Nieuwe chat! Zie dit topic.

Euthanasie?

TRIGGER WARNING - deze sectie gaat over suïcide, ofwel zelfmoord
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Euthanasie?

Bericht door Ender »

ik heb dingetje ook een prive bericht gestuurd zonder reactie. het is 1 ding om hulp te vragen en die ook aangeboden wordt, en een ander om die volledig af te slaan en alleen maar te kijken naar je eigen sores. troll?
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Euthanasie?

Bericht door Eveliene »

Oh ik kreeg een pm op een nare toon waarin de persoon het duidelijk maken dat de mensen op het forum geen orchiectomie en penectomie kunnen doen of regelen.

Tja, het is hier natuurlijk geen ziekenhuis met chirurgen. Ik nam de persoon daarna niet meer serieus en heb niet terug beantwoord maar regelrecht in de trollenbak gegooid.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Euthanasie?

Bericht door Anon20200101 »

Ik vind het naar dat deze persoon 'troll' wordt toebedicht, en is verwijderd van het forum.

Voor zover ik het heb kunnen lezen, zit deze persoon zeer met diens zelf zodanig in de knoei, en heeft vanwege een toevalligheid (het stepwork verhaal, wat meer lijkt op 'heeft de verkeerde verzekeraar') nog meer ervaren tegenwerking van buitenaf ervaren, dan deze persoon zelf aan kon, dat deze persoon irate dingen is gaan schrijven, die anderen gekwetst hebben.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Dat is geen excuus, maar zou volgens mij wel in ogenschouw genomen dienen te worden.
We hebben niet allemaal (zeer weinigen zelfs, denk ik) een smooth transition.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Euthanasie?

Bericht door Emma »

Ben ik deels met je eens. Maar we kunnen deze persoon geen hulp bieden. Er is van diverse kanten hulp geboden, en die is allemaal geweigerd. Als dan vervolgens de reactie is om dan maar de woede op de forumleden te koelen, is het voor ons afgelopen. We zijn ook maar gewone amateurs, zij het met ervaring. En als we dan zo worden weggezet, gaat dat niet meer goed komen. We zijn geen kop van jut.

We hebben in het verleden al vaker mensen wat voorzichtiger behandeld, met goed resultaat overigens. Maar dit valt daar mijlenver buiten, de verhoudingen zijn dan te scheef, en krijgen we weer allerlei verwijten dat we met twee maten meten.

Een forum bijeenhouden is niet eenvoudig. En al helemaal niet als er dit soort heftige dingen voorbij komen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Euthanasie?

Bericht door Anon20200101 »

Ja, ik zeg ook niet dat het leiden van een forum makkelijk is; zoals je weet heb ik zelf ook ongeveer 10 jaar een forum gedraaid.
Ik vond het ook heel moeilijk om mijzelf van mijn admin functie los te blijven zien.
Of te voorkomen vanuit mijn admin rol persoonlijk te worden.

Juist door vanuit een admin functie (en ik heb niets dan lof voor het opzetten van het forum voor deze onderdrukte doelgroep met specifieke hulpvragen) ook deels in een zorgverlenersfunctie terecht te komen, dan krijg je dit soort hellend vlak situaties.
Hoe veel schelden aan jou als admin/hulpverlener gericht (ook al ben je dat niet, die persoon met hulpvraag ziet dat anders!!!) laat je je welgevallen? En van wie wel en van wie niet?
Ik zeg zeker niet dat deze persoon jullie de huid mag volschelden omdat die het niet eens is met jullie aangboden hulp.
Iemand in een psychose neem je toch ook niet kwalijk wat die roept tijdens die psychose?

Aangeboden hulp wordt pas hulp als deze zo is ervaren door de beoogde ontvanger.
Aurianna
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jun 2019, 19:47
Gender: Onzeker

Re: Euthanasie?

Bericht door Aurianna »

Pff wat een zelf medelijden zeg en iemand anders de dood toewensen, bekijk het dan lekker. Mijn aanbod vervalt. Ik wil je niet eens meer helpen.
Aurianna
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jun 2019, 19:47
Gender: Onzeker

Re: Euthanasie?

Bericht door Aurianna »

Zo'n toon accepteer ik niet, zeker niet naar mensen die zich zo hard inzetten.
Je hebt een hoop zelfmedelijden en iedereen heeft het fout gedaan en niemand kan iets goed doen.
Met zo een instelling ga je er zeker komen!

De zorg is misschien de laatste jaren minder geworden, maar Nederland kun je nog altijd steunen op één van de zorgsystemen die er bestaan.
En natuurlijk kunnen er dingen anders gaan dan je had gehoopt en worden er ook fouten gemaakt. In Nederland hebben wij hier ook oplossingen voor.
Dit houd in dat ik zelf mijn orchiectomie en penectomie moet doen?
Wel, ik denk niet dat dit forum mij daarbij gaat helpen. Ik zoek wel hulp op https://www.eunuchmaker.co.uk/.
Je hebt zelf een oplossing gevonden in GB. Ik zou zeggen, het gras is altijd groener aan de andere kant en waarom zou je niet zonder te overleggen met een pro dit soort stappen nemen.
In jouw geval is het misschien ook wel de beste oplossing. Het haalt in ieder geval je temperament voor een deel weg.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Euthanasie?

Bericht door Emma »

LauraHeleneN schreef: 24 jun 2019, 15:04 Ik zeg zeker niet dat deze persoon jullie de huid mag volschelden omdat die het niet eens is met jullie aangboden hulp.
Iemand in een psychose neem je toch ook niet kwalijk wat die roept tijdens die psychose?

Aangeboden hulp wordt pas hulp als deze zo is ervaren door de beoogde ontvanger.
Je verliest wel uit het oog dat we geen professionals zijn, en de broodnodige hulp eenvoudigweg niet kunnen bieden. Elke handreiking de juiste hulp wel te vinden is afgewezen. Dan houdt het op, en dat mag, zeker na zo'n scheldpartij, gewoon gezegd worden.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Euthanasie?

Bericht door Ender »

LauraHeleneN schreef: 24 jun 2019, 14:21 Ik vind het naar dat deze persoon 'troll' wordt toebedicht, en is verwijderd van het forum.

Voor zover ik het heb kunnen lezen, zit deze persoon zeer met diens zelf zodanig in de knoei, en heeft vanwege een toevalligheid (het stepwork verhaal, wat meer lijkt op 'heeft de verkeerde verzekeraar') nog meer ervaren tegenwerking van buitenaf ervaren, dan deze persoon zelf aan kon, dat deze persoon irate dingen is gaan schrijven, die anderen gekwetst hebben.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Dat is geen excuus, maar zou volgens mij wel in ogenschouw genomen dienen te worden.
We hebben niet allemaal (zeer weinigen zelfs, denk ik) een smooth transition.
er is naar deze persoon op heel veel vlakken hulp aangeboden. op den duur houdt het op. deze persoon zit wel degelijk met zichzelf in de knoei, en ik hoop dat deze persoon ook hulp krijgt in de toekomst. maar zoals deze persoon zichzelf hier consequent op het forum neerzet, is daar hier echt geen plek voor.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Euthanasie?

Bericht door Anon20200101 »

Emma schreef: 24 jun 2019, 15:42 Je verliest wel uit het oog dat we geen professionals zijn, en de broodnodige hulp eenvoudigweg niet kunnen bieden. Elke handreiking de juiste hulp wel te vinden is afgewezen. Dan houdt het op, en dat mag, zeker na zo'n scheldpartij, gewoon gezegd worden.
Nee dat verlies ik juist niet uit het oog. Ik heb ook nooit gemeend, gezegd, bedoeld, of anderzijds geopperd dat jullie professionals zijn in hupverlening; al volgen jullie (of zijn dit van plan) om 113-trainingen te volgen.
Vanuit dat laatste oogpunt gezien: is het verwijderen en wegsturen van een persoon die actief over euthanasie (de gereguleerde vorm van geassisteerde zelfdoding) spreekt "slim"? Ik betwijfel dat.