Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wat voel ik nou en wat wil ik nou?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat voel ik nou en wat wil ik nou?

Bericht door Emma »

@Lilly82, gaat het echt om het erotische gevoel om vrouwenkleren te dragen en verder niets, m.a.w. is het meer een fetish, of ontstaat dat gevoel omdat je iets doet waarvan je denkt dat het niet mag? Dat verschil in voelen is subtiel, maar het maakt heel veel uit. Ik herken het gevoel van opwinding een beetje, maar dat was echt omdat het iets was dat voor mijn coming out gewoonweg niet mocht, en ik ben blij dat dat snel over was. ik moet er niet aan denken elke ochtend als ik me aankleed om naar mijn werk te gaan flink opgewonden te raken... Ik vermoed dat de meesten hier die het wel een beetje herkennen in datzelfde schuitje zitten.

Gaat het niet verder dan een fetish, dan kan het geen kwaad je ook op andere plaatsen te oriënteren, zoals http://travestie.org.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
ReneeCross
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 okt 2018, 09:45
Gender: Trans MtF
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Wat voel ik nou en wat wil ik nou?

Bericht door ReneeCross »

Idd. Mijn zoektocht begon ook als licht erotische gevoelens. Toen ik verder ging met de make up en dergelijke zakte dat bij mij heel snel weg. Dat maakte voor mij dat ik hulp ben gaan zoeken.
Gebruikersavatar
Tanja
Berichten: 308
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: Wat voel ik nou en wat wil ik nou?

Bericht door Tanja »

Hoi Silvia,

Kan je alleen maar sterkte wensen en hopen dat je het juiste doet.
Ga eerst bij jezelf ten rade en als je eruit bent ga dan met haar praten en wees vooral heel erg eerlijk.
Ik deed dat niet en het werd op een vervelende manier ontdekt (lees maar in mijn intro)
Bij mij gaat het dusdanig ver dat ik onder psychische behandeling loop.
Wees alert op jezelf en praat praat praat. Ook hier zitten er velen zoals jij en ook Transvisie is al aangekaart. Allemaal ervaringsdeskundigen maar je zal het zelf moeten doen. Het lijkt erg makkelijk gezegd maar ik vecht al meer dan 40 jaar ertegen en mijn fluitketel is wel overgelopen.

Heel veel wijsheid
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm: