Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hoofdbedekking in the zomer (vraag)

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Hoofdbedekking in the zomer (vraag)

Bericht door Wolfy_girl »

LauraHeleneN schreef: 31 mar 2019, 20:17
Wolfy_girl schreef: 31 mar 2019, 20:07 Mijn haar is ook krullig (maar niet zo stug als dat van jou gok ik) en ik kan het alleen in een scheiding dragen; alleen dan zie je de inhammen niet.
Ja, bij mij het dat inderdaad zo dat als ik wakker word, en terwijl mijn haar 25-30cm lang is, het gewoon rechtovereind kan staan. Yay voor afkomst. :roll:
Dat is inderdaad een stuk erger dan dat van mij, haha.

Eros, bedankt!
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Hoofdbedekking in the zomer (vraag)

Bericht door Anon20190501 »

Ik draag vaak Buffjes.

In de winter zijn ze lekker warm (merino varianten), voor de zomer zijn er die beschermen tegen UV-stralen, bijv. op het water. Ook zijn ze erg comfortabel wanneer het waait én zijn ze nuttig tijdens het imkeren. Bijen worden namelijk geagiteerd door wapperende haren.

https://www.buff.com/se/catalogsearch/r ... Tubular+uv
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Hoofdbedekking in de zomer (vraag)

Bericht door Tijgertje »

Ik heb goede ervaring met het dragen van pruiken. Onder de pruik draag ik een cap (soort pantykous) die ik nat maak onder de koude kraan. De cap zet ik nat op en zet vervolgens de pruik op. De natte cap zorgt niet alleen voor verkoeling, de pruik blijft hierdoor ook beter zitten. (Tot windkracht 8 gegarandeerd)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Hoofdbedekking in the zomer (vraag)

Bericht door Eva »

Een aanvullend haarwerk kan ook een optie zijn. Ik draag dat elke dag. Aan de voorkant zit een plakker zodat ik stormwind kan trotseren. Dat voorste deel is ook geknoopt op ‘lace’, zodat je gewoon mijn eigen hoofdhuid tussen de haren ziet. Om mijn gevoel voor zekerheid te vergroten zijn er aan de achterkant ook clipjes aangebracht, zodat het haarstuk aan mijn eigen haar wordt bevestigd.
Het haarstuk en mijn eigen haar zijn gelijk van kleur, zodat het onopvallend mengt.
Een jaar geleden liep ik ermee in Chon Buri, Thailand, bij 36 graden celsius. Windje waaide gewoon door mijn haarstuk en eigen haar. Geen last van oververhitting dus.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Hoofdbedekking in the zomer (vraag)

Bericht door Sara »

Als een pruik/(aanvullend) haarwerk geen optie is, dan zou ik inderdaad kijken naar haarbanden/bandana’s etc. (even googelen om de juiste stijl te vinden die de inhammen bedekt i.p.v. accentueert). Subtiel is het waarschijnlijk niet, maar wel effectief.

Algemener gesproken denk ik dat pruiken/haarwerken in de zomer ook gewoon kunnen. Zelf kies ik voor lacefronts die ik kan vastzetten voor meer comfort, een natuurlijker haarlijn en meer vertrouwen in dat ie niet gaat schuiven. Ik heb met echthaarpruiken weinig tot geen problemen met oververhitting.
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Hoofdbedekking in the zomer (vraag)

Bericht door Wolfy_girl »

Ik heb een pruik of haarwerk eigenlijk nooit overwogen omdat mijn haar verder wel goed is (het is ook niet dun aan de voorkant ofzo). Het is echt alleen mijn voorhoofd en die inhammen. Maar zo'n haarwerk zorgt dus niet voor veel warmte tijdens de zomer?

Ik werd vandaag in de supermarkt geholpen door een kassajuffrouw die ook een haarband droeg. Ik kon aan de bovenkant van haar haarband nog wel een stukje van haar haargrens zien, dus ik denk dat zij ook het probleem van een groot voorhoofd heeft...
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Hoofdbedekking in the zomer (vraag)

Bericht door Eva »

Het is zeker niet ongewoon voor een vrouw om een (zeer) hoog voorhoofd te hebben. In mijn familie komt het zelfs veel voor :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)