Wanneer weet je het? Dat je trans bent.

Gevoelens die je met de wereld deelt
Vethrvolnir

Re: Wanneer weet je het? Dat je trans bent.

Bericht door Vethrvolnir »

wanneer weet je dat je trans bent.... als je blij word van je transitie ( ook al duurt het lang en is het veel gedoe )
An unexpecteded journey

jem

Bericht door jem »

herken veel van me zelf in alle verhalen laat het los wat andere over je denken en laat je gevoelens de vrije keus waarom oordeelt iedereen zo naar over elkaar een man mag geen borsten hebben en vrouw moet ze juist wel hebben waar mag je dat zelf niet bepalen maar altijd andere ik ben een man en wil ook borsten maar nee dat kan niet dat is ba maar voor wie voor me zelf of voor de andere die dat zeggen

Marica

Bericht door Marica »

jem schreef:
26 aug 2021, 06:36
herken veel van me zelf in alle verhalen laat het los wat andere over je denken en laat je gevoelens de vrije keus waarom oordeelt iedereen zo naar over elkaar een man mag geen borsten hebben en vrouw moet ze juist wel hebben waar mag je dat zelf niet bepalen maar altijd andere ik ben een man en wil ook borsten maar nee dat kan niet dat is ba maar voor wie voor me zelf of voor de andere die dat zeggen
Het is jouw lijf, niet dat van een ander. Dus als jij happy wordt van borsten hebben? Ga je gang. Kies voor wat jij belangrijk vindt, niet wat anderen belangrijk vinden.
Vrachtwagenchauffeuse, en Noorwegen gek.

Geke76

Bericht door Geke76 »

Beste Nomey,

Wat een hoop vragen en bedenkingen. Ik hoop dat dit mettertijd voor jou een plek kan krijgen voor reflectie en zelfontplooiing.

Op je vraag; wanneer weet je het, dat je trans bent, nou...

Als die persoon zich zó mens voelt dat het gevoel over gaat van uiterlijk naar innerlijk waarbij het uiterlijk niet correspondeerd met het innerlijke.

Ikzelf ervaar geen angst met het toegeven aan mijn gevoel(ens). Ik lijk dit toch onbewust in al die jaren al 'geaccepteerd' te hebben. Het voelt voor mij nu als eindelijk mijzelf te kunnen zijn. Ik ben mij er van bewust dat ik nu al volledig anders buiten zou kunnen stappen, maar mijn kinderen, familie, vrienden en werk zullen dit ook moeten gaan trotseren. Dus ik denk aan mijzelf maar ook aan hun, zonder mijzelf tekort te doen. Ik zie de toekomst als mooi en uitdagend. Mooi omdat het mij meer gaat brengen voor mijzelf, uitdagend omdat ik anderen mee krijg, tegen mij krijg of neutraal blijven. Verder is mijn eigen blik op alles verrijkt, ik denk breder op alle vlakken. Ik sta sterker en steviger op de grond, ik heb niets te verliezen en alles te winnen. En ik ga op mijn gevoel af hoe ik verder ga als mens in dit proces. Rustig aan, dan komt het vanzelf, de verlangens en de keuzes die daarvoor noodzakelijk zijn!
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat: