Dromen

Pas ik nou in een hokje of niet?
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Dromen

Bericht door Lise »

Vraagje: wat voor een lichaam / uiterlijk hebben jullie in je dromen? En dan bedoel ik met droom niet het bewuste wensbeeld, maar wat er onderbewust gebeurt als je slaapt, en wat je soms de volgende ochtend nog herinnert.. Sijpelt de genderdysforie daarin ook door, of droom je gewoon een realistisch beeld van wie je uiterlijk op dat moment bent en hoe de wereld je ziet? En is dit verandert nadat je lichaam veranderde?

Een beetje een rare vraag, maar ik probeer heel erg bij mijzelf na te gaan hoe diep bepaalde zaken gaan.
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Dromen

Bericht door Freetouch »

Ik zie mezelf nooit in mijn dromen... ik zie wel wat ik meemaak, en maar al te vaak komen dan nachtmerries...
“good enough”
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Dromen

Bericht door Eva »

In mijn dromen ben ik gewoonlijk niet ik. Ik lijk wel een antenne waarmee ik de dromen van andere mensen droom. Heel bizar vaak. Enkele maanden geleden werd ik in mijn droom geroepen met mijn vroegere naam, leek het. Ik schrok direct wakker en kon niet meer slapen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Dromen

Bericht door Freetouch »

Eva schreef:In mijn dromen ben ik gewoonlijk niet ik. Ik lijk wel een antenne waarmee ik de dromen van andere mensen droom. Heel bizar vaak. Enkele maanden geleden werd ik in mijn droom geroepen met mijn vroegere naam, leek het. Ik schrok direct wakker en kon niet meer slapen.
Je eigen naam eva... dat is toch Eva, altijd al eva geweest toch??? ;)

Ja dat is gek, voor iedereen ben ik nu Melany, en ook ikzelf kijk niet eens meer op als mijn oude naam genoemd word....
Toch op een of andere mannier zijn er 2 mensen, als die mij bellen pak ik onbewust op met mijn oude naam... en dan verbeter ik snel met eh ik bedoel Melany....
Zo irritant, en het gebeurt maar bij 2 mensen....
“good enough”
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Dromen

Bericht door Anon20180501 »

Ik wil me niet overal mee bemoeien maar na het lezen van de reacties tot nu toe kan ik het toch niet laten. :)
Vanaf ik iets van mijn dromen kan herinneren speel ik al mee als vrouw in mijn dromen en is alles (al) mogelijk.
levensecht dus, bijna een kopie van mijn ware belevenissen tijdens dat ik wakker ben...

x Daniéla
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Dromen

Bericht door Eva »

In mijn dromen voer ik conversaties over onderwerpen waar ik gedurende de dag geen notie van heb. Soms ook in een taal die ik feitelijk niet beheers. Of ik dan een man of een vrouw ben ontgaat me volledig. Vreemd. Weird heet dat tegenwoordig, meen ik.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Dromen

Bericht door Lise »

Melany schreef:Ik zie mezelf nooit in mijn dromen... ik zie wel wat ik meemaak, en maar al te vaak komen dan nachtmerries...
Ja dat is misschien wel goed punt. Maar toch, op de een of andere manier ben ik me denk ik wel bewust van wat ik ben ofzoiets.
Daniéla schreef:Vanaf ik iets van mijn dromen kan herinneren speel ik al mee als vrouw in mijn dromen
Grappig, dat heb ik voor zover ik me kan herinneren nooit.. vandaar ook een beetje de vraag
Eva schreef:In mijn dromen voer ik conversaties over onderwerpen waar ik gedurende de dag geen notie van heb
Conversaties met jezelf?

Helemaal los van het gd-gedeelte, heb ik een keer gedroomd dat ik geexecuteerd werd door een vuurpeloton. Dat daarna mijn lichaam koud werd en ik me niet meer kon bewegen. Alvorens ijskoud en rillend wakker te worden. Dat was met afstand mijn engste en meest indrukwekkende droom ooit.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Dromen

Bericht door Anon20180501 »

Vanaf dat ik in Jan. 2002 24/7 door het leven ga als mezelf 'speel' ik dat ook heel realistisch in mijn dromen.

Maar iets anders.. Ik leef dus al 12 jaar als mezelf, ikzelf kan me sowieso nog maar vaag iets van mijn 'oude ik' herinneren
maar mijn kinderen (26 en 20) nagenoeg helemaal niets meer. Soms - als ze een oude foto van mij zien als man - krijgen
zij weer een vaag beeld van mij van vroeger.

x Daniéla
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Dromen

Bericht door Jeste »

Meestal ben ik in dromen gewoon zoals ik ben, dus nogal androgyn, of zelfs geslachtloos.
Toch heb ik wel eens angstdromen van situaties waarin ik me als man moet voordoen of zo gezien wordt. Dat is niet fijn.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Dromen

Bericht door Alice »

Hoewel het een jaar of wat geleden is dat ik omgegaan ben droom ik nu nog dat mijn persoonlijke verschijning afwisselend de manlijke of vrouwelijke vorm kan hebben. Mogelijk heeft het te maken dat ik een groot deel van mijn leven als man geleefd heb en ook als man het nodige meegemaakt heb. Het zo dat ik bij de ene droom met, ongeveer, het zelfde onderwerp ik man dan weer vrouw ben.
Mijn dromen zijn vrij levendig.
Merkwaardig, je schreef dat je eigen executie in je droom meemaakte (wat zo’n droom zou kunnen betekenen weet ik absoluut niet), hoewel ik zelf in een paar keer in vreemde omstandigheden terecht ben gekomen droom ik nooit daarover.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.