“We organiseren al avonden voor transgenders, maar willen eenmalig een feest organiseren voor transgenders en hun familie.”

Dat idee bleek geld waard! Ben & Jerry's stelt ons via het Bob Angelofonds 750 euro beschikbaar om dat voor elkaar te krijgen.
Er zijn minder leuke klussen denkbaar, nietwaar?

Denk mee, doe mee! Klik hier...

sociale transitie

Pas ik nou in een hokje of niet?
Jannet V

Re: sociale transitie

Bericht door Jannet V » 09 apr 2018, 21:57

Omdat je blijkbaar niet in staat bent om te begrijpen dat het MIJN ervaring is. Iets wat ik heb ervaren, mijn ervaring, mijn beleving.
0 x
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.

Benjamin

Bericht door Benjamin » 09 apr 2018, 22:16

Jannet V schreef:
09 apr 2018, 19:51
Benjamin schreef:
08 apr 2018, 20:16
Jannet V schreef:
29 mar 2018, 20:25
Probeer een goeie vriendin (cis), deelgenoot te maken en laat haar je adviseren.
Waarom een vriendin en waarom cis?
Omdat ik uit ervaring heb gemerkt dat dit heel positief uitpakt. Snap je?
Ik vind dat een helder antwoord eerlijk gezegd. Dankje daarvoor. Je gevoel is altijd juist. Ik vroeg het omdat ik me er zelf niet zoveel bij voor kan stellen. Ik denk soms dat voor mij het hele gendergebeuren in mijn hoofd ontzettend rommelig en verknipt is.
1 x
Groetjes,

Ben

Met wie het goed is gesteld, werkelijk, is het op alle plaatsen en bij alle mensen goed gesteld. - Meester Eckhart

Mirthe_s

Bericht door Mirthe_s » 10 apr 2018, 05:06

Jannet V schreef:
09 apr 2018, 21:57
Omdat je blijkbaar niet in staat bent om te begrijpen dat het MIJN ervaring is. Iets wat ik heb ervaren, mijn ervaring, mijn beleving.
Ik snap prima dat het jouw ervaring is en dat je het daarom deelt. En dus is het voor jou ook waar. Maar ik ben er in geinteresseerd, en vraag daaromdus of je iets meer openheid / diepgang in je ervaring wilt delen zodat ik ook een beeld kan vormen waarom dat je het zo ervaren hebt.
Ik ben er namelijk erg benieuwd naar waarom voor jou, als ik je goed begrijp, een cisvrouw een betere keuze is dan een transvrouw.

Immers voor een ervaring heb je moeten kunnen vergelijken tussen de 2 vriendinnen en zul je dus verschillen opgemerkt hebben, desnoods inderdaad alleen je gevoel.

Snap je? Puur interesse naar meer detail. En al helemaal geen aanval op de persoon. :)
1 x

janine2363

Bericht door janine2363 » 10 apr 2018, 18:44

Benjamin schreef:
08 apr 2018, 20:16
Jannet V schreef:
29 mar 2018, 20:25
Probeer een goeie vriendin (cis), deelgenoot te maken en laat haar je adviseren.
Waarom een vriendin en waarom cis?
Iemand bij wie het vrouw zijn met de paplepel ingegoten is, terwijl ik net de paplepel aan het ontgroeien ben ;-)

Maar ... ...

Ook andersom. cis-vrouwen zijn het zo gewoon om vrouw te zijn, dat ze zich van sommige vrouwelijke dingen of
"vrouw in de maatschappij" eigenlijk niet bewust zijn want "zo is het altijd geweest". Voor mij is alles nieuw en
ik zoek mijn vrouwelijkheid en denk daar aktief over (de spirituele kant weet je wel ;-) ) en geloof het of niet
maar veel cis-vrouwen die ik tegenkomen leren van mij in de zin van "Hey zo had ik er nog niet tegenaan gekeken,
maar nu je het zo noemt".

Janine
0 x

Jannet V

Bericht door Jannet V » 10 apr 2018, 20:45

Mirthe_s schreef:
10 apr 2018, 05:06
Jannet V schreef:
09 apr 2018, 21:57
Ik snap prima dat het jouw ervaring is en dat je het daarom deelt. En dus is het voor jou ook waar. Maar ik ben er in geinteresseerd, en vraag daaromdus of je iets meer openheid / diepgang in je ervaring wilt delen zodat ik ook een beeld kan vormen waarom dat je het zo ervaren hebt.
Ik ben er namelijk erg benieuwd naar waarom voor jou, als ik je goed begrijp, een cisvrouw een betere keuze is dan een transvrouw.

Immers voor een ervaring heb je moeten kunnen vergelijken tussen de 2 vriendinnen en zul je dus verschillen opgemerkt hebben, desnoods inderdaad alleen je gevoel.

Snap je? Puur interesse naar meer detail. En al helemaal geen aanval op de persoon. :)
Omdat ik op dat moment geen enkele transvrouw, transman of iemand met twijfels kende. Sterker nog, niet eens zolang daarvoor dacht ik echt dat ik bijna alleen zou zijn. (Op Kelly na...) Mijn eerste stappen waren zonder dit forum, ik was al opweg toen ik velen hier leerde kennen.
2 x
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.

Plaats reactie