Nog niet aan de HRT

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Hexley
Berichten: 134
Lid geworden op: 02 apr 2012, 11:17
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Nog niet aan de HRT

Bericht door Hexley »

marlies schreef:
EvaVanA schreef: Ook gesproken over spiro in plaats van andro. Zijn reactie was dat je dan feitelijk gaat bouwen op de bijwerkingen van een product en dat bijvoorbeeld het risico op een te lage bloeddruk niet denkbeeldig was.
Tsja, en in de VS (qua geneeskunde niet bepaald het achtergesteldste land ter wereld, mits je er toegang toe hebt) vindt men Androcur weer te gevaarlijk en schrijft men uitsluitend spiro voor. Als je bloeddruk toch al aan de hoge kant is.... Sterkte ermee in ieder geval.
Al dat ge'Amerika ook altijd, Duitsers schrijven het ook wel voor en soms icm. Androcur (50/50 achtig),,...

Verder zie dit Spaans boekje (.doc): Flutamide (750mg p/d), DMPA (150mg p/m) Gosereline (3,6mg p/m) en Triptoreline (3,75mg p/m). Er is dus wel meer, goed het boekje heeft het over 100 tot 200mg Spironolacton maar in de praktijk kom je ook (veel) 300 en 400mg tegen en er is een enkeling die Bicalutamide slikt.
Laatst gewijzigd door Hexley op 13 apr 2012, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Nog niet aan de HRT

Bericht door Anon20180501 »

Gelukkig, lieve Eva, sta je er beter voor dan in de verwachting die er lag.
Dat laatste stukje onzekerheid zal ook nog wel verdwijnen.

Neem maar gelijk 2 borreltjes. 1tje van mij. ;)

Veel liefs, Daniela
Heleen
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 apr 2012, 11:24
Gender: Vrouw

Re: Nog niet aan de HRT

Bericht door Heleen »

Sterkte Eva. Als de trend naar verbetering is, zal je ongetwijfeld op het noodzakelijke punt aankomen...
marlies
Gast

Re: Nog niet aan de HRT

Bericht door marlies »

Hexley schreef:
marlies schreef:
EvaVanA schreef:
Al dat ge'Amerika ook altijd, Duitsers schrijven het ook wel voor en soms icm. Androcur (50/50 achtig),,...
Ik noem Amerika omdat het daar precies tegenovergesteld is.
Gebruikersavatar
Hexley
Berichten: 134
Lid geworden op: 02 apr 2012, 11:17
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Nog niet aan de HRT

Bericht door Hexley »

marlies schreef:Ik noem Amerika omdat het daar precies tegenovergesteld is.
Zolang Androcur niet door de FDA goedgekeurd is, valt er weinig voor te schrijven omdat het gewoon niet (officieel) op de locale markt is.
Afbeelding
marlies
Gast

Re: Nog niet aan de HRT

Bericht door marlies »

Dat weet ik. Dat verandert niets aan wat ik zeg.
Gebruikersavatar
hX2eDVx3
Berichten: 345
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:34
Gender: Man

Re: Nog niet aan de HRT

Bericht door hX2eDVx3 »

Hexley schreef:
marlies schreef:Ik noem Amerika omdat het daar precies tegenovergesteld is.
Zolang Androcur niet door de FDA goedgekeurd is, valt er weinig voor te schrijven omdat het gewoon niet (officieel) op de locale markt is.
Zal wel een reden zijn dat het door de FDA niet goedgekeurd is lijkt me? Ik meen me te herinneren dat het aan de leverschade lag, dat wil je echt niet als je ook nog eens Progynova erbij slikt...
Gebruikersavatar
Hexley
Berichten: 134
Lid geworden op: 02 apr 2012, 11:17
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Nog niet aan de HRT

Bericht door Hexley »

marlies schreef:Dat weet ik. Dat verandert niets aan wat ik zeg.
Laat ik dat er even bij pakken:
marlies schreef:Tsja, en in de VS (qua geneeskunde niet bepaald het achtergesteldste land ter wereld, mits je er toegang toe hebt) vindt men Androcur weer te gevaarlijk en schrijft men uitsluitend spiro voor. Als je bloeddruk toch al aan de hoge kant is.... Sterkte ermee in ieder geval.
Men? Men die recepten uitschrijven dat zijn in de meeste gevallen artsen en zo, niet de mensjes die bij de FDA of het CBG werken. Door de manier van schrijven wek je het idee, dat het bij de plaatselijke apotheken gewoon op de plak ligt en men het zo kan voorschrijven maar dat is dus niet zo hé,...
Afbeelding
marlies
Gast

Re: Nog niet aan de HRT

Bericht door marlies »

Dat is jouw eigen uiterst creatieve interpretatie. Ik voel verder niet de behoefte om met je in discussie te gaan over niets.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6815
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Nog niet aan de HRT

Bericht door Eva »

Hedwich schreef:Zoals Augustinus schreef:
Geef mij kuisheid, Heer, maar nu nog niet!
;)
Groots! :D
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)