In één dag tijd had ik borsten en een vagina. Gesprek met 5 transgenders FtM, MtF.

Gevoelens die je met de wereld deelt
Plaats reactie
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

In één dag tijd had ik borsten en een vagina. Gesprek met 5 transgenders FtM, MtF.

Bericht door Alice »

‘In één dag tijd had ik borsten en een vagina. Ik vroeg me af: is dit het nu?’
https://tinyurl.com/y5gg29ba
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: In één dag tijd had ik borsten en een vagina. Gesprek met 5 transgenders FtM, MtF.

Bericht door Jannet V »

Mooi artikel. Dank je wel Alice.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: In één dag tijd had ik borsten en een vagina. Gesprek met 5 transgenders FtM, MtF.

Bericht door Marica »

Alice schreef: 13 sep 2019, 14:45 ‘In één dag tijd had ik borsten en een vagina. Ik vroeg me af: is dit het nu?’
https://tinyurl.com/y5gg29ba
Mooi artikel Alice, en om gelijk je vraag te beantwooorden.

Nee dit is het nog lang niet. Je blijft de rest van leven bezig met je zelfgekozen beslissingen en leven.

Nu ik cypro gebruik is de spermaproductie compleet stil komen te liggen, er komt helemaal niets meer uit mijn penis als ik mastubeer. Dit maakt wel dat ik mijn geslachtsdeel nu helemaal nutteloos ben gaan vinden. Meer dan een hoopje vellen hooguit te gebruiken bij een srs, is het niet.

Zal ik 'klaar ' zijn na de srs? Ik denk van niet want zie bovenstaande, je blijft bezig.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: In één dag tijd had ik borsten en een vagina. Gesprek met 5 transgenders FtM, MtF.

Bericht door Alice »

Marica schreef: 16 sep 2019, 16:31
Alice schreef: 13 sep 2019, 14:45 ‘In één dag tijd had ik borsten en een vagina. Ik vroeg me af: is dit het nu?’
https://tinyurl.com/y5gg29ba
Mooi artikel Alice, en om gelijk je vraag te beantwooorden.

Nee dit is het nog lang niet. Je blijft de rest van leven bezig met je zelfgekozen beslissingen en leven.

Nu ik cypro gebruik is de spermaproductie compleet stil komen te liggen, er komt helemaal niets meer uit mijn penis als ik mastubeer. Dit maakt wel dat ik mijn geslachtsdeel nu helemaal nutteloos ben gaan vinden. Meer dan een hoopje vellen hooguit te gebruiken bij een srs, is het niet.

Zal ik 'klaar ' zijn na de srs? Ik denk van niet want zie bovenstaande, je blijft bezig.
Die, retorische, vraag werd niet door mij gesteld maar door Helga,
"Voor het eerst zag ik mijn nieuwe lichaam in de spiegel. Het lichaam waar ik al zolang van droomde, was nu echt. Een heel emotioneel moment. En ook een beetje dubbel. Ik miste psychologische begeleiding. In één dag tijd had ik borsten en een vagina en vroeg ik me af: ‘Is dit het nu?’ Ik had geen spijt van mijn transitie, maar ik voelde me wel alleen."
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: In één dag tijd had ik borsten en een vagina. Gesprek met 5 transgenders FtM, MtF.

Bericht door Simão »

Ik ben nooit in transitie gegaan, Maar als ik dat wel zou doen, geloof ik niet dat het enig impact heeft op emotioneel niveau. Ik heb namelijk geen idealen, of ideeën of verwachtingen over "hoe het zou moeten zijn/worden". Mijn lichaam is gewoon een omhulsel van mijn ziel en eerlijk gezegd heb ik e rniet zoveel mee, dus het kan me niet schelen hoe het eruit ziet.
Waar ik meer moeite me mee heb is dat ik seksueel wordt gezien als vrouw. Mannen die me willen omdat ik er uit zie zoals ik eruit zie. Dat zou een stuk makkelijker zijn als dat niet meer zo was.
Ik ben aseksueel, dus dat hele gedoe vind ik sowieso zeer irritant.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Plaats reactie