Traject

Open forum, waar ook de transgenders op dit forum kunnen meepraten.
Nena
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 sep 2016, 01:01
Gender: Vrouw

Re: Traject

Bericht door Nena »

We zijn inmiddels al een poos verder en er is inmiddels al een eerste afspraak met de psycholoog geweest in maart.
Hij moet nu inderdaad een soort levensverhaal schrijven en 20 april is al weer de volgende afspraak.

Ik merk dat nu een aantal maanden na zijn coming out aan iedereen het stressniveau weer een beetje terug gezakt is gelukkig. Weet iemand toevallig wat ik als partner kan verwachten. Ze hebben aangegeven de volgende afspraak in mei mij ook te willen spreken. Tenminste hij heeft mij gevraagd :) .

Verder gaat het hier zijn gangetje, gek genoeg lijkt er niet veel te veranderen op dit moment. Denk toch dat dat komt omdat hij -toen nog gepresenteerd als vrouw- eigenlijk ook altijd al jongenskleding droeg, mannenkapsel etc. Nu hebben onbekenden het 'goed', ze spreken hem vaak aan als meneer, wat voorheen wel eens tot lastige situaties kwam maar nu zie je m glimmen :)
Liebe ist - Nena :hbeat:
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Traject

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Nena,

Wat ze, je als partner, kunnen vragen: Schreef je min of meer al een beetje :wship:.
Minder stress, meer zich zelf, enz,......

Maar wat, ze jou,: "eveneens persoonlijk kunnen vragen der eventueel koppel ( eerder potentiele vragen, maar terecht)" : Hoe denk jij er persoonlijk over ? Als partner, der iemand met GD kennende ? B.v. :
Hoe ga jij, daar persoonlijk mee om ? Wat voel jij persoonlijk ? Wat denk jij persoonlijk over zijn/haar GD, en hoe zie jij, jullie verdere relatie, eventueel in de toekomst ? enz,.........

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Traject

Bericht door Jer158 »

Hoi Nena, fijn om te horen dat de veranderingen tot nu toe wel meevallen!

Bij het gesprek met jou willen ze graag de ervaring van een derde persoon hebben. Ze zullen je wat vragen stellen over hoe je vriend is, en ook over hoe jij ermee omgaat, zoals Nick ook aangeeft.
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Traject

Bericht door Anon20190501 »

Mijn partner was ook enkele keren aanwezig bij de gesprekken met de psycholoog. Er werd voornamelijk gepeild naar hoe zij omging met mijn transitie, hoe ze zich er bij voelde, etc.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Traject

Bericht door Emma »

Hoi Nena,

Hier hoort dit onderwerp thuis, en kun je meteen weer posten. Dit deel van het forum bestond nog niet toen je lid werd :)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Nena
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 sep 2016, 01:01
Gender: Vrouw

Re: Traject

Bericht door Nena »

Thanks Emma!
Fijn dat ik weer kan posten!
Kan ik zo ook weer een update plaatsen!

:)
Liebe ist - Nena :hbeat:
Nena
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 sep 2016, 01:01
Gender: Vrouw

Re: Traject

Bericht door Nena »

Hoi allemaal!

Nou we zijn weer wat verder!
Paar dagen geleden weer bij het vu geweest.
Tot nu toe:
-feb: intake
-mrt: 1e afspraak psych
-april: 2e afspraak psych met mij erbij
-mei: 3e afspraak (uitleg hormonen)

Nu staat er in de 2e week van juni nog een psychologische test gepland van 2-3u? Vragenlijsten invullen?

En daarna in juli een afspraak om de uitslag daarvan te bespreken plus nog wat kleine dingetjes en dan is de bedoeling dat hij in augustus besproken wordt in het team.

Wat voor vragen stellen ze bij die vragenlijsten?
Het gaat wel voortvarend zo..
Liebe ist - Nena :hbeat:
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Traject

Bericht door Anon20190712 »

Nena schreef: Wat voor vragen stellen ze bij die vragenlijsten?
Het gaat wel voortvarend zo..
Wat gaat dat vlot zeg allemaal!
De psychologische test gaat in op het al dan niet aanwezig zijn van problemen die niet gendergerelateerd zijn, of die mogelijk genderproblemen (deels) kunnen verklaren.
Ik herinner me vragenlijsten die gericht waren op angst/depressie persoonlijkheidsproblematiek en autisme. Dat stond er niet expliciet boven, maar was wel overduidelijk. Aangeven op een schaal van 1 tot 5 in hoeverre je sombere gevoelens hebt gehad de afgelopen week, dat soort tests zijn het.
Niks bijzonders dus, ik vloog er destijds doorheen en was vrij snel klaar.
Nena
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 sep 2016, 01:01
Gender: Vrouw

Re: Traject

Bericht door Nena »

Thanks lucas!
Ik hoop dat het hem meevalt :).

Ondanks dat ik heel blij voor hem ben, komt alles heel snel dichterbij. Ik zie hoe gelukkig hij is en dan ben ik heel blij. Toch beangstigd het mij ergens. :) komt vast allemaal goed maar voelt gek.
Liebe ist - Nena :hbeat:
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Traject

Bericht door Jer158 »

Dat het onwennig voelt is heel normaal! Weet je al wanneer je gaan omschakelen naar zij/haar voornaamwoorden? ;)
Hung her from the branches of a mango tree
Plaats reactie