Nieuwe chat! Zie dit topic.

Een Q&A samen met mijn meisje

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Een Q&A samen met mijn meisje

Bericht door janine2363 »

Dit is leuk voor ons; Ik (bi vrouw met trans verleden) en m'n vriendin (vrouw die ècht helemaal niks met mannen heeft) om te delen.

* Wanneer kwamen jullie er achter dat jullie uit de kast moesten komen?
Mijn zelf bewustwording begon Maart 2016, toen was ik net 46 mezelf geaccepteerd December 2016, m'n vriendin weet dat ze op vrouwen valt sinds haar 16e

* Wie van jullie heeft de broek aan?
We staan gelijk

* Hebben jullie een hekel aan mannen?
Ik niet, ik ben bi, dat was in het begin lastig voor mijn vriendin en maakte haar onzeker. Het is niet dat ze een hekel heeft aan mannen, maar ze heeft er gewoon niks mee en wil gewoon geen relatie met een man

* Ben je bewust op een transgender gevallen?
Ikzelf heb niets met transmensen in het bijzonder, liever niet als ik eerlijk ben, m'n vriendin heeft een hele weg afgelegd, we hebben elkaar leren kennen voor mijn geslachtsbevestigende operatie. En hoewel ze mij toen al graag zag, was dat stukje fysiek héél moeilijk voor haar. Nu 2 jaar na de chirurgie, is dat anders. Ze zij laatst dat ze mij gewon ziet als mij, als vrouw.

* Wat vinden jullie van de opmerking "maar je ziet er helemaal niet lesbisch uit"?
Deze hoor ik niet vaak, maar ikzelf kan wat geirriteerd raken als vriendinnen net iets tè nadrukkelijk stellen dat ik er ècht als vrouw uitzie, want natuurlijk is dat niet zo en natuurlijk doet dat er niet toe. En met mannen, bijvoorbeeld bij stijldansen, die dan moeite hebben om met mij te dansen, omdat ze bang lijken te zijn dat ze dan niet als hetero gezien worden of zo, zucht... M'n vriendin is, zoals vele lesbische vrouwen best wel moe van alles wat lesbische vrouwen in hun leven tegenkomen, alsof je geaardheid er voor buitenstaanders toe zou doen.

* Wat hebben jullie gemeen met elkaar?
We houden van onze kinderen (uit onze eerdere relaties), van elkaar en omdat we heel verschillend zijn, dat we beiden zien dat we betere mensen kunnen worden als we van elkaars verschillen leren

* Moet je iedereen het vertellen als je uit de kast komt?
Natuurlijk niet

* Wat vinden jullie moeilijk/lastig?
Dat onze kinderen ongewild uit de kast zouden moeten kunnen komen om ons. Zoals wij zijn, ons leven, consequenties als ze er zijn zijn voor ons, maar omdat wij onszelf zijn is dat niet moeilijk. Voor onze kinderen is dat totaal anders, zij moeten nog hun eigen plek vinden en voor hen om ouders te hebben die zo anders zijn maakt dat niet gemakkelijker

* Willen jullie trouwen?
Enkel al om de trouwjurk, maar ik ken iemand die dat een héél slecht idee vind, jammer

* Hoe zit het met vriendinnen qua lesbisch zijn?
Gewoon; Vriendinnen

* Wat is jullie leukste herinnering samen?
Onze relatie heeft vallen en opstaan, maar op een moment keken we elkaar aan en spraken bijna gelijk: "Ik kan mij niet meer een leven zonder jou voorstellen. Ik zie je zo graag"

* Hoe is onze seksleven veranderd?
Voor mij voornamelijk. Nu ik mijzelf ben is seks voor het eerst aangenaam en bevredigend.

* Hebben jullie nog dromen samen?
Samen oud worden (& minder werken, meer tijd voor elkaar en lekker koken)

* Hoe voelt alles nu aan?
Zoals het leven van werkende mensen. Te weinig tijd, en teveel werk. Maar ook gewoon gelukkig

* Is de seks ongemakkelijk geworden?
Juist omgekeerd. Jezelf zijn is onbetaalbaar en absoluut noodzakelijk om fijn te kunnen vrijen, en voor mijn vriendin ook, omdat ze niks met mannen heeft.

* Wat vinden jullie het leukste aan elkaar?
Dat we elkaar completeren, om elkaar s humor kunnen lachen en als we knuffelen, dat het "klik" precies past

* Wie is het eigenwijst?
Wij zijn het er samen niet over eens dat wij zelf de eigenwijste zouden zijn

* Hoe reageerde de familie?
Ik heb niet zoveel contact met mijn familie, met de familie van mijn vriendin zit het wel goed


Janine