Nieuwe chat! Zie dit topic.

bloed geprikt

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland

bloed geprikt

Bericht door anna_ »

hoihoi,

Over een paar weken start ons traject bij PSYQ maar verder gebeurd er natuurlijk lichamelijk nog niets.
Op zichzelf is dat voor nu ook nog wel prima, eerst maar eens rust in het hoofd, het gezin - voor zover allemaal mogelijk dan :roll: ....

Maar omdat ik eigenlijk toch ook wel wil weten hoe mijn lijf van nature in elkaar zit heb ik de HA vandaag gevraagd om bloed te prikken en mijn hormoonspiegel te bepalen... - gewoon om te kijken of het klopt met wat ik denk, voel. En misschien ook helemaal niet maar dat is ook OKE, ik wil het gewoon weten!

nu nog even een weekje geduld voor de uitslag - toch wel spannend :mrgreen:

ben best wel heeeel erg nieuwsgierig!

liefs anna
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
Gebruikersavatar
AydenS
Berichten: 133
Lid geworden op: 12 jan 2020, 20:09
Gender: Man

Re: bloed geprikt

Bericht door AydenS »

Hoi Anna,
Wat is er uit het bloedonderzoek gekomen?
Kwam het overeen met wat je vooraf dacht?
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: bloed geprikt

Bericht door Marica »

Waarom zou je willen weten wat je hormoonwaardes zijn op dit moment zonder HRT ? Denk je dat die anders dan anders zijn?

Goed, voor mijn hormoongebruik voerde testosteron de regie over mijn lijf, nu is dat oestrogeen. Meer hoef ik niet te weten, en ik voel mij goed zoals het nu gaat.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland

Re: bloed geprikt

Bericht door anna_ »

AydenS schreef: 02 feb 2020, 10:23 Hoi Anna,
Wat is er uit het bloedonderzoek gekomen?
Kwam het overeen met wat je vooraf dacht?
nou het was wel bijzonder eigenlijk...
gebaseerd op dingen die ik weet uit het verleden (over mijn vreugdbaarheid) en mijn gevoelens ben ik op zoek naar zoveel mogelijk puzzelstukjes voor mezelf op dit moment.

de huisarts wilde ter bevestiging nog een tweede keer prikken en die uitslag verwacht ik morgen maar de eerste uitslag paste heel goed bij mijn gevoel.

met een uitkomst van T500 / E608 was ik overigens wel heel een beetje verrast want de 608 is wel echt hoog en dat had ik niet echt zo hoog verwacht (maar past wel bij mijn gevoel)
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
Gebruikersavatar
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland

Re: bloed geprikt

Bericht door anna_ »

Marica schreef: 02 feb 2020, 12:14 Waarom zou je willen weten wat je hormoonwaardes zijn op dit moment zonder HRT ? Denk je dat die anders dan anders zijn?

Goed, voor mijn hormoongebruik voerde testosteron de regie over mijn lijf, nu is dat oestrogeen. Meer hoef ik niet te weten, en ik voel mij goed zoals het nu gaat.

om mijn puzzelstukjes compleet te krijgen en te weten hoe het nu zit - gewoon nieuwsgierigheid naar wie ik ben en hoe ik in elkaar zit.
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
Gebruikersavatar
AydenS
Berichten: 133
Lid geworden op: 12 jan 2020, 20:09
Gender: Man

Re: bloed geprikt

Bericht door AydenS »

anna_ schreef: 02 feb 2020, 22:35
AydenS schreef: 02 feb 2020, 10:23 Hoi Anna,
Wat is er uit het bloedonderzoek gekomen?
Kwam het overeen met wat je vooraf dacht?
nou het was wel bijzonder eigenlijk...
gebaseerd op dingen die ik weet uit het verleden (over mijn vreugdbaarheid) en mijn gevoelens ben ik op zoek naar zoveel mogelijk puzzelstukjes voor mezelf op dit moment.

de huisarts wilde ter bevestiging nog een tweede keer prikken en die uitslag verwacht ik morgen maar de eerste uitslag paste heel goed bij mijn gevoel.

met een uitkomst van T500 / E608 was ik overigens wel heel een beetje verrast want de 608 is wel echt hoog en dat had ik niet echt zo hoog verwacht (maar past wel bij mijn gevoel)
Ik begrijp je hoor. Geeft je toch een bevestiging van jouw gevoel.