Nieuwe chat! Zie dit topic.

Buttons met voornaamwoorden?

Heb je vragen over de vereniging? Stel ze hier!
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Buttons met voornaamwoorden?

Bericht door Nate_0 »

Gezien de nieuwe merch die nu verkocht wordt, vroeg ik me af of het mogelijk zou zijn om buttons aan te woorden met iets als "spreek mij aan met HIJ/HEM" oid?

(Het is geen origineel idee, in het Engels bestaan ze wel--maar ik kan zat situaties bedenken waar ik het persoonlijk prettig zou vinden om zo'n button om handen te hebben)
meerdere zakken met zaagsel
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Buttons met voornaamwoorden?

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Nate,

Klinkt, niet slecht.
Hier nog eentje, " Een hij, dat ben ik" ( omgekeerd, Een zij, dat ben ik).

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Buttons met voornaamwoorden?

Bericht door Emma »

Goed idee! Ik ga er aan werken :)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Buttons met voornaamwoorden?

Bericht door Emma »

Ik heb nu 'Spreekt u u over mij als hij en hem' en 'Spreekt u over mij als zij en haar'. Als aanvulling nog 'Spreekt u mij aan als mens', het ruimste hokje dat we hebben, er van uitgaande dat ik op dit forum weinig kans loop een transspecies voor het hoofd te stoten.

Maar voor de non-binaries onder ons: wat is een goede non-binaire variant?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Buttons met voornaamwoorden?

Bericht door Nate_0 »

Zou het ook op een minder formele manier mogen? Voor de jeugd onder ons ;)

Ik weet dat er in de Engelse varianten meestal een "they/them" is maar ook een "ask me which pronouns to use"
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Buttons met voornaamwoorden?

Bericht door Jer158 »

"Ik ben een hij/hem" of gewoon "Hij/hem"? Denk dat korter meer kans heeft om gelezen/gezien te worden. Engelse buttons zijn vaak ook kort.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Buttons met voornaamwoorden?

Bericht door Emma »

Het is heel lastig om iets goeds te bedenken. 'Spreek over mij als'... Heeft niet zoveel met jeugd te maken. Je vraagt iets heel formeels... als je het te los er op zet neemt niemand het meer serieus. Of je moet er helemaal een goede grap van maken, dan kan het misschien aanslaan. Maar dat kan ik zo snel even niet bedenken. Suggesties die niet rechtstreeks uit het Engels komen zijn altijd welkom.

Over het non-binaire voornaamwoord zijn al hele discussies geweest. Er is geen echt werkbaar alternatief voor they/them.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Buttons met voornaamwoorden?

Bericht door Anon20180311 »

Persoonlijk, vind ik tekst wat lang en idd wat te formeel. Hoe groot zullen die trouwens zijn ?

Zeg maar, hij/hem.
En omgekeerd b.v.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Buttons met voornaamwoorden?

Bericht door Anon20180311 »

Mss deze,

Hij/hem is Oké. En omgekeerd.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Buttons met voornaamwoorden?

Bericht door Jer158 »

Emma schreef: 24 aug 2017, 23:28Het is heel lastig om iets goeds te bedenken. 'Spreek over mij als'... Heeft niet zoveel met jeugd te maken. Je vraagt iets heel formeels... als je het te los er op zet neemt niemand het meer serieus. Of je moet er helemaal een goede grap van maken, dan kan het misschien aanslaan. Maar dat kan ik zo snel even niet bedenken. Suggesties die niet rechtstreeks uit het Engels komen zijn altijd welkom.
Dan heb ik het verzoek van Nate verkeerd begrepen. Ik dacht meer aan buttons om misgendering te voorkomen in LGBT-spaces waar ze dus wel bewust zijn van dit soort issues. Dat is het enige gebruik van "de buttons" dat ik ken. Een tekst die in het dagelijks leven ook nut heeft lijkt mij erg ambitieus en van een heel ander kaliber
Hung her from the branches of a mango tree