Eindelijk groen licht!

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Eindelijk groen licht!

Bericht door Cait »

geen probleem, pb gestuurd:)
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Eindelijk groen licht!

Bericht door Cait »

Een vervolg!
voor de mensen die er wat aan hebben die ook zo ver zijn:
ik had vandaag een de afspraak bij bloedonderzoek en botonderzoek:

ik kom pas net (heel vermoeid) terug van het vu, en ben duizelig en ga eten maken.:)
het ging als volgt (net het verhaal aan mijn ouders aan de telefoon verteld) .
- als allereerst had ik een treinvertraging en storingen en kwam 10:45 aan, mijn afspraak was 10:30 ik had ze er over ingelicht. Ik moest mij gewoon bij het genderteam melden en kreeg van Jos een afspraak kaart en moest ik wachten in de wachtkamer. (hij was heel vaag, dus had geen idee)
- toen rond 11:00 kwam de onderzoekster naar mij toe en gingen we in haar kamertje (tegenover balie) bloeddruk meten, mijn kracht in armen, mijn lengte, mijn borst en heup omvang (tshirt moest uit) en gewicht. verder heb je het over medisch verleden en medicijn gebruik. verder verteld ze over effecten van de hormonen. of ik pleisters of pillen wil (voor pleisters gekozen ivm pillen= meer kans op bloedtrombose en moeten 2 maal daags ingenomen worden, pleisters 1x per 3 en een half dag, 2 keer per week dus..en ik heb een heel wisselend ritme, dus 2x pillen per dag= no go)
toen kreeg ik het recept mee.
- Ik melde mij weer bij de balie en kreeg van Jos een invul formulier, waar je in moest vullen (multiple choice) hoe je je voelt en dat soort dingen. en kreeg een formulier voor bloed onderzoek verwijzing. Ondertussen moest ik mij even melden bij de bloedonderzoek bali, was bij L geloof ik (einde van de gang). daar moest ik een nummer pakken, wachten op mijn nummer, formulier van Jos geven, weer wachten tot ik aan de beurt was en daar heb je 8 kamertjes, je krijgt een kamer. daar zit een vrouw klaar en dan worden er 7 buisjes (!!!) bloed geprikt, dat was zo klaar en kon je weer terug naar het genderteam.
- Ik regelde meteen de volgende 2 dingen.. met margriet kon ik mijn huidtherapeute regelen en het regelen van verandering geboorteact.
wbt huidtherapeute moet je wachten op formulier van VU (want zij gaan dat regelen wat zo'n 3-5 werkdagen duurt, en op een formulier van zorgverzekering (ik heb ohra)) voor een akkoord, VU stuurt die machtiging naar de verzekering.
Wbt geboorteact moet je wat invullen, dat word gecontroleerd, en word daarna door VU geregeld, dan krijg je na een tijd een formulier thuis, met dat formulier moet je naar geboorteplaats gemeentehuis en huidige woonplek gemeentehuis.
- er werd in het begin van de dag, voor alles door Jos gevraagd wat mijn nieuwe naam was en dat werd meteen geregeld binnen het VU. Overal werd ik omgeroepen die dag als Mevrouw en Caitlyn, wat wel heel prettig was.
- toen om 13:20 melde ik mij bij de radiologie balie (begane grond K)waar ik een afspraak had om 13:30 en werd ontvangen door een hele aardige mevrouw. ik moest even in de wachtruimte zitten. Daar werd ik 10 minuten later ontvangen, moest alles uit doen behalve shirt..maar die moest ik ook uit doen omdat er metaal in zat. Daar werd ik 1 op 1 ontvangen en geholpen door een meneer die mij op een bank heeft gescanned, ondertussen hadden wij een leuk praatje. na een half uur te liggen en een scanner over je heen had was je klaar. Ik had wel moeie ogen en soort van geirriteerd na afloop ervan, alsof je naar een magnetron zit te kijken.
- ik ging nog even naar de apotheek beneden, nummertje trekken...wachten (5 minuten) en kreeg de hormonen mee. recept is voor 15 weken, maar kreeg voor 8 dagen mee ivm kijken hoe het reageert op je lichaam. Ook regel je bij de apotheek meteen vervolg recept etc voor je eigen apotheek/huisarts.

Gelukkig werd ik die dag vergezeld door een kei lieve vriendin van mij en was al dit gedoe een leuke dag geworden. :)

Liefs Caitlyn
Laatst gewijzigd door Cait op 03 dec 2014, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8021
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Eindelijk groen licht!

Bericht door Emma »

Ze hadden onze afspraken dus gewoon omgeruild. Ik was er al vroeg dus ik ben in jouw plaats geweest... Ik denk dat ik bij de balie stond toen jij werd binnengeroepen, daarna ben ik bloed gaan prikken. Vier buizen maar, een HG, SG en twee I. Daarna was ik even terug om een afspraak te maken voor over drie maanden.

Een aantal stukjes onderzoek bij de endo zijn wel overgeslagen trouwens. Heupomvang, borstomvang, daar is toch geen nulmeting van dus die hebben voor onderzoek niet zo veel waarde meer.

Mijn gegevens waren de vorige keer in september al aangepast. Jos leek er niet zo blij mee dat ik met een gewijzigd paspoort aan kwam zetten, maar hij moest wel :-)

Het recept lever ik voorlopig maar niet in, ze krijgen een hartverzakking bij de apotheek als ze zien wat ik aan hormonen krijg voorgeschreven en wat ik al in huis heb. Ik bewaar het wel voor noodgevallen. Of ik begin een internet winkeltje ;-) De apotheek had de laatste keer toch al een fout gemaakt, ik had één herhaling androcur en twee herhalingen systen staan in het systeem, ik heb ze allebei opgehaald en nu heb ik 2 herhalingen androcur en 3 systen nog in het systeem staan. Ik kan dus nog een jaar of wat vooruit ;-)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Sophia
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 nov 2014, 11:28
Gender: Trans MtF
Locatie: Den Helder

Re: Eindelijk groen licht!

Bericht door Sophia »

Hoi Caitlyn, leuk stukje zo om te lezen. Ben benieuwd hoe het verder gaat!

Sophia
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Eindelijk groen licht!

Bericht door Cait »

dit is mijn eerste avond op hormonen.. spannend hoor :)
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Eindelijk groen licht!

Bericht door Ilse »

Caitlyn schreef:dit is mijn eerste avond op hormonen.. spannend hoor :)
Gefeliciteerd meid, zit hier met een glimlach voor jou.

Alles wat je vandaag hebt meegemaakt had je waarschijnlijk wel gehoopt, maar misschien niet durven te verwachten.

mooi dat je de rest ook al geregeld had en nu ook direct of binnenkort verder kunt.

geniet er van en groetjes,
karyn
Groetjes,
Ilse
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Eindelijk groen licht!

Bericht door Cait »

bedankt, ja ik had niet beter kunnen hopen. slopende dag maar wel veel geregeld, en die pleister op mijn arm doet mij goed :)

liefs Cait
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Eindelijk groen licht!

Bericht door Ilse »

Caitlyn schreef:bedankt, ja ik had niet beter kunnen hopen. slopende dag maar wel veel geregeld, en die pleister op mijn arm doet mij goed :)

liefs Cait
Hopelijk kun je nu zsm starten met laseren, maar nog even wachten op de machtiging denk ik.
Afspraken kun je misschien al wel inplannen of niet, of wacht je nog eventjes
Groetjes,
Ilse
Gebruikersavatar
Engel
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2013, 22:15
Gender: Vrouw
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Eindelijk groen licht!

Bericht door Engel »

Hoi Caitlyn
ook hier gefeliciteerd. De eerste paar keer deden de pleister mij ook zeer(branden) maar dat ging na een paar keer weg.
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Eindelijk groen licht!

Bericht door Cait »

je voelt de pleister wel, maar branden doet het (nog ) niet. verder maak ik pas de laser afspraak als ik de machtiging heb maar wil inderdaad zsm doen. Wel fijn dat die laserkliniek waar ik bij kom op heel kort termijn geregeld kan worden (praktisch gezien op de dag zelf )