Nieuwe chat! Zie dit topic.

Buttons met voornaamwoorden?

Heb je vragen over de vereniging? Stel ze hier!
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Buttons met voornaamwoorden?

Bericht door Nate_0 »

Ik snap dat het lastig is om iets goeds te bedenken, maar lang niet iedereen bevindt zich constant in een formele omgeving. Op mijn studentenvereniging bijvoorbeeld lijkt het me juist totaal niet appropriate om "spreekt u over mij" te gebruiken. In een streng formele omgeving zou ik überhaupt niet zo snel met een button rond lopen, en ik betwijfel of er mensen zijn die het wel zouden doen...

Verder ben ik het met Jer en Nick eens dat korter beter is. "Gebruik HIJ/HEM" zou wellicht ook al voldoende zijn.

Ik weet ook dat er inderdaad geen goed alternatief voor they/them bestaat, maar "vraag naar mijn voornaamwoorden/vraag hoe ik aangesproken wil worden" zou wel mogelijk zijn.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Buttons met voornaamwoorden?

Bericht door Emma »

Kijk nou gewoon even. Het is half twaalf en geen tijdstip voor een diepgaande discussie over wat er nu wel en niet op moet. En ik wil naar bed...

https://t-nederland.nl/webshop/#!hij+en ... pearance=1

De buttons staan er op. Er zijn twee formaten, ik kan alleen voor de kleine buttons de plaatsing en het formaat van de tekst aanpassen, en ook nog niet helemaal zoals ik wil. Maar je kunt zelf tekstkleur, achtergrond, formaat en plaatsing aanpassen, via 'Wil je het design aanpassen?'
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Buttons met voornaamwoorden?

Bericht door Nate_0 »

Thanks!
meerdere zakken met zaagsel
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Buttons met voornaamwoorden?

Bericht door Anon20180311 »

Idem Jer

Grtz Nick :(
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Buttons met voornaamwoorden?

Bericht door Marijn »

Voor non-binary hen/hun resp. die/diens. Zelf geef ik de voorkeur aan het laatste.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Buttons met voornaamwoorden?

Bericht door Anon20180311 »

Ze zien er wel goed uit, vind ik.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Buttons met voornaamwoorden?

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Emma,

Ik weet niet of ik dat alleen lees, maar de zwarte tekst valt eerst op !.

En ik lees, hij en hem. Eerder als tweepersonen, homo koppel, geaardheid ?.
Plaats je, hij of hem, lees ik eerder , als één of een mannelijk persoon. Idem, met zij en haar of die en hun ( laatste, als meerdere).

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Buttons met voornaamwoorden?

Bericht door Anon20190501 »

Nick,

Dat heeft niks met twee personen of geaardheid te maken. Je zoekt het weer veel te ver.

Hij is de onderwerpsvorm van het persoonlijk voornaamwoord.
Hem is de niet-onderwerpsvorm.

Zie ook de lessen "taal" in de basisschool.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Buttons met voornaamwoorden?

Bericht door Anon20180311 »

Sigrid schreef: 25 aug 2017, 11:14 Nick,

Dat heeft niks met twee personen of geaardheid te maken. Je zoekt het weer veel te ver.

Hij is de onderwerpsvorm van het persoonlijk voornaamwoord.
Hem is de niet-onderwerpsvorm.

Zie ook de lessen "taal" in de basisschool.
Weet ik, maar weet ieder lezer dat ook ? Hoe kleiner het formaat, hoe moeilijker of minder leesbaar de rest van de tekst.

Grtz Nick ;)
Laatst gewijzigd door Anon20180311 op 25 aug 2017, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Buttons met voornaamwoorden?

Bericht door Anon20190501 »

Wie NL kan lezen en begrijpen, kent de betekenis van hij en hem...
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)