Nieuwe chat! Zie dit topic.

Kan ik ook een topic opstarten? Advies/tips gevraagd eerste afspraak VUMC

Open forum, waar ook de transgenders op dit forum kunnen meepraten.
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Kan ik ook een topic opstarten? Advies/tips gevraagd eerste afspraak VUMC

Bericht door Citizen Erased »

Niet om het een of ander: je zoon is 19.
Oud genoeg om er in bepaalde continenten al een harem en een curriculum vitae zonder gaten op na te houden.
Je betrokkenheid is bewonderenswaardig maar allicht ook een tikkeltje overtrokken; supporten doe je (zeker op deze leeftijd) het beste vanaf de zijlijn en niet terwijl je in het veld z'n handje vasthoudt.
Schijnt ook lastig te zijn om dan vrijuit te bewegen.. als je begrijpt wat ik bedoel.

Het lot wil dat mensen die een historie of heden met depressie hebben vaak nogal pleasers zijn naar hun directe omgeving en hun werkelijke gevoel niet kenbaar maken (vandaar ook die depressie). Het gemak waarmee je er vanuit gaat dat jij wel toegang hebt tot zijn werkelijke emoties / gevoel en gedachten kan dus nog wel eens tegenvallen.. zeker als hij eenmaal aan de testosteron zit ;)

Hoeveel DSM-stickertjes hij ook verzameld heeft in de loop der tijd; geef je zoon de ruimte dit traject zelf te ervaren zonder mammie die met allerlei goedbedoelde notities en hersenspinsels op de proppen komt. Strikt gezien zit je taak als opvoeder er namelijk al op en ben je in een gedoogconstructie beland.
Ongeacht de mate van support in zijn omgeving zal hij trouwens een eenzame weg moeten bewandelen.. en dat hoeft helemaal niet erg te zijn.
Kortgezegd: laat hem die gesprekken alleen doen, tenzij jouw aanwezigheid verzocht wordt.
Knip die navelstreng door en houd je verre van uitgesproken, nogmaals ongetwijfeld goedbedoelde meningen over zijn man-zijn, operaties en het al dan niet invriezen van eicellen.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Kan ik ook een topic opstarten? Advies/tips gevraagd eerste afspraak VUMC

Bericht door Emma »

Aan de andere kant denk ik dat het gezien de voorgeschiedenis geen slecht idee is om hem nog wel te begeleiden en te steunen, en dat naarmate het traject vordert hem steeds verder los te laten. Ik ben ook een ouder en dat loslaten gaat niet altijd zonder slag of stoot, van beide kanten uit.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Esther
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 aug 2012, 10:21
Gender: Vrouw
Locatie: Eindhoven

Re: Kan ik ook een topic opstarten? Advies/tips gevraagd eerste afspraak VUMC

Bericht door Esther »

Goedemiddag Citizen Erased,

Voor de duidelijkheid;
Mijn zoon heeft geen enkel dsm stickertje!

Dat ik schreef dat hij 5 jaar opgesloten heeft gezeten heeft te maken dat hij door Cup H, maximaal maar 2 uur per dag naar school kon en voor de rest van de tijd moest hij thuis plat liggen van de pijn.
Dat is ook opgesloten zitten.

Dat hij momenteel depressief is heeft te maken dat de wachttijd ineens van 4 naar 8 maanden ging.
Dat was een enorme klap voor hem.


Goedemiddag Emma,
Dank je wel voor jouw bericht.
Je zegt het perfect
Esther
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 aug 2012, 10:21
Gender: Vrouw
Locatie: Eindhoven

Re: Kan ik ook een topic opstarten? Advies/tips gevraagd eerste afspraak VUMC

Bericht door Esther »

Vraag aan Citizen erased,

Hoe denk jij dat mijn zoon zich voelt na het lezen van jouw bericht?

Hij is hier ook aangemeld ( alleen hij was de betaling vergeten waardoor zijn aanmelding langer duurt )
Dat jij problemen hebt met mij oke dat is jouw goed recht, maar doe dat dan aub voortaan prive zodat mijn zoon het niet hoeft te lezen.

En ja wij werken samen en hij mag ZONDER mij niet werken ( bij bepaalde opdrachten ) om meerdere redenen;
- bezoekers die stijf staan van de harddrugs.
- mensen die zwaar bezopen zijn.
- Regelmatig bewusteloze ( of in coma ) mensen aantreffen op het toilet etc.
- Dode mensen vinden etc. om nog maar te zwijgen van dreigingen ( bommelding, vermoeden aanslagen etc. )
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Kan ik ook een topic opstarten? Advies/tips gevraagd eerste afspraak VUMC

Bericht door Emma »

Esther schreef: 14 aug 2017, 16:57 Hij is hier ook aangemeld ( alleen hij was de betaling vergeten waardoor zijn aanmelding langer duurt )
Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed, zijn we iets vergeten. Lidmaatschap van het forum staat open voor iedereen, daar is geen betaling voor nodig. Ik hoop dat we er vanavond aan toe komen om dit even na te kijken. Maar Logan zou toegang moeten hebben...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Esther
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 aug 2012, 10:21
Gender: Vrouw
Locatie: Eindhoven

Re: Kan ik ook een topic opstarten? Advies/tips gevraagd eerste afspraak VUMC

Bericht door Esther »

Dank je wel Emma,
Dat zou fijn zijn.
Hij stelt zijn vragen natuurlijk liever zelf op dit forum.
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Kan ik ook een topic opstarten? Advies/tips gevraagd eerste afspraak VUMC

Bericht door Citizen Erased »

Esther schreef: 14 aug 2017, 16:57 Hoe denk jij dat mijn zoon zich voelt na het lezen van jouw bericht?
Daar ben ik erg benieuwd naar.
Waarom jij je zo genoodzaakt ziet in de verdediging te schieten is me niet geheel duidelijk, ik durf me enkel hardop af te vragen of het voor een 19-jarige niet beter zou zijn om de regie wat meer in eigen hand te nemen, of daar in ieder geval een start mee te maken. Ook omdat ze wel degelijk letten op individuele draagkracht bij bv diagnostiek en de topictitel "tips" en "advies" suggereert.
Dat het niet in jouw straatje past is een tweede.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Kan ik ook een topic opstarten? Advies/tips gevraagd eerste afspraak VUMC

Bericht door Eva »

Even tussendoor (en off topic):
Logan krijgt normale toegang tot het forum zodra hij zich heeft geïntroduceerd op deze pagina. Dan volgt snel de toegang tot andere delen van T-Nederland :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Patricia
Berichten: 165
Lid geworden op: 02 apr 2016, 08:06
Gender: Vrouw

Re: Kan ik ook een topic opstarten? Advies/tips gevraagd eerste afspraak VUMC

Bericht door Patricia »

Wij lopen wel door traject bij de VU en ervaren geen problemen. Er zijn inderdaad richtlijnen voor groen licht krijgen dit duurt 6 maanden tot een jaar dat hangt af van de gesprekken met de psychologe die zelf de diagnose genderdysforie zullen stellen en niet afgaan op uitspraken van eerdere artsen die dat blijkbaar niet inzien of het misschien iets psychisch vinden. Het is super vervelend dat je kind er zo mee gepest is en daar zoveel hinder van heeft ondervonden. Het blijft een nog niet geaccepteerd taboe onderwerp in de buitenwereld. Ik hoop dat je zoon zich steeds beter gaat voelen

Groetjes Patricia
:hbeat: Geef Alleen Wat Jezelf Wilt Ontvangen :hbeat: (Respect)