Kinderwens

Open forum, waar ook de transgenders op dit forum kunnen meepraten.
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Kinderwens

Bericht door Wolfy_girl »

Dus je zegt dat cis mensen hun kinderen beter kunnen opeten? Oke, lol.

Je argument dat transgenders en homo's een natuurlijke order zijn om populatie te remmen gaat niet op juist omdat we deze discussie hebben; het feit dat veel transgenders wel kinderen willen werkt dit tegen. Anders hadden wij er ons allang bij neergelegt, maar dat is niet zo.

Eerlijk gezegt kom je op mij een beetje over alsof je het niet *wil* snappen. Het feit dat mensen nog altijd een paringsdrang hebben is reden genoeg om hier begrip voor te ontwikkelen, maar ik denk dat in dit geval je eigen levensovertuiging dat beetje begrip in de weg zit. Begrip is nou net hetgene wat mensen dichter bij elkaar brengt, en daarom vind ik het juist jammer dat je je niet kan verplaatsen in een ander omdat het niet overeenkomt met jouw bevindingen.

Begrijp me niet verkeerd; je mag gerust deze conclusies trekken en ik begrijp jouw redenering daarvoor ook wel. Het gaat mij meer om het feit dat je steeds zegt "ik snap het niet, waarom leg je je er gewoon niet bij neer zoals ik?". Zo werkt dit niet, en dit zegt eigenlijk dat je het beter lijkt als mensen meer zoals jij zouden zijn, en net zoals in dit topic van J.J. zorgt het alleen maar voor opsplitsing en onbegrip: viewtopic.php?f=38&t=6286&start=10

Juist in een transgender community zou het beter zijn als we begrip voor elkaar ontwikkelen, ook buiten onze eigen kaders.
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders
Contacteer:

Re: Kinderwens

Bericht door Danielle »

Simão schreef: 19 dec 2018, 11:13
Danielle schreef: 18 dec 2018, 19:56
Simão schreef: 18 dec 2018, 16:31 Ik weet ook dat de meeste mensen m/v/x moeite hebben met onvruchtbaarheid, maar ik snap niet waarom. Ik kan daar echt niet bij.
Evolutie: ieder wezen in deze wereld is slechts een middel om diens DNA te doen laten voortbestaan. Daar is evolutie uit ontstaan en daaruit volgt ook een kinderwens en/of paringsdrang.
Dat je paringsdrang hebt snap ik wel vanuit biologisch standpunt (al heb ik het zelf niet als asexueel), maar als er niets uit voorkomt, zou ik daar zelf niet mee zitten.
We hebben ook gewoon hersens om dingen te beredeneren. Er is geen logica in voorplanting in een overbevolkte wereld.
Dieren eten hun pasgeboren kinderen op of doden hun oudere kinderen als de ruimte te klein wordt, als ze zich al voortplanten. Dieren in gevangeschap zijn vaak veel minder vruchtbaar of onvruchtbaar.
Ik vind verminderde vruchtbaarheid of onvruchtbaarheid (en asexualiteit en homosexualiteit en transgender en genderfluity for that matter) gewoon een natuurlijk verschijnsel waarbij populatie wat geremd wordt, en met die logica is het voor mij makkeijk om te accepteren dat een deel van de bevolking geen kinderen kan krijgen. (Zou kunnen krijgen. Met de technieken van tegenwoordig is natuurlijk van alles mogelijk).
En nogmaals, ik weet dat mensen er moeite mee hebben. Maar persoonlijk heb ik er geen gevoel bij omdat ik de logica ervan niet snap. Dat je op het moment dat het het beseft even van de rel bent snap ik nog wel, en dat je er in beginsel ook iets aan wilt doen, als dat kan, snap ik ook nog wel, maar als het een feit is heeft het weinig zin om de rest van je leven van de rel te zijn omdat je geen kinderen kan, of hebt kunnen, maken/krijgen.

En nogmaals, als je kinderwens hebt en als je alles op alles zet om die te vervullen heb ik daar verder geen oordeel over. Ieder moet voor zich weten welke pakjes ze opnemen in het leven.
Zo werkt evolutie niet. Evolutie is niet met voorbedachte rade of logica. Evolutie zijn spontane mutaties, waarvan sommigen toevallig een betere overlevingskans opleveren.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: Kinderwens

Bericht door Simão »

Wolfy_girl schreef: 19 dec 2018, 18:44 D Het gaat mij meer om het feit dat je steeds zegt "ik snap het niet, waarom leg je je er gewoon niet bij neer zoals ik?".
Dit is gewoon mijn persoonlijk kijk op dingen. Een mening, geen advies of poging tot overtuiging van wat dan ook.
Ieder moet het eigen leven leiden naar goeddunken. Het is iets tussen partners.
Maar wat ik zeg, op zich moet ieder het voor zichzelf weten. Kinderen nemen is iets tussen stellen.
Ik ga er vanuit dat kinderen waar onzettend veel voor gedaan moet worden om ze te krijgen, in principe bij ouders komen die veel te bieden hebben.
Maar wat ik zeg, ik ben gewoon een slechte gesprekspartner betreffende kinderwens. Ik ben me daarvan bewust en verontschuldig me daarvoor.
Mensen die babietjes willen denken gewoon heel anders over dingen, dat staat haaks op hoe ik in elkaar zit.
Ik vind het allemaal prima, dat roze wolken gedoe, en ben echt blij voor ze als het dan eindelijk lukt, want ik snap best dat het niet over rozen gaat en dat er een intens verlangen bij hoort, maar ik begrijp mensen die geen kinderen willen gewoon beter. Gek genoeg moeten die zich vaak verantwoorden.

Maar dat is gewoon mijn persoonlijke kijk. Ik snap heus wel dat het voor iedereen anders is. En, nogmaals, iedereen moet doen waar die zelf gelukkig van wordt. Het is maar een kijk op dingen, geen advies.
Maar goed, ik begrijp heus dat als je broeds bent (en dat bedoel ik niet onaardig, maar ik weet geen ander woord ervoor. Kinderwens dekt niet de lading, broeds zijn is echt een druk/dwang van dat moment, kinderwens is meer van wellicht ooit) je gewoon moeder wilt worden vanuit een situatie van geboorte en misgun dat niemand.
Ik ben zelf erg van bij situaties neerleggen. Maar snap dat ik niet doorsnee ben wat dat betreft.
Ik heb geen moeite met discussie, omdat het mij nooit gaat om het halen van een gelijk. Ik vind het altijd prettig om tegenargumenten te horen om zo dingen belicht te zien waar ik zelf wellicht niet aan gedacht heb. Ik vind dat je kunt groeien van discussiëren.
En zolang men niet persoonlijk wordt, voel ik me ook nooit aangevallen.
En nogmaals, als je kinderwens hebt en als je alles op alles zet om die te vervullen heb ik daar verder geen oordeel over. Ieder moet voor zich weten welke pakjes ze opnemen in het leven.

Je samenvatting van mijn posts als "ik snap het niet, waarom leg je je er gewoon niet bij neer zoals ik?" slaat nergens op.

We kunnen niet altijd in alles inleven. We zijn allemaal verschillend en ik ben het meest afwijkende van allemaal. Noem me rustig harteloos. Ik kan er niet mee zitten. Maar ik heb ook gewoon het recht om te uiten wat ik van een onderwerp vind en om te reageren op reacties op mijn posts. Ik ben nergens persoonlijk, ik val niemand aan, ik hoef geen gelijk te krijgen, zelfs geen begrip. Niemand hoeft hetzelfde als ik te voelen.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: Kinderwens

Bericht door Simão »

Danielle schreef: 19 dec 2018, 20:37
Zo werkt evolutie niet. Evolutie is niet met voorbedachte rade of logica. Evolutie zijn spontane mutaties, waarvan sommigen toevallig een betere overlevingskans opleveren.
Ik heb het nergens over evolutie.



Maar ik reageer niet meer en maak plaats voor mensen die wel kinderwens hebben.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Kinderwens

Bericht door Wolfy_girl »

"Niemand hoeft hetzelfde als ik te voelen"

Waarom uit je dit dan steeds? Op die manier komt dat namelijk wel zo over, zelfs als je dat niet zo bedoeld.
Als het je geen reet interesseert, zou je toch gewoon niet reageren? Het is niet dat ik je wil tegenhouden ofzo, ik vind het gewoon vreemd wanneer je constant je gebrek aan inlevingsvermogen tot uiting moet brengen wanneer dit de discussie niet vooruit helpt. Het tegendeel is eerder waar: het houd de discussie juist tegen.

Eerst kom je met drogreden over overpopulatie, en dan zeg je dat het gewoon niet snapt. Wat valt er niet te snappen als iemand haar gevoelens haarfijn heeft uitgelegt? Daarom zeg ik dat je over komt alsof je het niet wil snappen.

Dit is ook weer zoiets:

"Dat je op het moment dat het het beseft even van de rel bent snap ik nog wel, en dat je er in beginsel ook iets aan wilt doen, als dat kan, snap ik ook nog wel, maar als het een feit is heeft het weinig zin om de rest van je leven van de rel te zijn omdat je geen kinderen kan, of hebt kunnen, maken/krijgen."

Zie je nu wat ik bedoel met "iedereen moet zoals ik voelen"? Niet iedereen heeft dezelfde emotionele deviatie als jij. Je hoeft geen hypersociaal knuffelpersoon te zijn om dat beetje begrip te kunnen tonen. Als een trans man het heeft over "penis envy" dan kan ik me daar ook niet 100% mee verbinden, maar ik kan het begrijpen omdat de penis iets is dat voor veel mensen een belangrijk fysiek deel is van het man zijn. Wat zou het helpen als ik tegen een trans man betreffende dit onderwerp alleen maar walging toon?

Just my two cents.
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: Kinderwens

Bericht door Simão »

Het interessert me niet wat je van me vind, het topic gaat niet over mij, doe maar een duit in het zakje over kinderwens, dat is nuttiger.
Ik kan er niets aan doen als jij niet snapt dat het allemaal én én én kan zijn wat betreft mijn mening en dat het niet gaat om veranderen van standpunten of meningen. En het is toch niet meer dan dat, een mening? Je gaat het persoonlijk maken en daar pas ik voor. Ik hoef me niet te verantwoorden. Ik heb netjes gereageert op alles wat op me afkwam en nu is het klaar. TS heeft hier niks aan, het topic gaat zo nergens meer over en het enige waar ik spijt van heb is dat ik me uit de tent heb laten lokken.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Kinderwens

Bericht door Eva »

De standpunten van Simão en Wolfy_girl zijn inmiddels wel duidelijk en misschien is het beter wanneer zij beiden hun bijdragen aan dit topic als geëindigd beschouwen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Kinderwens

Bericht door Marijn »

Net het bevallingsfilmpje van een vlogstel dat ik volg gezien. Pfoei. Tranen met tuiten hier. Dat doet wel wat. Ja, die hormonen hebben wel wat veranderingen teweeg gebracht.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Plaats reactie