Nieuwe chat! Zie dit topic.

Re: Podcastreeks Verstrikt

TRIGGER WARNING - deze sectie gaat over suïcide, ofwel zelfmoord
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Podcastreeks Verstrikt

Bericht door Eva »

Maarten Dallinga werkt aan een podcastserie over suïcidaliteit: Verstrikt. Suïcidaliteit bij anderen, maar ook over zijn eigen ervaringen.

Sommigen kunnen deze podcasts als heftig ervaren. Klik hier om te luisteren naar de afleveringen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Podcastreeks Verstrikt

Bericht door Eva »

Wil je hierover met mij praten? Dat kan: 085 2012 123
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Tanja
Berichten: 308
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: Podcastreeks Verstrikt

Bericht door Tanja »

Heftig inderdaad Eva,

Na een eerder ongeval heb ik ook ptss opgelopen in mijn werk. Gelukkig kwamen ze er op tijd achter en ben ik bij verschillende psychologen en psychiater geweest voor behandelingen. Ook ik heb op dat randje gestaan om afscheid te nemen. Dat is uiteindelijk natuurlijk niet gebeurd anders zou ik dit niet typen. Het is wel heel erg eng om die gevoelens te ervaren. Bij mij was het een opeenstapeling van dingen waaronder natuurlijk ook mijn gender dysforie wat mij al sinds mijn jongste jeugd parten speelt maar nog steeds niet openbaar naar de buitenwereld is. Maar daar heb ik al genoeg over geschreven en ik blijf hoop houden dat ik DE stap naar geluk en om mezelf te mogen zijn kan maken. Oja, heb ook nog een dysthyme stoornis dus de gifbeker mag eerst helemaal leeg.
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm:
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Podcastreeks Verstrikt

Bericht door Eva »

Ik studeer veel op het moment, maar ben formeel geen behandelaar, @Tanja. Als je een keer gewoon een luisterend oor zoekt ben ik beschikbaar.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)