Nieuwe chat! Zie dit topic.

Vinden van een partner

Gevoelens die je met de wereld deelt
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Vinden van een partner

Bericht door Anon20230219 »

Benjamin schreef: 02 okt 2019, 15:27
Lisa1973 schreef: 01 okt 2019, 23:24 Tja ik ben gewoon bij toeval tegen de liefde aangelopen en wat mij betreft sta ik ooit in een mooie kanten witte trouwjurk en mooi in de make up tegenover haar en geef ik haar het Ja woord..
Wat leuk Lisa. En dat is snel gebeurd, of niet?
Ja en eigenlijk had ik de liefde vaarwel gezegd en toen kwam zij op mijn pad..
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Vinden van een partner

Bericht door janine2363 »

Ik heb mijn vriendin gevonden via een (betalende) datingsite, maar zoals ik verderop zal uitleggen, was haar vinden eigenlijk gewoon gelukkig toeval.

Ik heb verschillen soorten sites geprobeerd en ook dingen als "singles" pagina's op facebook. De overeenkomst in deze "experimenten" was dat ik mijzelf er ook in woord / dialoog kon introduceren en de ander ook natuurlijk. Voor mij geen 10-seconde-geen-leuke-foto-volgende, of one liner berichtjes (Nou, wat een verrassing, ... duurt nog wel even voor ik hier klaar ben met typen).

Om die reden schreef ik ook niet dat ik (toen) transvrouw was. Voor mij is dat duidelijk, eerst contact, zo snel mogelijk als er een klik is, een live afspraak voorstellen en dan uit eerlijkheid/respect/duidelijkheid wèl van te voren aan te geven dat ik trans was. En ja, dan moet je natuurlijk wel een beetje bestand zijn voor "coming out" ervaringen.

De reacties waren heel verschillend, en soms deed dat wel wat pijn, want ik wil natuurlijk ook echt wel beoordeeld worden om wie ik ben en niets anders, maar ja, zo is de wereld niet. Ieder mens heeft een eigen idee van wie hij/zij zoekt als partner en trans zal niet bovenaan het lijstje staan. En het is misschien "the sign of the times", dat velen toch eerst voor uiterlijkheden gaan. En dat is niet alleen mooi snoetje, maar ook hobbies (alsof je in een goede relatie alles samen doet) maar nog sterker, voor de could-be partner hoe anderen hem/haar zouden zien met mij erbij, want dat raakt hun eigen zelf vertrouwen. Uiteindelijk is het de weg van de minste weestand, een trans als partner is lastiger, dus liever niet.

Sommigen, eigenlijk altijd vrouwen, hadden in 't gesprek, of door mijn foto al wat geraden dat ik trans was, en door het gesprek had ik dat ook door dat dat zo was, dus als zo'n contact gewoon eindigd is dat OK, want het is duidelijk, we zijn niet voor elkaar. In mijn ervaring is met daten met vrouwen het gebruikelijk om snel af te spreken (mannen zijn beter in eindeloos door zagen) En kwam het dus tot een coming out moment, waar, helaas, de meest af haakten. Meestal wel op een correcte manier, al maakt dat niet dat het fijner voelt, maar soms ook wel pijnlijk. Bijvoorbeeld met een vrouw door het bedenken van allerlei excuses of niet af te spreken, dat ze zich zowel schaamde om met een trans gezien te worden, als zich te schamen dat ze dat zo voelde. Of een man die voor een simpele eerste kennismaking afhaakte, letterlijk omdat mijn vagina niet zelfbevochtigend is (hij had klaarblijkelijk een ander idee van een eerste kennismaking dan ik, en zoals veel mannen wist niet veel over vrouwen, en dan zeker niet wat de menopauze voor een vrouw betekend ...)

Omdat trans zijn toch wel "een ding" leek te zijn, heb ik dan ook, noem het maar trans-specifieke dating geprobeerd, maar da's een totale ramp, want dan leer je pas hoeveel bizarre dingen mensen zich voorstellen over wat transsexueel zijn precies inhoud. Enfin, het is dat ik een interesse heb voor socialogie, dus dit heb ik dan maar geklasseerd als "Experiment sociologie", niet als daten.

Oh ja, hoe ontmoette ik mijn vriendin, dit is een hoopgevend verhaal, want het toont dat bijna alles toeval is, en toeval raakt iedereen in gelijke mate !

Zij zocht geen date, maar een paar vriendinnen vonden dat ze ongelijk had (dank je wel vriendinnen ;-) ) en wisten haar te vertellen van dezelfde (betalende) dating site waar ik mij had ingeschreven, zo van : "Dat moet je ook eens proberen". Zij vond dat maar niks, maar (dank je wel vriendinnen) ze bleven aandringen, en stuurden haar een berichtje, dat er net een optie was om de site een paar dagen uit te proberen. Dus om van het gezeur af te zijn typte ze uit de losse pols een profile, heel direct, niks lang nagedacht of gekunsteld, en ongeveer precies het tegenovergestelde wat ik zou schrijven.

Ik zag dat net op de dag ze het postte en misschien omdat de tegenstelling mij intrigeerde, was er een <klik> die mij een berichtje deed schrijven. Toen zij dat las, en naar mijn profiel keek, was haar reactie, "Jeez, wat is dat nu weer", maar het deed haar wel terug schrijven. En ik weet niet meer hoe het kwam, maar we maakten we een afspraak om te ontmoeten, waardoor ik haar dus vertelde dat ik trans was.

Je kunt je voorstellen dat dat leidde tot een berichtje aan de vriendinnen, zo van: "Nou dat overkomt mij natuurlijk weer. SChrijf ik mij eens in op zo'n #*&@# site, en dan krijg ik dit", met als reactie van hen : "Ren, ren, je bent gek als je zou gaan". Maar omdat mijn vriendin nogal eigenwijs is, wat dat dus de reden dat ze wel naar de afspraak kwam (dank je wel vriendinnen), en die was eigenlijk heel gewoontjes, maar, ... er was iets, en zo kwam er een tweede afspraak, en nu zijn we ruim 2 jaar verder en nog bij elkaar.

Dat laatste is niet zo voor de hand liggend. Voor mij was het pad wel duidelijk, ik was in transitie, de keuzes waren gemaakt, dit is wie ik ben, maar de ontdekking van hoe als vrouw in een relatie te zijn, dat moest ik nog leren. Voor haar was hetnog moeiljker, haar transitie begon daar, want wat is het om met een transvrouw samen in de wereld te staan, en met elkaar. Dus we hebben samen hard moeten werken om er een succes van te maken, al is dat is waar voor alle relaties, voor ons waren er toch meer onzekerheden en hebben we als mnsen meer kwetsbaarheden
Daan88
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 jan 2018, 21:26
Gender: Trans FtM

Re: Vinden van een partner

Bericht door Daan88 »

Over de liefde zou ik persoonlijk niet teveel over nadenken. Ik vind dat het meer moet gebeuren in plaats van je er heel erg op naar op zoek gaat.
Ik heb mijn liefde gevonden via Tinder.