Vinden van een partner

Gevoelens die je met de wereld deelt
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Vinden van een partner

Bericht door Tijgertje »

Queer heb ik ook aan gedacht idd, maar geen idee wat nu een typische Queer omgeving is.

Ik heb mijn profiel aangepast hoor @Benjamin Ik ben er denk ik wel over uit dat ik een Crossdresser ben die geen behoefte heeft aan hormonen of een geslachtsverandering. Behalve dat ze op een man met een typisch verouwelijk uiterlijk moet vallen, zijn er wel een paar dingen die ik ook echt belangrijk vind aan een toekomstige vriendin / vrouw. We zullen zien wat het oplevert.
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Vinden van een partner

Bericht door Benjamin »

Tijgertje schreef: 01 sep 2019, 17:47 Ik heb mijn profiel aangepast hoor @Benjamin Ik ben er denk ik wel over uit dat ik een Crossdresser ben die geen behoefte heeft aan hormonen of een geslachtsverandering.
Is dat crossdressing iets wat je 24/7 doet of alleen af en toe?
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Vinden van een partner

Bericht door Tijgertje »

24/7 ;)
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Vinden van een partner

Bericht door Benjamin »

Tijgertje schreef: 01 sep 2019, 19:2824/7 ;)
Het lijkt me dat je dan bij biseksuele mensen de meeste kans maakt. Als je specifiek op zoek bent naar een vrouw, zou je hier eens kunnen kijken:
https://vrouwvrouw.nl

Maar gewoon via Tinder moet ook lukken lijkt me.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Vinden van een partner

Bericht door Marijn »

Tijgertje schreef: 01 sep 2019, 17:47 Queer heb ik ook aan gedacht idd, maar geen idee wat nu een typische Queer omgeving is.

Ik heb mijn profiel aangepast hoor @Benjamin Ik ben er denk ik wel over uit dat ik een Crossdresser ben die geen behoefte heeft aan hormonen of een geslachtsverandering. Behalve dat ze op een man met een typisch verouwelijk uiterlijk moet vallen, zijn er wel een paar dingen die ik ook echt belangrijk vind aan een toekomstige vriendin / vrouw. We zullen zien wat het oplevert.
Je hebt queer feesten/activiteiten. Ik weet niet waar je woont? In Rotterdam weet ik wel iets. (Klaun Collective en Queer Rotterdam, o.a. op instagram/facebook te vinden)

Overigens vind ik dat iemand niet per se een medische transitie hoeft te ondergaan om zichzelf transgender (of vrouw) te mogen noemen. Er zullen denk ik ook weinig mensen zijn die bij crossdressing denken aan 24/7. Gender non-conforming is ook nog een term waar je misschien wat aan hebt.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Vinden van een partner

Bericht door Benjamin »

Marijn schreef: 02 sep 2019, 11:15 Er zullen denk ik ook weinig mensen zijn die bij crossdressing denken aan 24/7.
Klopt, vandaar ook mijn vraag. De meeste cisvrouwen zullen bij crossdressing eerder denken aan iemand die dat af en toe doet, denk ik. Ik denk dat het meest duidelijke label voor @Tijgertje ´transvrouw´ is, aangezien de expressie duidelijk vrouwelijk is, maar dan wel met de duidelijke disclaimer erbij, dat medische transitie niet aan de orde is/gaat zijn. Anders gaan ze het snappen, vrees ik. Stom is dat eigenlijk ...
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Vinden van een partner

Bericht door Tijgertje »

@Benjamin @Marijn Laat is voorop stellen dat ik het echt heel erg waardeer dat jullie zo met me mee brainstormen. Ik vind het ook wel mooi om te zien welke analyses jullie erop loslaten. Wat je zegt dat je bij een crossdresser niet direct denkt aan een persoon die dit 24/7 doet, heb je gelijk in. Een Transvrouw neigt in mijn optiek juist weer meer naar een transseksueel en gender non-conform is weer een beetje te algemeen.

Toen ik in deze wondere wereld terecht kwam vond ik dat hokjesdenken maar niks, maar gaandeweg is me gebleken dat het ook weer houvast biedt en duidelijkheid geeft naar jezelf. Queer is een term waar ik me vooralsnog het meest toe aangetrokken voel. Ik zou ook heel graag een keer een Queer feest of bijeenkomst willen bezoeken. Ik kom overigens uit Flevoland, maar ben redelijk mobiel en ongebonden.
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Vinden van een partner

Bericht door Marijn »

Tijgertje schreef: 02 sep 2019, 23:26 Een Transvrouw neigt in mijn optiek juist weer meer naar een transseksueel en gender non-conform is weer een beetje te algemeen.

Toen ik in deze wondere wereld terecht kwam vond ik dat hokjesdenken maar niks, maar gaandeweg is me gebleken dat het ook weer houvast biedt en duidelijkheid geeft naar jezelf. Queer is een term waar ik me vooralsnog het meest toe aangetrokken voel. Ik zou ook heel graag een keer een Queer feest of bijeenkomst willen bezoeken. Ik kom overigens uit Flevoland, maar ben redelijk mobiel en ongebonden.
In Amsterdam zal op queer gebied ongetwijfeld ook wel wat te vinden zijn.

Wat de terminologie betreft is het bij een dating profiel misschien slim om niet te denken hoe iets voor jou voelt, maar het vanuit het perspectief van de ander te bekijken. Hoe gaat die jou zien. Als jij altijd in dameskleding loopt is iets als non-op transvrouw duidelijker dan man/crossdresser. Maar misschien heb je gewoon meer woorden nodig, een omschrijving in plaats van een enkele term

Misschien heb je iets aan een site (en app) als OKCupid. Daar zijn meer opties qua gender en seksualiteit en zijn ook redelijk wat mensen te vinden die zelf ook niet standaard zijn. Er is ook een optie die je aan kan vinken dat je niet gevonden wil worden door mensen die (uitsluitend) hetero aangevinkt hebben. Overigens zijn er ook mensen die daar omheen werken door dan naast straight ook heteroflexible of questioning of zo aan te vinken. En je vind er ook mannen die kennelijk de illusie hebben dat ze een lesbiënne kunnen versieren en zich bijvoorbeeld de keuze 'man lesbian' hebben staan. :doh: Maar die zie ik tot nu toe vooral in Duitsland. Maar hoe dan ook is het wel een site waar je trans, queer, non-binary etc mensen regelmatig tegen kan komen.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Vinden van een partner

Bericht door Anon20200101 »

Kijk ook naar de dating app HER; die is specifiek voor mensen die zich op een of andere manier als vrouw identificeren.
En qua "identiteit" die je kan kiezen voor je profiel heb ik geloof ik wel 20+ termen voorbij zien komen voordat ik stopte met scrollen.
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Vinden van een partner

Bericht door Jeste »

Marijn schreef: 02 sep 2019, 11:15 Je hebt queer feesten/activiteiten. Ik weet niet waar je woont? In Rotterdam weet ik wel iets. (Klaun Collective en Queer Rotterdam, o.a. op instagram/facebook te vinden)
Even terzijde.... Bedankt voor de tip. Die dingen ga ik eens een beetje in de gaten houden. Ik mistte de Genderbending Queer Party nogal. Dat was opeens afgelopen en daarna was ik het ook een beetje uit het oog verloren. Niet dat ik op zoek ben naar een partner (veel te druk voor mij om steeds iemand om mij heen te hebben). Wel omdat een nachtje dansen en spontane gesprekken hebben nogal leuk is. En soms gebeurd er ook wel eens wat meer dan alleen praten en dansen :) , maar aan het einde van de nacht weer gewoon alleen in de trein op weg naar huis.

Marijn schreef: 03 sep 2019, 11:14 In Amsterdam zal op queer gebied ongetwijfeld ook wel wat te vinden zijn.
In Amsterdam woon ik, maar gek genoeg weet ik dus niet of dat er (nog) is. Vast wel ergens, maar in Amsterdam spelen dat soort dingen zich vaak af binnen een nogal ontoegankelijk besloten wereldje. Dan waarschijnlijk ook nog 's avonds en in plaats van 's nachts.
Voor Amsterdam geldt eigenlijk: "Alles waarvan veel mensen van buiten Amsterdam denken dat het juist in Amsterdam gebeurd, gebeurd er helemaal niet.". Amsterdam is tegenwoordig meer voor toeristen en "gewone" mensen. Nou ja; dan wel mensen met ongewoon veel geld. Zal ook te maken hebben met de woningnood.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Plaats reactie