Nieuwe chat! Zie dit topic.

Traject

Open forum, waar ook de transgenders op dit forum kunnen meepraten.
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Traject

Bericht door janine2363 »

Patricia schreef: 23 nov 2017, 12:55 Lucas, dankjewel voor je mooie reactie en zo snappen wij ook weer beetje wat de hormonen met je doen. Ik ken alleen de vrouwelijke kant.
Omdat in Belgie de hormoon therapie in 2 fases begint, dus voor mij als transvrouw eerst testosteron remmer en daarna (nog 2 weken wachten) oestrogeen, merk ik ook een verschil veroorzaakt enkel door testosteron, maar (natuurlijk ;-)) net niet als bij Lucas (in andere volgorde dan).
Ik merk dat mijn emoties open gaan, alsof er deurtjes in mijn hoofd openen. Er kan meer uit (houden van mijn zoon, die toevallig ook Lucas heet), maar er komt ook meer naar binnen. Prikkels uit de omgeving ook, waar ik vroeger meer immuun voor was.

Maar de hormonen waren weer niet helemaal bepalend voor het kunnen spreken en mij uitten. Daar was voor mij de belangrijkste factor in mijn hoofd zelf. Zelf-acceptatie of alle stapjes daar naar toe maakten het grootste verschil. Zo hoort het ook lijkt mij, omdat anders alle mannen hun ineptheid van normaal communiceren kunnen wegverontschuldigen van: "Maar ja, dat komt gewoon door de testosteron... Zeur niet !"

Dat de hormonen je natuurlijke kunnen beinvloeden, dat lijkt me echt wel zo.
Gebruikersavatar
Patricia
Berichten: 165
Lid geworden op: 02 apr 2016, 08:06
Gender: Vrouw

Re: Traject

Bericht door Patricia »

Ik denk dat dit stukje beter past in ander topic maar dat maak ik aan ik zou fijn vinden als je daar ook een bericht post over dit onderwerp

Groetjes Patricia
:hbeat: Geef Alleen Wat Jezelf Wilt Ontvangen :hbeat: (Respect)
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Traject

Bericht door janine2363 »

Patricia schreef: 23 nov 2017, 14:28 Ik denk dat dit stukje beter past in ander topic maar dat maak ik aan ik zou fijn vinden als je daar ook een bericht post over dit onderwerp
OMG we gaan het forum classeren :-) Dat zou een heleboel verborgen juweeltjes naar boven brengen, want (zoals het hoort ???) worden
de interessantste postvolkomen lukraak, intuitief, impulsief, spur-of-the-moment ... ... ... bij een willekeurig onderwerp gelazerd.

Euuuuh, ik ben nu -echt- off-topic ?
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Traject

Bericht door Emma »

janine2363 schreef: 23 nov 2017, 21:09
OMG we gaan het forum classeren :-) Dat zou een heleboel verborgen juweeltjes naar boven brengen, want (zoals het hoort ???) worden
de interessantste postvolkomen lukraak, intuitief, impulsief, spur-of-the-moment ... ... ... bij een willekeurig onderwerp gelazerd.

Euuuuh, ik ben nu -echt- off-topic ?
Ja. Je zit hier in het subforum voor betrokkenen. We willen het een plek houden waar de familie van transgenders met hun vragen terecht kan. Als de transgenders vervolgens zich deze plek ook toe-eigenen zijn de betrokkenen binnen de kortste keren weer weggejaagd. Ingaan op vragen is prima, maar we willen hier toch iets meer on topic proberen te blijven.

Patricia is mod op dit subforum, graag haar aanwijzingen opvolgen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Nena
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 sep 2016, 01:01
Gender: Vrouw

Re: Traject

Bericht door Nena »

Thnx allemaal voor jullie reactie.
De laatste dagen wel goed kunnen praten.

Misschien een stomme vraag: hij heeft nu voor het eerst een blauwe plek op de plek van het spuiten van de sustanon. Niet eerder gehad, kan dat kwaad?. Te snel gespoten?

Off topic niet erg hoor, ik vind het wel fijn?
Ik mis het ook af en toe als betrokkene te kunnen reageren in het 'gewone' deel van het forum ipv alleen bij betrokkene. :)
Liebe ist - Nena :hbeat:
Gebruikersavatar
Patricia
Berichten: 165
Lid geworden op: 02 apr 2016, 08:06
Gender: Vrouw

Re: Traject

Bericht door Patricia »

Ik weet niet precies hoe het zit met spuiten maar volgens mij kan het geen kwaad. Je kunt voor de zekerheid de arts even mailen.

Groetjes Patricia
:hbeat: Geef Alleen Wat Jezelf Wilt Ontvangen :hbeat: (Respect)
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Traject

Bericht door Nate_0 »

Het komt inderdaad door te snelle injectie/niet genoeg opwarmen. Er staat twee minuten voor, geloof ik?

Of het direct kwaad kan weet ik niet (naast natuurlijk dat het vervelend is), maar een blauwe plek hoort/hoeft niet dus ik zou het wel even bespreken de volgende keer.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Nena
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 sep 2016, 01:01
Gender: Vrouw

Re: Traject

Bericht door Nena »

Thnx voor de reacties.
Arts gesproken. Idd door te snel spuiten.
Volgende keer nog rustiger :)

Het gaat hier weer goes :)
We hebben gelukkig de communicatie modes weer gevonden.
Ik heb ook het boek bijzondere liefdes gevonden. Vandaag in een ruk uitgelezen.
Zo merk je ook weer hoe uniek relaties zijn. Geen een waar ik mezelf/ons in herkende. Misschien maar goed ook. Wel herkenbare situaties en gevoelens. Dat was fijn!

Nu praktische zaken aan t regelen voor de operatie. Iemand al eens in het gastenverblijf van het vu verbleven?
Onze oudste moet gewoon naar school dus het is echt een geregel! Hadden we maar wat dichterbij Amsterdam gewoond.
Liebe ist - Nena :hbeat:
Gebruikersavatar
Patricia
Berichten: 165
Lid geworden op: 02 apr 2016, 08:06
Gender: Vrouw

Re: Traject

Bericht door Patricia »

Spannende tijd voor jullie. Nee ik wist niet dat er een gastenverblijf was. Succes en fijn dat je weer kunt praten

Groetjes Patricia
:hbeat: Geef Alleen Wat Jezelf Wilt Ontvangen :hbeat: (Respect)
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Traject

Bericht door Mr.X »

Ik heb twee keer in het VU gelegen, en twee keer heeft familie toen een aantal dagen in het gastenverblijf gezeten (ze wonen in friesland). Zeer goed bevallen! Schone kamers, ruime keukens waar iedereen een eigen stukje krijgt, gratis koffie en thee en lekker dicht bij het ziekenhuis. Ze zijn ook veel goedkoper dan een hotel.