Euthanasie?

TRIGGER WARNING - deze sectie gaat over suïcide, ofwel zelfmoord
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Euthanasie?

Bericht door Eva »

LauraHeleneN schreef: 24 jun 2019, 16:26
Emma schreef: 24 jun 2019, 15:42 Je verliest wel uit het oog dat we geen professionals zijn, en de broodnodige hulp eenvoudigweg niet kunnen bieden. Elke handreiking de juiste hulp wel te vinden is afgewezen. Dan houdt het op, en dat mag, zeker na zo'n scheldpartij, gewoon gezegd worden.
Nee dat verlies ik juis tniet uit het ook. Ik heb ook nooit gemeend, gezegd, bedoeld, of anderzijds geopperd dat jullie professionals zijn in hupverlening; al volgen jullie (of zijn dit van plan) om 113-trainingen te volgen.
Vanuit dat laatste oogpunt gezien: is het verwijderen en wegsturen van een persoon die actief over euthanasie (de gereguleerde vorm van geassisteerde zelfdoding) spreekt "slim"? Ik betwijfel dat.
Ik heb ook buiten dit forum contact gehad met de betreffende persoon en mag constateren dat op dat moment geen manifeste zelfdodingsneiging aanwezig was. Een streven naar euthanasie is ook fundamenteel iets anders dan suïcidale neigingen.
De 113-training heb ik (als eerste maar niet laatste op dit forum) al afgerond. Na de zomer volgt een aantal veel intensiever trainingsdagen bij Studiecentrum voor Bedrijf en Overheid.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Euthanasie?

Bericht door Emma »

LauraHeleneN schreef: 24 jun 2019, 16:26 Vanuit dat laatste oogpunt gezien: is het verwijderen en wegsturen van een persoon die actief over euthanasie (de gereguleerde vorm van geassisteerde zelfdoding) spreekt "slim"? Ik betwijfel dat.
Ik constateer dat tenminste 4 mensen geprobeerd hebben om, buiten het publiek reageren op topics, privé contact op te nemen om hulp aan te bieden.

Wat had je dan willen doen? Nog meer hulp aanbieden? Hulp opdringen? Hulp forceren? Hier net zo lang laten klagen en links laten plaatsen naar sites waar handleidingen voor automutilatie te vinden zijn tot iedereen is weggelopen?

Hulp aan één persoon mag hulp aan al die anderen niet in de weg staan.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Euthanasie?

Bericht door Ender »

ff globaal:
als je suïcidaal bent, voelt het echt alsof je helemaal alleen bent. zelfs als je dat niet bent en echt heel veel steun hebt aan vrienden en familie, en zoals hier echt veel steun hebt. dat is moeilijk om te zien.
maar zo consistent consequent al het positieve in de wind te gooien, dat is niet reëel. we proberen hier voor je te zijn. we zijn geen "miracle workers" maar iedereen wil je leren kennen. geef ons een kans. ik kan zeggen dat ik het momenteel ook erg moeilijk heb maar daar heb je niet zo veel aan. ga alsjeblieft praten.
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Euthanasie?

Bericht door Sara »

Ik kreeg eigenlijk een heel ander beeld bij de openingspost. Alle respect voor degenen die het serieus oppakken; ik vond het nogal roekeloos hoe de onderwerpen euthanasie en transitie aan elkaar werden verbonden in dat bericht. Wat mij ‘triggert’ is niet dat iemand euthanasie noemt of overweegt, maar dat iemand het bij voorbaat al heeft over een mogelijk ‘gefaalde’ transitie zonder al te veel aanvullende context. Waar hebben we het dan over? Welke verwachtingen zijn er en waar komen die vandaan?
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Euthanasie?

Bericht door Anon20210626 »

in december 2017 was die transitie nog niet eens echt overwogen ....... lees introductie

dus welke transitie en hoezo mislukt

nee het gaat idd niet vanzelf

ik ken de klachten wel die ze beschrijft van iemand maar die heeft daar van alles in ondernomen en en daar was iets heel anders aan de hand . maar dat zie ik dit figuur niet doen
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Plaats reactie