TV dus.

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

TV dus.

Bericht door Sara »

Mijn hokje, althans per definitie: travestiet, een begrip met zoveel negatieve associaties (terecht of onterecht) dat ze er maar nieuwe woorden voor blijven verzinnen. Nu maar even veilig onder de transgenderparaplu.

Het verhoudt zich een beetje tot het overgrote deel van het transgenderspectrum zoals witte chocolade tot de rest van de chocoladerepen: het hoort er ergens wel bij, maar het mist een hoofdbestanddeel en je moet er van houden. Ondanks een officieel Warenwetbesluit zijn er genoeg mensen die gewoon alles ‘chocolade’ noemen.

Het grappige is dat zoveel verhalen hier mij bekend voorkomen: het bewust ‘anders voelen’ op jonge leeftijd, verwantschap met meisjes, creatief ingesteld, stiekem (en minder stiekem) meisjeskleren aantrekken, desinteresse voor sommige ‘jongensachtige’ dingen, etc. etc. Desalniettemin zijn de uitingen van mijn genderincongruentie nu maar tijdelijk van aard en heb ik daar over het algemeen ook vrede mee.

Ben ik ergens linksaf geslagen waar anderen rechtsaf slaan of zit ik op een parallelweg en kan ik alleen maar zwaaien naar wat er op de hoofdbaan voorbij schiet?
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8021
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: TV dus.

Bericht door Emma »

Ik heb werkelijk geen idee... Mijn ex gebruikte TV als scheldwoord en dat ben ik nooit meer helemaal te boven gekomen. In den beginne heb ik mezelf wijsgemaakt dat ik tevreden kon zijn met een leven als TV maar oh wat zat ik daar naast. Ik heb nooit uit mijn hoofd kunnen leren wat het begrip 'deeltijd' nou precies betekende. De volgende stap was een soort van genderqueer maar daar werd ik erg ongelukkig van. De openbaring dat ik eigenlijk niets anders dan Emma was kwam pas weer later, toen ik toe durfde te geven wat er aan de hand was.ik heb inmiddels geleerd niet meer zo zeker van mijn zaak te zijn maar ik zou niet weten waarom eigenlijk niet.

Als het voor jou goed voelt zoals het is, dan is dat zo. Klaar.

Het is inderdaad net als het wegennet. Ik kan via heel veel verschillende routes naar Amsterdam. De kortste route heb ik niet gehad omdat ik heel veel afslagen gemist heb, maar ik kom er wel. Ik heb een flink stuk achter je aan gereden maar ergens de juiste afslag gevonden om in Amsterdam te komen, al ben ik nu nog maar in Amstelveen aangeland. Jij bent onderweg naar Almere. En ik ken flink wat mensen die daar naar volle tevredenheid gewoon zichzelf kunnen zijn. Al loopt er natuurlijk wel een weg van Almere naar Amsterdam, gewoon voor het geval dat.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Tanja
Berichten: 308
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: TV dus.

Bericht door Tanja »

Briljant weergegeven Emma :hug:
Ik zit ongeveer tussen Rotterdam en Amsterdam in. Ik weet waar mijn doel ligt (AMS) maar mijn Tomtom stopt er steeds mee. Moet dus op de bordjes letten. Duurt iets langer, maar kom er wel.
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm:
Gebruikersavatar
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: TV dus.

Bericht door Sabrina40 »

Het enige dat voor mij telt, is dat ik al 24 jaar met mijn partner een hartstikke gelukkig leven ervaar en dat zelfs de Staat der Nederlanden mij helemaal officieel ook op mijn paspoort als vrouw erkent. En of de rest van bevolking mij al of niet in een van de hokjes travestiet of transseksueel of transgenderist wil plaatsen, dat laat mij echt volstrekt Siberisch koud.