Beetje zat anti VU berichten

Pas ik nou in een hokje of niet?
Joyce
Berichten: 357
Lid geworden op: 31 mar 2012, 13:55
Gender: Vrouw
Locatie: Wezep

Beetje zat anti VU berichten

Bericht door Joyce »

Ik ben langzamerhand alle anti VU berichten wel een beetje zat

Het VU wordt hier afgeschilderd als de boze heks en Thailand en het PIG worden hier gepresenteerd als de lieve prinsessen.

Allereerst mijn ervaringen met het VU tot nog toe (zit nu in RLE)
-alle afspraken zijn correct nagekomen of binnen de periode verzet, geen enkel negatieve ervaring
-alle uitleg is steeds voldoende geweest en voldeed aan alle verwachtingen
-alle behandelingen zijn vakkundig verricht
Ik heb dan ook het volste vertrouwen in het verdere verloop.

Bij Arike is de operatie niet verlopen als gewenst cq verwacht en zij heeft dan ook terecht een reden tot klagen. Echter wordt dr. Bouman hier door sommigen als slager omschreven tot bij het belachelijke af, zij gaan uit van de stelling “eens een dief altijd een dief”. Het verhaal van dr. Bouman komt slechts alleen bij Arike voor en verder geheel niet binnen heel t-Nederland en Issis. Ik neem aan dat deze arts ook het nodige wel correct heeft gedaan, anders was hij allang uit zijn functie geheven.

Natuurlijk zijn er genoeg redenen te bedenken om naar Thailand te gaan, de ervaring is daar nu eenmaal groter. Echter, een beetje google-en en je komt daar ook de negatieve verhalen van tegen.
Ook daar zijn het mensen die aan het opereren zijn en geen goden.
Uit sommige verhalen maak ik op dat de grote uitgaven worden verantwoord door de kwaliteit van de operatie te verafgoden.

Ook bij het PIG heb ik mijn bedenkingen als ik hoor dat sommige meer dan 20 behandelingen nodig hebben voor het stempeltje genderstoornis. Als het alleen, maar dan ook alleen om deze conclusie gaat zijn dit rijkelijk veel behandelingen en kost de gemeenschap onnodig veel geld. Een goede psycholoog heeft aan enkele gesprekken al door wat voor patiënt hij heeft. In dat opzicht zijn vijf of zes gesprekken bij de VU dan ook meer dan genoeg. Heb je aanvullende problemen dan zijn uiteraard meer gesprekken op zijn plaats, maar daar is het VU niet voor. Het is dan ook onzin het VU af te schilderen als onzorgvuldig, hun kennis en ervaring stelt hun juist in staat deze conclusie adequaat te kunnen nemen.

Ik weet dat ik met bovenstaande opmerkingen sommige kan raken, maar dat is in zijn geheel niet de bedoeling. Ik wil juist dat de Hetze tegen het VU een keertje stopt.

Het VU (en Groningen) zitten nu eenmaal in de schijnwerpers omdat zij de enige zijn, hetgeen binnen het beleid van de zorg past tot centralisatie van kennis. Is op zich niks mee ware het niet dat wij binnen Nederland liefst alles binnen een straal van 10 km willen hebben (vergelijk dat maar een met Australië)

Alsjeblieft laten we de hetze eens stoppen en het VU gewoon zien als een zorgbehandelaar wat zij, zover binnen hun macht, naar behoren uitoefenen. En laten we de dingen die dan eens mis gaan relativeren en niet van een mug een olifant maken.

Groetjes Joyce
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: Beetje zat anti VU berichten

Bericht door J1nny »

+ 100 :wship:
Linna
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 feb 2014, 13:54
Gender: Trans MtF

Re: Beetje zat anti VU berichten

Bericht door Linna »

Daar ben ik het helemaal mee eens en dat heb je ook goed gezegt.
Gebruikersavatar
Jennifer19
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:48
Gender: Vrouw
Locatie: Hoorn

Re: Beetje zat anti VU berichten

Bericht door Jennifer19 »

Ik ben het hier ook volledig mee eens heb zelf voldoende informatie gekregen en de behandeling gaat goed.
ook zijn artsen ook nog steeds mensen ze doen wat ze kunnen.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Beetje zat anti VU berichten

Bericht door Veronica »

Bij gaat ook alles op rolletjes bij het VU dus ik ben tevreden, ik zou meer dan 6 gesprekken juist als een groot nadeel voor mezelf zien, ik weet wat ik wil en na als die jaren is dat niet anders, het waren zelfs voor mij 6 gesprekken te veel maar dat is de procedure.

Iemand die meer nodig heeft kan ik mijn ogen gewoon elders erbij naar een psycholoog of dergelijke gaan, dit omdat iedereen gewoon anders is en anders behandeld moet worden is mijn mening.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Beetje zat anti VU berichten

Bericht door Fay »

Nou, het is wachten op degene die niet zo beste ervaringen hebben met het VU

Fijn dat er mensen zijn die dat wel hebben, e doch ook die waarheid is subjectief

Ik vind er niets mis mee als men hier zijn/haar beklag doet, over welke instantie dan ook, waar rook is is vuur en mbt vu komen de ervaringen niet voor niets naar voren

Het vu traject kan behoorlijk verlopen, helaas is dat zelden het geval

Ligt daar een taak voor ons, de client?

Zeker wel, geef je probleem ook aan bij - in dit geval dat vu, ook al voel je redelijk aankomen dat dat amper gaat helpen, het is het minste wat je kan doen

btw, over simpelweg stellen dat iemand naar een andere psych zou moeten gaan bij comorbiditeit, zo werkt dat niet, dat gaat in samenspraak of op advies dan wel eis van het vu



Fay
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Beetje zat anti VU berichten

Bericht door Alexandra »

:) Ik zou graag willen dat de hetze tegen het delen van je ervaring stopt.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8026
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Beetje zat anti VU berichten

Bericht door Emma »

Ik zou graag willen dat hetzes sowieso stoppen, wat je standpunt ook is. Geldt ook voor kruistochten, stokpaardjes, obsessies en Pavlov-reacties.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Beetje zat anti VU berichten

Bericht door Veronica »

Fay schreef:Nou, het is wachten op degene die niet zo beste ervaringen hebben met het VU

Fijn dat er mensen zijn die dat wel hebben, e doch ook die waarheid is subjectief

Ik vind er niets mis mee als men hier zijn/haar beklag doet, over welke instantie dan ook, waar rook is is vuur en mbt vu komen de ervaringen niet voor niets naar voren

Het vu traject kan behoorlijk verlopen, helaas is dat zelden het geval

Ligt daar een taak voor ons, de client?

Zeker wel, geef je probleem ook aan bij - in dit geval dat vu, ook al voel je redelijk aankomen dat dat amper gaat helpen, het is het minste wat je kan doen

btw, over simpelweg stellen dat iemand naar een andere psych zou moeten gaan bij comorbiditeit, zo werkt dat niet, dat gaat in samenspraak of op advies dan wel eis van het vu



Fay
Dat klopt, er zijn mensen die slechte ervaringen met het VU hebben, dat is met alles zo in de wereld, bij de een gaat het goed en bij de ander niet.

Verder stel ik niet voor om naar een andere psych te gaan maar indien nodig naast het VU naar een psych te gaan, voor sommigen is 6 gesprekken bij de VU gewoon niet genoeg terwijl bij de ander dat 6 te veel zijn. :)
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Joyce
Berichten: 357
Lid geworden op: 31 mar 2012, 13:55
Gender: Vrouw
Locatie: Wezep

Re: Beetje zat anti VU berichten

Bericht door Joyce »

Fay schreef: Het vu traject kan behoorlijk verlopen, helaas is dat zelden het geval
Fay
Hoe kan je dat nou stellen dat het zelden goed gaat?
Uit de drie verhalen hier op dit forum die nog eens 26000 keer herhaald worden?
of sta je dag in dag uit bij de vu te waarnemen
Beter een eigen (subjectieve) mening dan een mening van een ander