Dromen

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
KarenTS
Berichten: 681
Lid geworden op: 17 apr 2012, 16:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Amsterdam

Re: Dromen

Bericht door KarenTS »

Interessant onderwerp! Die vraag lag ook al lange tijd op mijn lippen. IK kan mij niet herinneren ooit mezelf gezien te hebben in mijn dromen,altijd vanuit het 1st person perspectief en dus ook nooit in een spiegel gekeken.Maar het gevoel van mijn identiteit is wel heel duidelijk ook vrouwlijk geworden in mijn dromen. Ik heb zelfs al een keer gedroomd dat ik kinderen had gebaard!
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Dromen

Bericht door intrans »

Ik heb in het begin van mijn transitie wel eens dromen gehad dat ik nog een jongen was en kon daar heel naar van wakker worden. Uiteindelijk is dit langzaam weggegaan. Hoe meer je langzaam veranderd hoe meer je dromen meegaan in dat proces.
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Dromen

Bericht door Lise »

Vannacht droomde ik toevallig voor de eerste keer dat ik me kan herinneren dat ik lang haar had en in ieder geval damesschoenen aan, de rest is een blurry mist. Geen idee waar dat vandaan kwam en de clue van de droom ben ik ook vergeten; maar waarschijnlijk is teveel hier op het forum hangen met mijn onderbewuste aan de gang :)

Maar heel leuk om jullie dromen te lezen.. Het lijkt er zo inderdaad een beetje op dat je dromen achter je eigen realiteit aanlopen, en niet andersom.
Gebruikersavatar
Janna
Berichten: 343
Lid geworden op: 13 sep 2013, 13:55
Gender: Transgender
Locatie: Lelystad

Re: Dromen

Bericht door Janna »

Leuk topic! Ik vroeg het me pas ook af. Volgens mij droom ik vooral als mijn huidige (= mannelijke) zelf, omdat mijn GD niet publiekelijk bekend is. Al had ik pas wel een droom waarbij ik lang haar had. Dat was echt een feest (zelfs in de droom al)! Wie weet verandert het nog wel als ik nieuwe stappen maak.

J
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Dromen

Bericht door Veronica »

Wel mezelf zijn in dromen, gewoon Veronica maar ik zie mezelf niet, of wie weet vervaagt/verdwijnt de beeld als ik wakker word.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Jorine
Berichten: 85
Lid geworden op: 20 nov 2013, 17:12
Gender: Transgender
Locatie: Terneuzen

Re: Dromen

Bericht door Jorine »

Hi

Toevallig afgelopen nacht een bizarre droom gehad en daarin kwam ook een gedeelte waarin ik me in het openbaar als vrouw kleedde. Zag mezelf niet maar wel anderen en hoe die veelal lacherig tot spottend op mij reageerden. Wat wel heel leuk was dat ik fantastisch uit de voeten kon met hakken. Tja je maakt wat mee in het holst van de nacht :lol:
Allen jammer dat wanneer je wakker wordt alles weer bij het oude is gebleven :-(

Groetjes,
Jorine
Suddenly a bright spark in the dark
I wonder what it,s gonna be
Will i be a new person?
No, finally i will become the real me
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Dromen

Bericht door Alexandra »

Altijd als vrouw, tenminste zo ver ik me kan herinneren... ik ben zelfs een keer mijn toekomstige zelf tegengekomen in een droom. Ik was een stuk ouder en herkende mezelf eerst niet. Vreemde ervaring, maar wel heel erg bijzonder. Die droom vergeet ik nooit meer. Ik geloof zelf niet dat een droom zomaar een droom is... ik denk dat we 's nachts het astrale bezoeken, de plek tussen hemel en aarde, waar we alles manifesteren voordat het op aarde verschijnt.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Janna
Berichten: 343
Lid geworden op: 13 sep 2013, 13:55
Gender: Transgender
Locatie: Lelystad

Re: Dromen

Bericht door Janna »

Klinkt bekend, Jorine. :)

De laatste tijd heb ik al een paar dromen gehad waarbij ik 'publiekelijk' vrouw was. Een keer had ik lang haar, een andere keer zag ik in de spiegel dat ik mijn make-up vergeten was af te doen (terwijl ik nog nooit make-up heb gedragen...). Het voelde toch wel goed. Zelfs na het wakker worden. De werkelijkheid viel natuurlijk wel tegen, maar het hield ook wel een belofte in.
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.
Gebruikersavatar
Quinn
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2014, 18:57
Gender: Trans FtM
Locatie: On the road

Re: Dromen

Bericht door Quinn »

Als ik realistisch droom zie ik mijzelf zoals ik er ongeveer uitzie. Heb ik meer fictieve dromen of dromen met een toekomstbeeld erin zie ik altijd een man (dezelfde ook en realisitsch naar leeftijd). Eigenlijk al zolang als ik weet. Dat is dan ook 1 van de redenen dat ik doorkreeg dat mijn brein anders werkt dan mijn vrouwelijke medemens
Ik ben mijn eigen beschaving en maatschappij
Ik ben een hippiegipsy :-D
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Dromen

Bericht door Fay »

Apart, merk dat ik begin te dromen in vrouwelijke vormen, waarschijnlijk ook omdat ik sinds een ruime week full time leef als vrouw/mezelf, en hormonaal zal er ook best een vinger in de pap zitten

Fay