Traject

Open forum, waar ook de transgenders op dit forum kunnen meepraten.
Plaats reactie
Nena
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 sep 2016, 01:01
Gender: Vrouw

Re: Trajecte

Bericht door Nena »

Nate_0 schreef: 06 okt 2017, 19:52 De reden staat op de vorige pagina of die daar voor, Ender!
Thanks!
Liebe ist - Nena :hbeat:
Nena
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 sep 2016, 01:01
Gender: Vrouw

Re: Traject

Bericht door Nena »

Ender schreef: 06 okt 2017, 15:49 vind het toch wel apart dat hij meteen een afspraak krijgt bij een plastisch chirurg? al zit hij nog maar net aan de testo
Ik heb geen idee of het apart is.
De psychologe is er tijdens de gesprekken over begonnen. Mogelijk vroegtijdig ivm formaat (zie vorige blz) en gaf dat als mogelijkheid om te laten beoordelen door een plastisch chirurg.
Toen partner aangaf dat graag dan te willen heeft zij geregeld dat er een afspraak kwam met de plastisch chirurg om de hoeveelheid cc te beoordelen.
We gaan dinsdag zien hoe en wat er precies beoordeeld gaat worden.
Ik zal de informatie uiteraard hier ook plaatsen :)
Liebe ist - Nena :hbeat:
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Traject

Bericht door Nate_0 »

Ik denk dat Ender "apart" bedoelde in de zin dat het behoorlijk zeldzaam is om vóór het moment waarop een jaar HRT gedaan is (en op zijn minst 6 maanden) de mastectomie te krijgen. Ik heb het in ieder geval niet eerder gehoord, met uitzondering van gevallen waarin borstkanker een rol speelde.
meerdere zakken met zaagsel
Nena
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 sep 2016, 01:01
Gender: Vrouw

Re: Traject

Bericht door Nena »

Nate_0 schreef: 09 okt 2017, 00:19 Ik denk dat Ender "apart" bedoelde in de zin dat het behoorlijk zeldzaam is om vóór het moment waarop een jaar HRT gedaan is (en op zijn minst 6 maanden) de mastectomie te krijgen. Ik heb het in ieder geval niet eerder gehoord, met uitzondering van gevallen waarin borstkanker een rol speelde.
Ah zo. Nja. Voor hetzelfde geld staan we met 2 min buiten morgen (krijgen we te horen: dat doen we niet hoor! )
Let you know.
Liebe ist - Nena :hbeat:
Nena
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 sep 2016, 01:01
Gender: Vrouw

Re: Traject

Bericht door Nena »

Hoi!
Nou het heeft dus niks met je cup te maken. Ze berekenen het aan de hand van een app waarin ze de maten in cm invoeren van je borst (lengte /breedte/ afstand tot de tepels etc etc) dan komen ze aan een aantal cc. 600 is de grens, partner zat op bijna 1000 dus voldeed ruimschoots en mag op de wachtlijst.
Wachttijd is ongeveer 9 weken begreep ik.
Die tijd gaat hij nemen om nog wat kilo's kwijt te raken voor een beter resultaat.

Inmiddels heb ik onder begeleiding van de huisarts de 2e injectie testosteron gezet en is het de bedoeling dat ik dat voortaan ga doen.
Hij begint al wat veranderingen te ervaren.
21 december afspraak weer in het vu.
Plus inmiddels een operatiehesje besteld, zo'n compressiehemdje.
Op z'n werk is iedereen nu officieel op de hoogte en zijn alle veranderingen ook doorgevoerd.

Gaat snel zo.
Liebe ist - Nena :hbeat:
Nena
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 sep 2016, 01:01
Gender: Vrouw

Re: Traject

Bericht door Nena »

Hoi,

Wat ik vergat te vragen...iemand ervaring met de Jan van Goyen kliniek?
Bepaalde chirurg?

Groetjes
Liebe ist - Nena :hbeat:
Nena
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 sep 2016, 01:01
Gender: Vrouw

Re: Traject

Bericht door Nena »

Nou de operatiedatum is ook al bekend.
19/12 is d day.
Goedkeuring verzekering ook al binnen!
Wist niet dat dat nodig was :)
Liebe ist - Nena :hbeat:
Nena
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 sep 2016, 01:01
Gender: Vrouw

Re: Traject

Bericht door Nena »

Hoi :)

Bleh wat een rotweek.
Sorry dat ik dit hier zo schrijf.
Ik heb een paar dagen geleden tegen mijn partner gezegd dat ik het even allemaal niet meer weet.
Ik ben moe en op.
De afgelopen 3 jaar is het hollen en rennen geweest en ik krijg nu het idee dat het ondanks we in wat rustiger vaarwater komen dat ik nu de klap pas krijg ofzo.
Het besef dat wat was, niet meer is.
Wat overigens niks te maken heeft met mijn liefde voor hem.
Ondanks die uitleg is hij ontzettend onzeker.
Wil hij niet praten want hij zegt dat hij 'emotioneel vol zit' .
En dat geeft mij weer een rotgevoel want nu kan ik nog niet mijn gevoelens delen.
Ik lig nachten wakker, te piekeren.

:cry:
Liebe ist - Nena :hbeat:
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Traject

Bericht door Charlotte_C »

Hoi Nena,

Wat vreselijk rot voor je dat je door zo'n moeilijke periode heen gaat. Je hiervoor verontschuldigen is echt geheel onnodig. Zoals je het hebt neergezet komt juist heel echt en puur over als een vrouw die zielsveel van haar partner houdt. Hoewel ik in mijn eigen relatie zelf de transgender ben, kan ik me zo goed voorstellen hoe je je voelt. Voor mijn eigen partner (Patricia, ja die van het forum :) ), moet het ook niet gemakkelijk zijn geweest allemaal en daar sta ik zelf af en toe weleens bij stil. Maar laat ik proberen het bij jouw/jullie situatie te houden.

Ik kan me echt ongelooflijk goed voorstellen dat je de afgelopen jaren niet heel veel tijd gehad hebt om alles te verwerken. Dan is het eigenlijk heel verklaarbaar, maar daarmee niet minder makkelijk, dat je nu de 'klap' krijgt. Het is toch een soort van rouwproces waar je doorheen moet, ik kan het niet beter omschrijven. Afscheid nemen van iets ouds en iets nieuws verwelkomen. Wat me echt met warmte vervulde was je verklaring dat je eigen emoties los staan van je liefde voor je partner. Dat vond ik wel zo mooi geschreven. :hug2:

Als ik me verplaats in de situatie van je partner, dan is het zo dat hij net zulke intense tijden doormaakt. Weliswaar op een andere manier dan dat jij het ervaart, maar toch even intens. Daarom leeft bij mij heel erg het idee dat jullie eigenlijk met hetzelfde worstelen. Het verwerken van de afgelopen drie jaar nu jullie in een rustiger vaarwater zitten.

Het liefste zou ik in dit bericht van medeleven iets van je rotgevoel wegnemen, maar daar heb ik helaas geen wondermiddeltje voor. Behalve dan het aloude elkaar de tijd geven en je verplaatsen in de ander. Dat geldt niet alleen voor jou richting hem, maar zéér zeker ook voor hem naar jouw toe. Ik heb zelf gemerkt in mijn eigen relatie dat praten echt heel belangrijk is, maar dat de ander niet te dwingen is. Overigens denk ik, maar dit is echt een educated guess, dat er bij hem mogelijk hetzelfde idee bestaat. Dat hij niet met jou kan praten. Weet je toevallig of hij zelf ook last heeft van de zelfde piekeslapeloosheid?

Het spijt me dat ik je niet heb kunnen voorzien van een pasklaar antwoord. Mijn luisterend oor heb je wel gekregen en mocht je het ooit nodig hebben om met een partner in contact te komen, dan mag je me altijd een berichtje sturen en dan zal ik vragen of Patricia je een berichtje terug stuurt. Haar zelf een bericht sturen mag natuurlijk ook (maar zij is bij tijd minder op het forum dan ik). Voel je natuurlijk niet verplicht, maar het aanbod ligt er.

Afsluitend wil ik je heel erg veel sterkte en succes wensen de komende tijd met je verwerking en je licht en kracht sturen om er samen met je partner goed doorheen te komen.

Groetjes en :hug2:,

Lotte / Charlotte
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Nena
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 sep 2016, 01:01
Gender: Vrouw

Re: Traject

Bericht door Nena »

Hoi Charlotte,

Superlief dat je zo uitgebreid de tijd neem om te reageren.
We hebben heel veel met elkaar gesproken over zijn kant van het verhaal, maar nu mijn kant aan het opborrelen is wil hij niet praten.
Hij is altijd al een slechte slaper geweest, zelfs aan de slaapmedicatie geweest, maar hij verzekerde mij een paar weken geleden dat hij nu nog wel wakker ligt/vroeg wakker is (5u), maar heeft geen piekerdingen.

Ik ervaar ook dat als ik mijn dingen benoem waar ik tegen aan loop dat ze teruggekaatst worden als in 'ik heb er geen last van dus is het jouw probleem'.
Dat heb ik ook benoemd. Dat ik daar last van ervaar.
Puntje is o.a. de gezinscommunicatie waar ik al een paar keer een gesprek over begonnen ben (hij zegt de tandarts af, zegt dit niet, terwijl ik mij moet haast om met kinderen op tijd thuis te zijn, alleen omdat het hem die dag toch niet uitkwam. Ik geef aan dat waardeloos te vinden; vervelend.
Ik vertel dat ik de afgelopen jaren als zwaar en pittig heb ervaren, hij zegt: heel vervelend maar ik niet.
Ik vertel dat ik even mezelf kwijt ben en dan gaat hij alles op zichzelf betrekken.
Ik kan er op dit moment gewoon niks mee.

Misschien dat hij er wel gewoon niet aan toe is om over mijn gevoelens te praten.
Misschien wel bang voor de dingen die ik wellicht zeg.
Liebe ist - Nena :hbeat:
Plaats reactie