Euthanasie?

TRIGGER WARNING - deze sectie gaat over suïcide, ofwel zelfmoord
Anon20190624
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 dec 2017, 01:14
Gender: Vrouw

Re: Euthanasie?

Bericht door Anon20190624 »

Tijgertje schreef: 29 mei 2019, 18:23 Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het privé bericht wat aan Katjana is gestuurd.
Niet veel boeiends, behalve dat ik zoals altijd op mezelf aangewezen ben.
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Euthanasie?

Bericht door Eva »

@Katjana: eigenlijk niet zo aardig wat je hier schrijft. We hebben via PB contact gehad en ik heb beloofd je te bezoeken. Het maken van een afspraak is niet meer gelukt omdat je op mijn volgende berichten niet meer reageerde. Dat komt niet overeen met de indruk die jouw reactie hierboven oproept. Werkelijk niet netjes van je.

Ook nu heb ik geen reactie van je gehad op de aangeboden hulp. Ik constateer dat je daar geen behoefde meer aan hebt. Wat mij betreft is de kwestie hierbij gesloten.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20190624
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 dec 2017, 01:14
Gender: Vrouw

Re: Euthanasie?

Bericht door Anon20190624 »

Sorry, was niet zo bedoeld maar feit is wel dat ik er alleen voor sta.
Mensen die mij willen helpen kunnen het niet.
Mensen die mij kunnen helpen willen het niet.
"Niemand wil verantwoordelijkheid nemen" wordt mij verteld. Behalve ik dan, maar zo werkt het helaas niet.
Ook word ik continu voorgelogen en bedrogen als het om zorg gaat.
Tja, nu heeft het geen zin meer om langs te komen. Verspilde moeite is het.

Hormonen, epilatie, chirurgie ed. moet ik allemaal zelf doen maar daar mag niet over gepraat worden.
Bovendien kan ik niet geloven dat sterven een taboe is in de transgendergemeenschap. Niet met onze statistieken.
Het idee dat "als er niet over gepraat wordt dan gebeurt het ook niet" is schadelijk.
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Euthanasie?

Bericht door Eva »

Okee, toch nog even dit dan.
Als jij met alle aangeboden hulp omgaat zoals ik heb ervaren gaat het inderdaad niet goedkomen. Beetje sneu om dan de oorzaak of schuld van je sores af te wentelen op mensen waardoor je kennelijk niet geholpen wilt worden.
Echt jammer, het ga je goed.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Euthanasie?

Bericht door Eveliene »


Katjana schreef:Sorry, was niet zo bedoeld maar feit is wel dat ik er alleen voor sta.
Mensen die mij willen helpen kunnen het niet.
Mensen die mij kunnen helpen willen het niet.
"Niemand wil verantwoordelijkheid nemen" wordt mij verteld. Behalve ik dan, maar zo werkt het helaas niet.
Ook word ik continu voorgelogen en bedrogen als het om zorg gaat.
Tja, nu heeft het geen zin meer om langs te komen. Verspilde moeite is het.

Hormonen, epilatie, chirurgie ed. moet ik allemaal zelf doen maar daar mag niet over gepraat worden.
Bovendien kan ik niet geloven dat sterven een taboe is in de transgendergemeenschap. Niet met onze statistieken.
Het idee dat "als er niet over gepraat wordt dan gebeurt het ook niet" is schadelijk.
Emma en Eva hebben het juist wel bespreekbaar gemaakt, zelfdoding is een aspect wat bij genderdysforie wat vaker voor komt dan bij de meeste andere groepen in onze samenleving. Ik praat er niet graag over op het forum maar heb zelf regelmatig met mensen te maken die aan euthanasie denken en in de meeste gevallen ebt dat weer weg bij ze tot het weer eens om de hoek komt kijken.
Euthanasie is onder strikte voorwaarden in Nederland mogelijk maar daar gaat ook net als bij genderdysforie een niet te onderschatte traject aan vooraf.

Het transgender traject moet je zelf doen ja, dat lijkt me geheel logisch. Niemand anders kan dat zomaar even voor jou doen, alleen de chirurgie doet iemand voor je e het enige wat je zelf hoeft te dien is het traject doorlopen en een afspraak regelen bij de chirurg. Een beetje zelfredzaamheid mag toch wel verwacht worden. Voorgelogen en bedrogen door de zorg? Vertel!!
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Euthanasie?

Bericht door Sara »

Het lijkt me inderdaad een goede les voor iedereen om te horen wat een ander voor ons zou moeten doen wat we zelf niet kunnen. Een diagnose stellen is in ieder geval één ding wat bij mij opkomt, maar blijkbaar is dat niet het probleem?
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Euthanasie?

Bericht door Benjamin »

Eva schreef: 22 jun 2019, 17:47 Okee, toch nog even dit dan.
Als jij met alle aangeboden hulp omgaat zoals ik heb ervaren gaat het inderdaad niet goedkomen. Beetje sneu om dan de oorzaak of schuld van je sores af te wentelen op mensen waardoor je kennelijk niet geholpen wilt worden.
Echt jammer, het ga je goed.
Eva, ik erken en respecteer je gevoelens maar is dit wat Katjana of een andere lezer echt nodig heeft nu? Ja, mensen kunnen boos worden op hulp(verleners) maar de kunst is dat de gebeten hand uitgestoken blijft. Ik hoop dat Katjana de moed kan vinden een helpende hand te accepteren. Meer kunnen wij denk ik niet doen.

Verder hoop ik, @Katjana, dat je iets kunt met mijn info over de Levenseindekliniek.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Aurianna
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jun 2019, 19:47
Gender: Onzeker

Re: Euthanasie?

Bericht door Aurianna »

Hoe hard het ook klinkt, maar het is en blijft een feit dat je alles in het leven dat met gevoel en emotie te maken heeft, zelf zal moeten doen.
Vrienden, familie, hulpverleners (zo wel pro als amateur) kunnen je alleen de wegen en de mogelijkheden laten zien, maar uiteindelijk moet je het zelf doen.

Ik heb in mijn tijd als vrijwilliger veel te maken gehad met tieners die aan zelfdoding dachten. En hoe graag ik het ook zou willen ik kon ze nooit meer helpen dan heel veel te luisteren en de weg te laten zien naar professionals die verder kunnen helpen, maar ook die kunnen uiteindelijk niet veel meer doen dan luisteren en adviseren.
Uiteindelijk moet je het zelf doen, er is geen magisch woord, pilletje, drankje of therapie die het nare gevoel definitief kan wegnemen.

Ik vind het persoonlijk heel nobel dat de mensen achter dit forum je wille helpen en ik hoop dat je met deze hulp de weg kan vinden naar een oplossing.
Mocht dat niet lukken, dan heb ik nog wel wat adressen voor je.
Ik hoop dat je de aangeboden hulp met beide handen beetpakt en ik hoop helemaal dat je een oplossing kan vinden.

Ik denk altijd maar als ik echt diep in de put zit: "Morgen zou zomaar eens een veel betere dag kunnen zijn, waarom zou ik dat niet afwachten."
Anon20190624
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 dec 2017, 01:14
Gender: Vrouw

Re: Euthanasie?

Bericht door Anon20190624 »

Eva schreef: 22 jun 2019, 13:52 Katjana: eigenlijk niet zo aardig wat je hier schrijft. We hebben via PB contact gehad en ik heb beloofd je te bezoeken. Het maken van een afspraak is niet meer gelukt omdat je op mijn volgende berichten niet meer reageerde. Dat komt niet overeen met de indruk die jouw reactie hierboven oproept. Werkelijk niet netjes van je.

Ook nu heb ik geen reactie van je gehad op de aangeboden hulp. Ik constateer dat je daar geen behoefde meer aan hebt. Wat mij betreft is de kwestie hierbij gesloten.
Lekker makkelijk praten voor iemand die allang alles doorstaan heeft.
Newsflash!: de zorg is achteruit gegaan!
Als jij zoiets hebt van: "Fuck you, got mine" dan hoop ik werkelijk dat je snel komt te overlijden. Want jou mentaliteit is bijzonder schadelijk en de wereld is beter af zonder mensen zoals jij.
Het is niet meer zo makkelijk als tien jaar geleden, sterker nog. Het is onmogelijk geworden.
Zijn jullie echt van plan om mij de mond te snoeren? Wel dan zullen jullie een betere tool moeten gebruiken dan het PHPBB moderatie tool...
Dit was misschien weliswaar tien jaar geleden "het forum voor transgenders" maar dit is het inmiddels niet meer... Jullie laten mensen keihard stikken, willens en wetens. Jullie geven er niet om als iemand het moeilijk heeft; Jullie hebben immers de operatie al gehad toen dit nog mogelijk was. Jullie lachen mensen uit die hulp nodig hebben. Jullie stampen on ons graf. Als mensen worstelen met dingen dan lachen jullie ons uit.

Ik heb elke dag pijn aan mijn genitaliën, dat vinden jullie hilarisch nietwaar? Jullie zijn immers al klaar met transitie en wij liggen aan jullie voeten.
Een erectie is te pijnlijk om te masturberen, dat is bijzonder grappig. Laten we met z'n allen katja kleineren, wij hebben allemaal SRS gehad dus jij ben minder.
Men geniet ervan om mij te zien leiden... Wel ik hoop oprecht dat jullie stelletje verknipte lui ervan beter word.
Ik hoop dat genderdysforie ooit een oprechte aandoening wordt, in plaats van de grap die jullie ervan maken.
Wat betekend dit voor jullie? Blijkbaar niets. Het is tijd voor een nieuwe generatie.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Euthanasie?

Bericht door Emma »

Werkelijk?

Nee, het soort hulp dat je nodig hebt is hier niet te vinden. We zijn geen professionals, en dat pretenderen we ook niet. We doen wat we kunnen, maar we zijn allemaal ervaringsdeskundigen en kunnen alleen spreken uit onze collectieve ervaring. En die is recent. Heel recent.

Er is geprobeerd je een helpende hand toe te steken. Die heb je geweigerd. Dan houdt onze kennis en kunde op. Ik hoop werkelijk dat je de juiste hulp gaat vinden, maar die zal niet hiervandaan komen. Dit is iets dat we aan professionals moeten overlaten. Je bent er schijnbaar op uit om alles en iedereen die niet de hulp kan bieden die je wilt hebben, te beschadigen. En dan moeten we een grens trekken, hier nemen we afscheid van elkaar.

Het ga je goed, Katjana.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Plaats reactie