Hokjes?

Pas ik nou in een hokje of niet?
marlies
Gast

Re: Hokjes?

Bericht door marlies »

Aster schreef:
marlies schreef:
EvaVanA schreef: Mag ik de meningen omtrent de combinatie T-fesTival en dit beeld vernemen?
Ik ben er niet echt van gecharmeerd om eerlijk te zijn. Het plaatje kaart een breder maatschappelijk probleem aan en om dat dan enkel op trans uit te splitsen voelt wat geforceerd.

Tevens:

[ Afbeelding ] :P

Ehm, misschien dat je niet op de hoogte bent maar in de USA en vooral Chicago worden om de haverklap mv's op brute wijze vermoord.
Duh?

Maar wou je het probleem van geweld richting transvrouwen afdoen als een probleem van labels? Het probleem is het gebrek aan tolerantie richting mensen die dat label dragen, wat mij betreft. En als iemand mij ziet als meer dan alleen trans (dus niet hokjesgeest/labeldenken) maar me toch om het trans zijn neerschiet, koop ik daar bijzonder weinig voor.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Hokjes?

Bericht door Aster »

Hedwich schreef:"black is beautiful" is inderdaad een flinke labeling. De kreet werd indertijd zelf gebruikt door Amerikaanse zwarte vrouwen voor hun emancipatie.
En die zelfde Amerikaanse zwarte vrouwen werden 'gedeëmancipeerd' door zwarte mannen en hun leider in de opstand tegen het blanke rascisme, teweten:

Stokely Carmichael met zijn uitspraak 'De juiste positie voor (zwarte) vrouwen in onze strijd is op hun rug'.

Stokely Carmichael met zijn domme, seksistiche vrouwenhaat en Malcom X met zijn islam en zijn virulente antisemitisme en blankenhaat hebben me altijd tegen gestaan.

Iemand als Angela Davis was een stuk geloofwaardiger in haar strijd en humaner in haar opvattingen.
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Hokjes?

Bericht door Hedwich »

Niet fundamenteel anders dan Bij T-emancipatie, en volgens mij welke emancipatie dan ook: de een vecht voor X en de ander vecht voor X en stampt daarbij de een de grond in.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Hokjes?

Bericht door Aster »

Hedwich schreef:Niet fundamenteel anders dan Bij T-emancipatie, en volgens mij welke emancipatie dan ook: de een vecht voor X en de ander vecht voor X en stampt daarbij de een de grond in.
Toch wel hoor. Google Angela Davis maar es.....
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Hokjes?

Bericht door Aster »

P.s:

ik vind die jas je voor geen meter staan hoor Hedwich....past gewoon niet bij je.
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Hokjes?

Bericht door Hedwich »

Het is dan ook een jas uit een ander leven.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Hokjes?

Bericht door Aster »

Hedwich schreef: M.i.: als je je label uitdraagt met trots, werk je echt aan emancipatie. Probeer je jezelf te ontlabelen, is er blijkbaar wat mis mee en trek je het in de taboe-sfeer.
Ja, je hebt helemaal gelijk! Ik draag mijn 'label' met trots idd.

Het is geen geheim, ik excuseer of verontschuldig me niet voor wat ik ben, laat staan dat ik me excuseer omdat ik besta en ik leg ook niets uit aan deze of gene.
En ik 'vraag GEEN 'begrip'.

Ik ben en gedraag me simpelweg niet als een slachtoffer en ik zal het nooit worden ook.

En mede daardoor raakt niets me, mocht er iets op dat vlak voorvallen.

Ik ben ik en ik ben er trots op hoe ver ik tegen de verdrukking in gekomen ben.
Kitty
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:00

Re: Hokjes?

Bericht door Kitty »

Je zegt toch ook niet ik BEN aids.... je HEBT aids...

Zo is het met transseksualiteit ook.... Je HEBT het, maar je bent het niet....

Nu kun je wel campagnes voeren... zo van...zou je ook nog met me uit eten gaan als ik HIV heb?

Dat kun je doen.

Zo van: Zou je ook nog met me uit eten gaan... als ik genderdysfoor zou blijken te zijn?

Kan ik me nog iets bij indenken...
ALs je tenminste niet in hokjes wilt denken...

Het is niet zo dat iemand die het HIV virus heeft... het HIV virus wordt... lol

Ik denk dat genderdysforie mensenlevens zo in de war schopt dat ze zelf het verschil niet meer kennen tussen zichzelf en hun aangeboren afwijking lol
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Hokjes?

Bericht door Aster »

Kitty schreef:Je zegt toch ook niet ik BEN aids.... je HEBT aids...

Zo is het met transseksualiteit ook.... Je HEBT het, maar je bent het niet....

Nu kun je wel campagnes voeren... zo van...zou je ook nog met me uit eten gaan als ik HIV heb?

Dat kun je doen.

Zo van: Zou je ook nog met me uit eten gaan... als ik genderdysfoor zou blijken te zijn?

Kan ik me nog iets bij indenken...
ALs je tenminste niet in hokjes wilt denken...

Het is niet zo dat iemand die het HIV virus heeft... het HIV virus wordt... lol

Ik denk dat genderdysforie mensenlevens zo in de war schopt dat ze zelf het verschil niet meer kennen tussen zichzelf en hun aangeboren afwijking lol
Beetje manke vergelijking hoor....transseksualiteit is aangeboren, hiv is verworven.

In transitie gaan/detransseksualiseren= 'beter worden'/er op vooruit gaan, tenminste, dat mogen we hopen.

Hiv medicatie= hiv proberen te onderdrukken met de meest nare bijwerkingen die alsnog de dood kunnen veroorzaken maar de doodsoorzaak valt dan niet onder hiv.

Sociaal gezien lijken me de verschillen tussen TS en hiv ook nogal groot trouwens.

En stel je toch voor dat transseksualiteit net zo besmettelijk als hiv zou zijn?

Hoe zou de wereld er dan uitzien?
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Hokjes?

Bericht door jacqueline »

dan waren de wachtlijsten een mensenleven groot :mrgreen: