieke die ik stuurde wel gedragen door sporters, maar je kan ze ook kooen met een leuk patroontje of printje en dan zijn ze prima als 'gewoon' te dragen :)
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

πŸ³οΈβ€πŸŒˆ #femaletotwink πŸ³οΈβ€πŸŒˆ