Nieuwe chat! Zie dit topic.

Naar gerucht

TRIGGER WARNING - deze sectie gaat over suïcide, ofwel zelfmoord
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Naar gerucht

Bericht door Eva »

Er blijkt een naar gerucht de ronde te doen. Buiten dit forum, zover ik nu weet.
Er wordt beweerd dat de ondersteuning die T-Nederland mensen in nood biedt (suïcide-preventie) gebaseerd zou zijn op winstbejag. Met andere woorden, er zou voor moeten worden betaald.

Even voor alle duidelijkheid: dat is een infame leugen.

Eerder dit jaar hebben we een oproep gedaan, op dit forum en daarbuiten, om fondsen te werven voor trainingen. Die werving is voor ongeveer de helft gelukt. Het overige benodigde geld is uit eigen zak betaald (lees: door Emma en Eva).
Er zijn trainingen gevolgd van 113 Zelfmoordpreventie en Rino, uitgevoerd door Arkin. In maart volgt nog een Rino vervolgtraining met pof.dr. Ad Kerkhof en drs. Bert van Luyn als docenten.
Een aantal forumleden heeft hieraan financieel bijgedragen, waarvoor nogmaals onze dank! Een substantiële bijdrage kwam ook van COC Tilburg-Breda.

En dat is het financiële plaatje, niet meer en niet minder.

Mensen in nood worden zo goed als mogelijk is geholpen en begeleid. Dat is kosteloos!
Het is vrijwilligerswerk. Vrijwilligers met adequate opleiding en training.

En dan nog dit, momenteel is er 1 (zegge een) vrijwilliger die dit voor T-Nederland doet, ondergetekende. Het is verder duidelijk dat er behoefte aan deze vorm van zorg.

Denk jij dat je dit werk ook zou willen en kunnen doen? Een GGZ achtergrond helpt zeker, maar de mensen die ik tijdens de trainingen heb leren kennen hadden dat ook lang niet allemaal. Wel veel mensen met eigen ervaring.

Laat je me weten of jij ook iets in dit verband kunt bijdragen?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)