Dromen

Pas ik nou in een hokje of niet?
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Dromen

Bericht door Freetouch »

oe droom je in vrouwelijke vormen Fay???

X Melany
“good enough”
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Dromen

Bericht door Fay »

Whatever that may be, vannacht was ik ook nog eens allerlei dieren aan het redden, iets wat me erg aan het hart ligt, dierenleed, toch eens iets mee gaan doen

Fay
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Dromen

Bericht door Veronica »

Het was apart vannacht, ik droom wel vaker natuurlijk maar een droom onthouden gebeurt zelden, deze ben ik ook vergeten maar vond hem zo apart dat toen ik het nog wist ik het even snel had opgeschreven.

Dus ik viel rond 21:30 in slaap, net na de pil en sinds een week of 3 voel ik mij door de hormonen gewoon knock out rond die tijd en dat terwijl ik vroeger vrolijk tot 3 uur in de nacht kon gaan.

De eerste droom ging over een transgender, dat is de reden dat ik het opschreef omdat ik nooit een droom had over dit thema zonder dat het over mij ging, het leek net een film eigenlijk en hoe vaag en raar het ook klinkt het leek alsof ik van de zijkant keek, ze had een zwaar leven maar wel veel lol en vrienden, de rest was nadat ik wakker werd vrij vaag, behalve het einde er zou iets vreselijk gebeuren en toen hoorde ik in de droom een geschreeuw en werd wakker, net voor 1 uur s'nachts.

2de droom weet ik niet meer maar het was een normale droom in ieder geval.

Wel apart, ik heb vaak gedroomd dat ik een vrouw word of ben maar nog nooit een droom waar ik niet in speelde maar wel over dat thema ging.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Dromen

Bericht door Jeste »

Afgelopen nacht had ik een ontzettend rare droom.
Ik voelde me gewoon zoals ik me in het echte dagelijks leven ook voel, maar in een spiegel zag ik dat ik ongewassen woest lang haar op m'n hoofd had en ook nog een snor. En dat terwijl ik in het echt m'n hoofdhaar altijd kort scheer en, op enkele haartjes na, niet eens een snor kan krijgen.
Zo moest ik over straat, wat een ontzettend onaangenaam gevoel gaf.
Toen ik plotseling wakker werd voelde ik gelijk verschrikt aan m'n hoofd om gelukig tot ontdekking te komen dat ik geen woeste mannenhaardos had, maar gewoon m'n lieve zachte korte haartjes.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Dromen

Bericht door Alexandra »

Als je er naar wilt luisteren, dan zijn dromen de toegangspoort naar jezelf. Directe communicatie met je onderbewustzijn. Veel belangrijke ontdekkingen zijn via dromen tot mensen gekomen.

Niels Bohr zag het atoommodel in een droom. Hij zag zich zelf staan in het middelpunt van de Zon, en zag hoe de planeten draaiden, en realiseerde dat dit het atoommodel moest zijn. Hij werd wakker, schreef het op en kreeg later de Nobelprijs. Tesla ontwierp de AC elektromotor naar aanleiding van een droom. En zo voorts...
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Dromen

Bericht door Veronica »

Ik droomde vandaag over mijn ex-baas, van de baan waar ik 2 jaar met plezier werkte maar omdat ik voor zijn hogere te duur werd, ben ik vervangen door een jongere.

De raarste is dat in die droom ik het met hem overhad, maar het leek hem vrij weinig te schelen, maar hij wou meer over mij weten want ik was mezelf in die droom en zo heeft hij mij nog nooit gezien.

Best raar, de laatste 3 nachten veel van die rare dromen, vaak met mensen die ik van vroeger ken maar die mij nooit als Veronica hebben gezien.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Dromen

Bericht door Freetouch »

Sasha schreef:Als je er naar wilt luisteren, dan zijn dromen de toegangspoort naar jezelf. Directe communicatie met je onderbewustzijn. Veel belangrijke ontdekkingen zijn via dromen tot mensen gekomen.

Niels Bohr zag het atoommodel in een droom. Hij zag zich zelf staan in het middelpunt van de Zon, en zag hoe de planeten draaiden, en realiseerde dat dit het atoommodel moest zijn. Hij werd wakker, schreef het op en kreeg later de Nobelprijs. Tesla ontwierp de AC elektromotor naar aanleiding van een droom. En zo voorts...
mmmm ik slap niet zo heel veel, probeer dromen te voorkomen, en dingen bedenk ik niet in een droom, maar gewoon door mijn ogen open te houden en te dagdromen...
Oh en momenteel gaat dagdromen mij best goed af!

XXX
“good enough”
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Dromen

Bericht door Lise »

Sasha schreef:Als je er naar wilt luisteren, dan zijn dromen de toegangspoort naar jezelf. Directe communicatie met je onderbewustzijn. Veel belangrijke ontdekkingen zijn via dromen tot mensen gekomen.
Ik wil er best naar luisteren, maar mijn dromen zijn zo willekeurig en onduidelijk, er is niks zinnigs van te maken... Over een nieuwe uitvinding dromen zoals die Bohr: tsja, als mijn dromen zo concreet waren als dat was ernaar luisteren een stuk makkelijker.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Dromen

Bericht door Fay »

Volgens mij kun je met transcendente meditatie (haha woordspeling), wel eea bereiken aan poorten, ingangen, puur weten vanuit je diepe ziel ,en bewustwording

I find it very interesting

Fay
Jessica123
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jul 2014, 13:43
Gender: Transgender

Re: Dromen

Bericht door Jessica123 »

Hoi,

Zoals sasha al schreef in haar reactie, zijn dromen de toegangspoort tot jezelf. Ook komen zaken die in je onderbewuste ik zitten naar boven.
Sinds ik weet dat ik transgender ben en dat ook van mijzelf heb geaccepteerd, heb ik al diverse malen gedroomd van mijzelf, waarin ik gekleed ben in vrouwelijke kleding. soms ben ik nog zoekend naar wat ik aan moet trekken en soms sta ik dan voor mijn kledingkast met jurken, rokken en leuke T-shirts etc.. Dus ik ben voor mijzelf ook bezig met de onderbewuste zoektocht waarbij ik mijn vrouw zijn langzaam toelaat. Ik heb nog niet echt gedroomd dat ik volledig in de rol van vrouw van alles meemaak. Maar dat kan ook niet omdat ik al mijn hele leven man heb gespeeld. Ja daar ben ik wel achter gekomen, ik heb een rol ingevuld die nooit goed paste bij mij en niet goed voelde. Maar nu pas weet ik waarom dat zo voelde. Een stoere man ben ik dus ook nooit geweest, daarnaast hield ik niet van wilde spelletjes en van een wild studentenleven enz...