Nieuwe chat! Zie dit topic.

cijfers

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 jul 2021, 18:20
Gender: Anders
Locatie: Pijnacker

cijfers

Bericht door Wim »

Volg je hart en wees gelukkig.
Frederieke
Berichten: 829
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: cijfers

Bericht door Frederieke »

Leuk, maar ik ben geen liefhebber van externe links zonder enige uitleg. Voor mij te gevaarlijk om zomaar te bezoeken, dus misschien kun je vertellen wat je hebt gelezen en wat er interessant aan was.
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 jul 2021, 18:20
Gender: Anders
Locatie: Pijnacker

Re: cijfers

Bericht door Wim »

het heet HANDREIKING LHBTI-EMANCIPATIE en het gaat over feiten en cijfers en hoe mensen tegenover bepaalde groepen staan en hoe moeilijk of makkelijk het is om ergens voor open te staan of voor uit te komen en hoe bepaalde leeftijd groepen met bepaalde zaken om gaan.
Ik vond het wel interessant om te lezen en het is vrij actueel.
Volg je hart en wees gelukkig.
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 jul 2021, 18:20
Gender: Anders
Locatie: Pijnacker

Re: cijfers

Bericht door Wim »

Feiten en cijfers op een rij
HANDREIKING LHBTI-EMANCIPATIE
Hoeveel lesbische vrouwen, homoseksuele mannen, biseksuele, transgender en intersekse personen
(LHBTI personen) zijn er in Nederland? Hoe tolerant is de Nederlandse bevolking ten opzichte
van lesbische vrouwen en homoseksuele mannen? Wat is de mening van Nederlanders over
biseksualiteit en transgender personen? Komen LHBTI-personen uit de kast en hoe wordt daarop
gereageerd? Wat is het effect van negatieve reacties op de gezondheid van LHBTI-personen?
Deze handreiking geeft antwoord op deze en andere vragen. Alle feiten en cijfers rond de
belangrijkste vraagstukken over lesbische vrouwen, homoseksuele mannen, biseksuele,
transgender en intersekse personen staan hier op een rij. De publicatie is onder meer geschikt voor
lokale politici en beleidsmedewerkers bij het ontwikkelen van LHBTI-beleid en voor docenten op
agogische, zorg- en pedagogische beroepsopleidingen bij het lesgeven over seksuele
en genderdiversiteit en diversiteit in geslachtskenmerken.

Dit is waar het mee begint en dan nog een aantal pagina's lang.
Volg je hart en wees gelukkig.