Nieuwe chat! Zie dit topic.

Nonibinair zijn, hoe ga je er mee om

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Nonibinair zijn, hoe ga je er mee om

Bericht door sammy »

Hoi! ik heb gemerkt dat de meeste mensen doen alsof ze mij accepteren, maar het uiteindelijk een stuk lastiger vinden dan ze zeggen.
Daarnaast merk ik dat er ook nog een stuk onbegrip is. Het hield mij veel bezig, dus ik ben het gaan opschrijven.
Dus hierbij, een stukje tekst uit mijn gedachten:

๐—” ๐—น๐—ฒ๐˜๐˜๐—ฒ๐—ฟ ๐˜๐—ผ ๐˜๐—ต๐—ฒ ๐—ฝ๐—ฒ๐—ฟ๐˜€๐—ผ๐—ป ๐˜„๐—ต๐—ผ ๐—ฑ๐—ผ๐—ฒ๐˜€๐—ป'๐˜ ๐˜‚๐—ป๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ๐˜€๐˜๐—ฎ๐—ป๐—ฑ ๐—บ๐—ฒ ๐˜†๐—ฒ๐˜

๐˜’๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ซ๐˜ฆ ๐˜ฎ๐˜ช๐˜ซ? ๐˜’๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ซ๐˜ฆ ๐˜ฎ๐˜ช๐˜ซ ๐˜ฆ๐˜ค๐˜ฉ๐˜ต?
๐˜‘๐˜ฆ ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ฃ๐˜ต ๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ช๐˜ฏ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฏ,
๐˜–๐˜ท๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜ฎ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฏ ๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ช๐˜ฏ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฏ, ๐˜ฎ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฏ ๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ถ๐˜ป๐˜ฆ๐˜ด, ๐˜ฎ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฏ ๐˜ฌ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ฅ๐˜ช๐˜ฏ๐˜จ ๐˜ด๐˜ต๐˜ช๐˜ซ๐˜ญ, ๐˜ฎ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฏ ๐˜ฉ๐˜ข๐˜ข๐˜ณ.

๐˜ˆ๐˜ญ๐˜ด ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ง ๐˜ท๐˜ฐ๐˜ญ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ด ๐˜ซ๐˜ฐ๐˜ถ ๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ช๐˜ฏ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฏ, ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ฃ ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ท๐˜ณ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ช๐˜ฅ ๐˜ฐ๐˜ฎ ๐˜ฎ๐˜ช๐˜ซ ๐˜ต๐˜ฆ ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ธ๐˜ฆ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฏ.

๐˜ก๐˜ฐ๐˜ถ ๐˜ซ๐˜ช๐˜ซ ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ต๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜ท๐˜ช๐˜ฏ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ข๐˜ญ๐˜ด, ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜ท๐˜ณ๐˜ฐ๐˜ถ๐˜ธ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ฏ, ๐˜ฎ๐˜ข๐˜ฏ๐˜ฏ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ณ, ๐˜ฌ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ช๐˜ฏ๐˜ฆ๐˜ณ, ๐˜ฅ๐˜ถ๐˜ฏ๐˜ฏ๐˜ฆ๐˜ณ, ๐˜จ๐˜ณ๐˜ฐ๐˜ต๐˜ฆ๐˜ณ, ๐˜ฅ๐˜ช๐˜ฌ๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ณ, ๐˜ญ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ณ, ๐˜ป๐˜ข๐˜ค๐˜ฉ๐˜ต๐˜ฆ๐˜ณ, ๐˜ด๐˜ต๐˜ฐ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ณ, ๐˜ญ๐˜ถ๐˜ช๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ณ, ๐˜ฐ๐˜ง ๐˜ด๐˜ต๐˜ช๐˜ญ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ณ...?
๐˜–๐˜ง ๐˜ฎ๐˜ข๐˜จ ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ป๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ง ๐˜ป๐˜ช๐˜ซ๐˜ฏ?

๐˜‰๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜ฎ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฏ ๐˜ญ๐˜ช๐˜ค๐˜ฉ๐˜ข๐˜ข๐˜ฎ? ๐˜๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ญ๐˜ช๐˜ค๐˜ฉ๐˜ข๐˜ข๐˜ฎ ๐˜ธ๐˜ข๐˜ข๐˜ณ๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ฆ ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฃ๐˜ฐ๐˜ณ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ฏ? ๐˜‰๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜ข๐˜ญ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ธ๐˜ข๐˜ต ๐˜ซ๐˜ช๐˜ซ ๐˜ฌ๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ป๐˜ช๐˜ฆ๐˜ฏ? ๐˜ˆ๐˜ญ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ธ๐˜ข๐˜ต ๐˜ซ๐˜ช๐˜ซ ๐—ก๐—จ ๐˜ฌ๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ป๐˜ช๐˜ฆ๐˜ฏ?
๐˜–๐˜ง ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜ธ๐˜ช๐˜ฆ ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜ธ๐˜ช๐˜ญ ๐˜ป๐˜ช๐˜ซ๐˜ฏ, ๐˜ธ๐˜ช๐˜ญ ๐˜ธ๐˜ฐ๐˜ณ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ฏ, ๐˜ป๐˜ฐ๐˜ข๐˜ญ๐˜ด ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ป๐˜ช๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ธ๐˜ช๐˜ญ ๐˜ธ๐˜ฐ๐˜ณ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ฏ?

๐˜ž๐˜ฆ ๐˜ฎ๐˜ข๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ข๐˜ข๐˜ฏ๐˜ฏ๐˜ข๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ด ๐˜ฐ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ด๐˜ฆ๐˜ฏ.
๐˜Ž๐˜ฆ๐˜ฃ๐˜ข๐˜ด๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฅ ๐˜ฐ๐˜ฑ ๐˜ธ๐˜ข๐˜ต ๐˜ซ๐˜ช๐˜ซ ๐˜ธ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ฌ๐˜ต.
๐˜‰๐˜ฆ๐˜ฑ๐˜ข๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ธ๐˜ช๐˜ซ ๐˜ธ๐˜ช๐˜ฆ ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ฎ๐˜ข๐˜ฏ๐˜ฅ ๐˜ช๐˜ด?
๐˜ž๐˜ช๐˜ฆ ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ฑ๐˜ข๐˜ข๐˜ญ๐˜ต ๐˜ธ๐˜ช๐˜ฆ ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ฏ?
๐˜๐˜ด ๐˜ฎ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฏ ๐˜ธ๐˜ข๐˜ข๐˜ณ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ข๐˜ญ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฃ๐˜ข๐˜ด๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฅ ๐˜ฐ๐˜ฑ ๐˜ซ๐˜ฐ๐˜ถ ๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ช๐˜ฏ๐˜จ?
๐˜–๐˜ง ๐˜ช๐˜ด ๐˜ซ๐˜ฐ๐˜ถ ๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ช๐˜ฏ๐˜จ ๐˜ฐ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜ฎ๐˜ช๐˜ซ, ๐˜ฏ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ฎ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฏ ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ข๐˜ฏ๐˜ต๐˜ธ๐˜ฐ๐˜ฐ๐˜ณ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฌ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ช๐˜ฅ?

๐˜ˆ๐˜ญ๐˜ด ๐˜ซ๐˜ฆ ๐˜ฏ๐˜ข๐˜ข๐˜ณ ๐˜ฎ๐˜ฆ ๐˜ฌ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฌ๐˜ต ๐˜ป๐˜ช๐˜ฆ ๐˜ซ๐˜ฆ ๐˜ฎ๐˜ช๐˜ด๐˜ด๐˜ค๐˜ฉ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฎ๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ฐ๐˜ง ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ท๐˜ณ๐˜ฐ๐˜ถ๐˜ธ.
๐˜”๐˜ข๐˜ข๐˜ณ ๐˜ข๐˜ญ๐˜ด ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜ฏ๐˜ข๐˜ข๐˜ณ ๐˜ฃ๐˜ช๐˜ฏ๐˜ฏ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฌ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฌ ๐˜ป๐˜ช๐˜ฆ ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ท๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ต๐˜ธ๐˜ฆ๐˜ฆ.

๐˜ˆ๐˜ญ๐˜ด ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜ป๐˜ฆ๐˜จ ๐˜ฅ๐˜ข๐˜ต ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜ฏ๐˜ฐ๐˜ฏ๐˜ฃ๐˜ช๐˜ฏ๐˜ข๐˜ช๐˜ณ, ๐˜ข๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ณ, "๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฏ๐˜ฆ๐˜ถ๐˜ต๐˜ณ๐˜ข๐˜ข๐˜ญ" ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ฏ, ๐˜ช๐˜ด ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ฏ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ณ๐˜ข๐˜ฅ๐˜ช๐˜ค๐˜ข๐˜ข๐˜ญ ๐˜ช๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ฆ.
๐˜๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ช๐˜ด ๐˜ฏ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ฐ๐˜ฎ ๐˜ข๐˜ข๐˜ฏ๐˜ฅ๐˜ข๐˜ค๐˜ฉ๐˜ต ๐˜ต๐˜ฆ ๐˜ฌ๐˜ณ๐˜ช๐˜ซ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฏ, ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ช๐˜ด ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ต๐˜ณ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ฅ.
๐˜๐˜ฌ ๐˜ป๐˜ฆ๐˜จ ๐˜ฅ๐˜ข๐˜ต ๐˜ฐ๐˜ฎ๐˜ฅ๐˜ข๐˜ต ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜ฅ๐˜ข๐˜ต ๐˜ฏ๐˜ฐ๐˜ถ ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ฎ๐˜ข๐˜ข๐˜ญ ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ฏ.

๐˜‘๐˜ฆ ๐˜ป๐˜ฆ๐˜จ๐˜ต ๐˜ฎ๐˜ฆ, ๐˜ฌ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ด ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ธ๐˜ฐ๐˜ฐ๐˜ฏ! ๐˜‘๐˜ฆ ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ต ๐˜ฎ๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ฐ๐˜ง ๐˜ท๐˜ณ๐˜ฐ๐˜ถ๐˜ธ!
๐˜๐˜ฌ ๐˜ฌ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ด ๐˜ฏ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ต. ๐˜๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ช๐˜ด ๐˜ฏ๐˜ข๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฌ ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ถ๐˜ด.

๐˜๐˜ฌ ๐˜ฌ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ด ๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜ฏ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ท๐˜ฐ๐˜ฐ๐˜ณ ๐˜ฐ๐˜ฎ ๐˜ณ๐˜ข๐˜ข๐˜ณ ๐˜ข๐˜ข๐˜ฏ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ต๐˜ฆ ๐˜ธ๐˜ฐ๐˜ณ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ฏ, ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜ฌ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ด ๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜ฏ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ท๐˜ฐ๐˜ฐ๐˜ณ ๐˜ฐ๐˜ฎ ๐˜ฐ๐˜ฏ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜จ๐˜ณ๐˜ฆ๐˜ฑ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ต๐˜ฆ ๐˜ธ๐˜ฐ๐˜ณ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ฏ, ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜ฌ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ด ๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜ฏ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ท๐˜ฐ๐˜ฐ๐˜ณ ๐˜ฐ๐˜ฎ ๐˜ถ๐˜ช๐˜ต๐˜จ๐˜ฆ๐˜ด๐˜ค๐˜ฉ๐˜ฐ๐˜ญ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ต๐˜ฆ ๐˜ธ๐˜ฐ๐˜ณ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฐ๐˜ง ๐˜ฐ๐˜ฎ ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ข๐˜ค๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฌ ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฎ๐˜ข๐˜ข๐˜ฌ๐˜ต ๐˜ต๐˜ฆ ๐˜ธ๐˜ฐ๐˜ณ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ฏ.

๐—ง๐—ฅ๐—”๐—ก๐—š๐—˜๐—ก๐——๐—˜๐—ฅ ๐—ญ๐—œ๐—๐—ก ๐—œ๐—ฆ ๐—š๐—˜๐—ก ๐—ž๐—˜๐—จ๐—ฆ!
๐—ก๐—ข๐—ก๐—•๐—œ๐—ก๐—”๐—œ๐—ฅ ๐—ญ๐—œ๐—๐—ก ๐—œ๐—ฆ ๐—š๐—˜๐—˜๐—ก ๐—ž๐—˜๐—จ๐—ฆ!

๐˜‘๐˜ฆ ๐˜ท๐˜ณ๐˜ข๐˜ข๐˜จ๐˜ต ๐˜ฎ๐˜ฆ, ๐˜ฌ๐˜ถ๐˜ฏ ๐˜ซ๐˜ฆ ๐˜ฏ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ต ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ธ๐˜ฐ๐˜ฐ๐˜ฏ ๐˜ซ๐˜ฆ๐˜ป๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ง ๐˜ป๐˜ช๐˜ซ๐˜ฏ? ๐˜”๐˜ข๐˜ข๐˜ณ ๐˜ซ๐˜ช๐˜ซ ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜จ๐˜ณ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฑ๐˜ต ๐˜ฏ๐˜ฐ๐˜จ ๐˜ฏ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ต, ๐˜ฅ๐˜ข๐˜ต ๐˜ฅ๐˜ช๐˜ต ๐˜ช๐˜ด ๐˜ธ๐˜ช๐˜ฆ ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ฏ! ๐˜๐˜ฌ ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฏ๐˜ถ ๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ป๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ง!

๐˜๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ญ๐˜ข๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ญ ๐˜ฏ๐˜ฐ๐˜ฏ๐˜ฃ๐˜ช๐˜ฏ๐˜ข๐˜ช๐˜ณ ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ง๐˜ต ๐˜ฎ๐˜ช๐˜ซ ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฐ๐˜ฑ๐˜ญ๐˜ถ๐˜ค๐˜ฉ๐˜ต๐˜ช๐˜ฏ๐˜จ ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ท๐˜ณ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ช๐˜ฅ. ๐˜๐˜ฌ ๐˜ฌ๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ป๐˜ช๐˜ซ๐˜ฏ ๐˜ธ๐˜ช๐˜ฆ ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜ธ๐˜ช๐˜ญ ๐˜ป๐˜ช๐˜ซ๐˜ฏ!

๐˜๐˜ฌ ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฅ๐˜ช๐˜ต, ๐˜ฐ๐˜ฎ๐˜ฅ๐˜ข๐˜ต ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜ฅ๐˜ช๐˜ต ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ฏ!
๐—ก๐—œ๐—˜๐—ง ๐˜ฐ๐˜ฎ ๐˜ซ๐˜ฐ๐˜ถ ๐˜ต๐˜ฆ ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ธ๐˜ข๐˜ณ๐˜ณ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฐ๐˜ง ๐˜ฃ๐˜ฐ๐˜ฐ๐˜ด ๐˜ต๐˜ฆ ๐˜ฎ๐˜ข๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ฏ.

๐˜๐˜ฌ ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ธ๐˜ช๐˜ฆ ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ฏ! ๐˜Œ๐˜ฏ ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ต๐˜ณ๐˜ฐ๐˜ต๐˜ด ๐˜ฐ๐˜ฑ ๐˜ธ๐˜ช๐˜ฆ ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ฏ!
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die
Jojo123
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2021, 23:31
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/Diens

Re: Nonibinair zijn, hoe ga je er mee om

Bericht door Jojo123 »

Mooie tekst Sammy!
Gebruikersavatar
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Re: Nonibinair zijn, hoe ga je er mee om

Bericht door Robin90 »

Echt heel mooi geschreven en zoooo herkenbaar! Ik ben ook non binair. Bij mij wisselt het tussen vrouw voelen, man voelen, beide tegelijk voelen en geen flauw benul hebben van wat ik me voel. Erg frustrerend wanneer mensen dat niet begrijpen en/of erger nog het niet accepteren
How can you be normal, when normal is subjective? Everbodyโ€™s normal is different :think:
Gebruikersavatar
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Re: Nonibinair zijn, hoe ga je er mee om

Bericht door sammy »

Thanks :)
Nu ruim een jaar later is er nog steeds niet zo veel veranderd helaas... Bij een aantal mensen zeker wel! Waar ik erg dankbaar voor ben.
Maar merk dat er genoeg mensen zijn die het nog lastig vinden.
Zo vinden mijn ouders het nog erg lastig om mijn juiste voornaamwoorden te gebruiken (wat ik ze een jaar geleden gevraagd heb)
En ik snap dat het lastig is, dat vond ik in het begin ook. Maar na een jaar komt het er bij hun nog steeds niet uit. Soms zijn er dagen dat het wel lukt, maar de meeste niet. Ik weet dan ook niet zo goed hoe er mee om te gaan, heb verschillende dingen geprobeerd, maar niks lijkt te werken..
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die
Gebruikersavatar
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Re: Nonibinair zijn, hoe ga je er mee om

Bericht door Robin90 »

Rot om te horen dat er nog steeds een hoop mensen zijn die het niet lijken te accepteren (of niet kunnen begrijpen). Mijn vader zegt ook na meer dan een jaar nog steeds regelmatig Meis, maar dan verbeterd hij zichzelf snel en zegt hij mijn (inmiddels niet meer zo heel nieuwe) naam. Mijn vader accepteert me volledig en bedoeld het absoluut niet verkeerd, maar doordat hij me zijn leven lang zo heeft genoemd moet dat slijten. Bij ouders die je je leven lang โ€œanders kennenโ€ zal het daardoor ook wat langer duren om eruit te krijgen. Als mijn vader Meis zei en hij had het niet echt door zei ik gewoon telkens Uh en had hij het dan nog niet door kauwde ik hem voor wat hij zei en ging ik niet in op het gesprek tot hij dat verbeterde. Behoorlijk irritant voor hem natuurlijk ook, maar het heeft hem denk ik bewuster gemaakt dat hij het zo vaak zegt. Door dat iedere keer te doen is hij zich er meer bewust van heeft hij nu zelf door wanneer hij het verkeerd zegt en verbeterd hij nu in ieder geval zichzelf als hij het verkeerd zegt. Bij vrienden en kennissen werkt dat eigenlijk hetzelfde hoe langer je ze kent des te lastiger het is om dat eruit te laten slijten. Als ze het na een jaar nog steeds nooit zeggen (en je spreekt ze er op aan) zullen ze het waarschijnlijk inderdaad niet kunnen accepteren. Dat zijn dan ook geen echte vrienden. Vrienden accepteren jou zoals jij bent en tonen respect voor jou wensen hierin. Voor iedereen zal het wennen zij in het begin, maar doen ze hun best er ook niet voor en zeggen ze het nog steeds nooit, dan kun je je misschien beter richten op de mensen die dit wel doen. Dat zijn mensen die jou wensen respecteren en jou genderidentiteit daarmee eigenlijk ook. Bij de rest zou ik zeggen f*ck hun. Dat soort mensen heb jij niet nodig en maken het je onnodig moeilijker. Sterkte en succes! Liefs, Robin
How can you be normal, when normal is subjective? Everbodyโ€™s normal is different :think: