Beetje zat anti VU berichten

Pas ik nou in een hokje of niet?
Joyce
Berichten: 357
Lid geworden op: 31 mar 2012, 13:55
Gender: Vrouw
Locatie: Wezep

Re: Beetje zat anti VU berichten

Bericht door Joyce »

LisaM schreef: één chirurg (+ team) die ALLE operaties doet in heel NL:
Wel heel erg weinig :( , een ongeluk of ziekte en er niemand meer :o :mrgreen:
Gebruikersavatar
LisaM
Berichten: 435
Lid geworden op: 06 mei 2013, 23:35
Gender: Vrouw

Re: Beetje zat anti VU berichten

Bericht door LisaM »

Joyce schreef:
LisaM schreef: één chirurg (+ team) die ALLE operaties doet in heel NL:
Wel heel erg weinig :( , een ongeluk of ziekte en er niemand meer :o :mrgreen:
Elke chirurg heeft een assistent chirurg meelopen om te assisteren, in het geval van dat er langere tijd geen chirurg beschikbaar is kan die het overnemen. Dan komt de benodigde ervaring razendsnel...
Ziekte is geen probleem, er zijn altijd gaten in het operatie schema die in dat geval benut kunnen worden.
Met 200 werkdagen per jaar, is die wachtlijst zo weggesmolten. 8-)
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Beetje zat anti VU berichten

Bericht door Freetouch »

Sabrina schreef:
diederique schreef:Lisa, bijna 100% eens. Een toevoeging nog.
-Een RLE invulling conform de internationale standaarden en niet een eigen wachtlijstreducerende interpretatie, meenemen van de periode dat al (aannemelijk) voor 100% in de nieuwe rol is gefunctioneerd. Het is onwerkelijk als iemand die al 3 of 5 jaar volledig als vrouw leeft (gezin, werk, foto's etc) het in het RLE jaar nog eens opnieuw moet bewijzen.
Ben ik het mee eens, kan ik al ergens de petitie tekenen? :D
Ja ik begrijp dat dus ook niet!
“good enough”
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Beetje zat anti VU berichten

Bericht door Danielle »

elke schreef:
Danielle schreef:Ik heb wel begrepen dat de chirurgische tak van het team de orchidectomie nog een tijd langer heeft tegengehouden, dat is inmiddels ook een optie.

Hoi Danielle!

Ik ben zelf ook transgender en leef al jarenlang als non-op en moet daarom androcur gebruiken. Ik heb sterk het gevoel dat dat mijn gezondheid niet ten goede komt en overweeg dus een orchidectomie. Toen ik mijn diagnose had bij het genderteam was dit nog niet mogelijk. Sinds wanneer is dit veranderd en ken je iemand die dit via de VU heeft laten doen? En wat dan de procedure is?

Ik twijfel ook al heel lang over de SRS maar vind dit nog steeds een te grote stap. Ik heb begrepen dat er veel meer transjes zijn zoals ik, die ook erg twijfelen of ze dat nu wel of niet moeten doen om uiteenlopende redenen. Voel ik me niet zo alleen gelukkig. Heeft een orchidectomie gevolgen met betrekking tot het later uitvoeren van een SRS?

Vind het overigens nog steeds een grote beslissing. Ik heb wel geprobeerd met de androcur af te bouwen maar meestal zonder succes. Ik heb nu een dagdosering van 20 mg. Ik zou wel minder willen gaan gebruiken maar mijn ervaring is, dat de testosteronaanmaak in mijn lichaam dan niet voldoende onderdrukt wordt.

Groetjes
Elke
Ik weet er het fijne niet van. Maar heb het met mijn psychologe gehad over de verschillende opties in operaties, zij vertelde me dat enkel een orchidectomie ook een optie was. Dat gesprek was afgelopen zomer of najaar. Het probleem met een orchidectomie is dat ze bij een latere SRS minder huid hebben om mee te werken. Dan moet er al snel met huidtransplantaten worden gewerkt. Dat is een lastiger operatie, maar dingen die mis kunnen gaan en extra littekens (op de plek waar het huidtransplantaat vandaan komt).
Mijn transitieblog: Fading Gender
elke
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 feb 2014, 21:59
Gender: Transgender

Re: Beetje zat anti VU berichten

Bericht door elke »

Danielle schreef: Ik weet er het fijne niet van. Maar heb het met mijn psychologe gehad over de verschillende opties in operaties, zij vertelde me dat enkel een orchidectomie ook een optie was. Dat gesprek was afgelopen zomer of najaar. Het probleem met een orchidectomie is dat ze bij een latere SRS minder huid hebben om mee te werken. Dan moet er al snel met huidtransplantaten worden gewerkt. Dat is een lastiger operatie, maar dingen die mis kunnen gaan en extra littekens (op de plek waar het huidtransplantaat vandaan komt).
Zou dat dan zijn omdat door een orchidectomie de balzak mogelijk zou kunnen krimpen? Dat zou te verhelpen zijn met protheses dan toch. Maar dat is vast en zeker weer vloeken in de kerk bij de Vu. (?)
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Beetje zat anti VU berichten

Bericht door diederique »

elke schreef:Zou dat dan zijn omdat door een orchidectomie de balzak mogelijk zou kunnen krimpen? Dat zou te verhelpen zijn met protheses dan toch. Maar dat is vast en zeker weer vloeken in de kerk bij de Vu. (?)
Moeilijk te beoordelen, na 3,5 jaar hormoon gebruik is de zaak sowieso al zo gekrompen en verschrompeld dat de testes fulltime, althans bij mij, in de onderbuik wonen.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
elke
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 feb 2014, 21:59
Gender: Transgender

Re: Beetje zat anti VU berichten

Bericht door elke »

diederique schreef:
elke schreef:Zou dat dan zijn omdat door een orchidectomie de balzak mogelijk zou kunnen krimpen? Dat zou te verhelpen zijn met protheses dan toch. Maar dat is vast en zeker weer vloeken in de kerk bij de Vu. (?)
Moeilijk te beoordelen, na 3,5 jaar hormoon gebruik is de zaak sowieso al zo gekrompen en verschrompeld dat de testes fulltime, althans bij mij, in de onderbuik wonen.

Okay bij mij niet. Ze zijn wel gekrompen en zijn klein maar ze willen nooit terug mn buik in. Dat was voor de HRT anders. Dan gebeurde dat nog wel eens (vanzelf).
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Beetje zat anti VU berichten

Bericht door jacqueline »

die moeten bij een SRS er ook af...word lastig als de balletjes de buik in gaan.....
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Beetje zat anti VU berichten

Bericht door Anon20180730 »

Gebruikersavatar
Marina
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 nov 2013, 15:10
Gender: Onzeker

Re: Beetje zat anti VU berichten

Bericht door Marina »

Whahahahahaha