twijfels

Pas ik nou in een hokje of niet?
Anna01
Berichten: 77
Lid geworden op: 08 okt 2013, 22:51
Gender: Transgender

Re: twijfels

Bericht door Anna01 »

Ik vraag me ook continue af welke kant ik op wil. Hoe veel ik eraan wil toegeven en wat er dan gebeurt. Dat is heel normaal en zelfs gezond, want als we alles zomaar zouden doen wat in ons op komt zouden we ook vaak spijt hebben ;)
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: twijfels

Bericht door Fay »

Herkenbaar, om vervolgens te blijven hangen in, ik weet het nie zo goed... ja ik voel me tig keer beter met hrt, ondertussen gaat het proces gewoon door en bij vlagen schiet ik daarvan enorm in de stress...en zal het ergens wel in orde zijn allemaal, toch heb je graag wat bevestiging van dat je de juiste kant op gaat, ook al weet je diep van binnen wel hoe het zit

Fay
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: twijfels

Bericht door Anon20190516 »

Nu ik eenmaal de stap naar het vu heb gezet wil ik eigenlijk wel verder nu.Alleen moet nu wachten tot ik bericht krijg voor mijn 1e gesprek met de psycholoog.Wachten is ook niet alles.Heb inmiddels mijn directe chef ook ingelicht.Hij reageerde gelukkig heel begripvol.Samen hebben we besloten dit nog even tussen ons te houden,aangezien er verder nog niet veel gebeurd de komende tijd.eerst nog een aantal gesprekken met een psycholoog(hoeveel gesprekken zijn dat voor je aan hormonen begint?)Verder uitte mijn chef zijn bezorgdheid ivm het feit dat er alleen mannen op de werkvloer werken,hoe dat dan zal gaan en hoe de directie met het nieuws zal omgaan.Aangezien ik al bijna 15 jaar bij de zaak ben,lijkt het mij dat ik al voldoende heb bewezen dat ik een waardevolle medewerkster ben en hopelijk zullen directie en collega's niet al te moeilijk gaan doen.Enige wat me irriteert is dat ik prive al vrouwelijk gekleed ben,maar op dit moment nog steeds genoodzaakt ben om die vreselijke mannenkleding naar mijn werk te dragen(zijn nog maar 2 sets,rest heb ik alles dameskleding)....
Offline
tanja1977
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2014, 09:20
Gender: Trans MtF

Re: twijfels

Bericht door tanja1977 »

tanisha schreef:Ik ben na ongeveer 5 jaar totaal met de hormonen gestopt ik was het grootste gedeelte van de dag misselijk en de opvliegers werden alleen maar erger als in zo een beetje 20 per uur!
De opvliegers hebben nog zeker 6 jaar na het stoppen aangehouden.
Je kan toch niet helemaal zonder hormonen? Je lichaam maakt praktisch geen hormonen meer aan. Je moet toch altijd hormonen blijven gebruiken als post-op?
Heb je dat niet met de endo overlegd?

Is dat wel verantwoordt, helemaal zonder hormonen na een volledige GAB?
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: twijfels

Bericht door Anon20190122 »

Daarom heb ik 12 maart ook weer een afspraak bij de vu!

Voor het vu moest ik alles weer even uitzoeken en had het mis ik heb tot 2003 hormonen gehad en ben '98 voor het laatst bij de vu geweest.

De vraag van het vu was meteen hoe ik me voelde en dat is eigenlijk gewoon goed.
Het was nooit de bedoeling geweest om zo lang zonder te gaan maar dat is gewoon zo gelopen de vu heeft nu in ieder geval de gelegenheid om te kijken wat er gebeurt als je 13 jaar geen hrt meer hebt gehad. ;)

Weer aan de hrt gaan heb ik gemengde gevoelens over aan de eene zijde ben ik bang dat ik weer terug bij af ben met stemmingswisseligen en opvliegers.
Anderzijds heb ik er toch wel weer zin in!
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: twijfels

Bericht door diederique »

Zonder op de VU vooruit te lopen, er is in die tijd zowel qua hormoon inzicht als qua beschikbare middelen het nodige veranderd. Misschien geeft dat mogelijkheden tot een wat meer genuanceerd regime.

Volgens mij bestond 15 jaar geleden de post-op cocktail uit twee elementen tw oestrogeen en progesteron. Alleen de oestrogeen is alleen nog in het standaard beeld van de VU aanwezig. Daarnaast bestond toen ook het beeld dat een stopweekregime (om de normale vrouwelijke cyclus na te bootsen) gewenst was, die is inmiddels ook al weer een tijd verlaten. Ook wordt er volgens mij met minder zware dosis gewerkt die toch een vergelijkbaar effect hebben.
Wie weet biedt jouw afspraak in maart dus nog een alternatief.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: twijfels

Bericht door Anon20190209 »

diederique schreef:Zonder op de VU vooruit te lopen, er is in die tijd zowel qua hormoon inzicht als qua beschikbare middelen het nodige veranderd. Misschien geeft dat mogelijkheden tot een wat meer genuanceerd regime.

Volgens mij bestond 15 jaar geleden de post-op cocktail uit twee elementen tw oestrogeen en progesteron. Alleen de oestrogeen is alleen nog in het standaard beeld van de VU aanwezig. Daarnaast bestond toen ook het beeld dat een stopweekregime (om de normale vrouwelijke cyclus na te bootsen) gewenst was, die is inmiddels ook al weer een tijd verlaten. Ook wordt er volgens mij met minder zware dosis gewerkt die toch een vergelijkbaar effect hebben.
Wie weet biedt jouw afspraak in maart dus nog een alternatief.
Progesteron is nooit door het VU voorgeschreven dus ook niet in het hormoonregime opgenomen. Ik slik vanaf 1999 hormonen en dat was eerst Ethinylestradol en vanaf 2001 progynova 2x 2mg per dag plus 2x50mg androcur per dag. Progesteron is echt amerikaans, heb het in het verleden tot 2 maal toe gebruikt maar had voor mij alleen maar negatieve bijwerkingen.

Hormoonregime is in alle jaren niet veel veranderd nog steeds 2x2mg progynova en nu 1x50mg androcur.

Groetjes Cher
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: twijfels

Bericht door Anon20190122 »

Dat is het laaste wat ik gehad heb ik had zelfs maar 1 progynova per dag!

Ik hoop toch echt dat ze met wat anders komen had via de chat al wel een tip gehad wat ik zeker wil gaan proberen
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: twijfels

Bericht door Anon20190209 »

Mag ik vragen welke tip je hebt gekregen via de chat?
Oestrogenen zijn namelijk wel van belang om zo botontkalking te voorkomen en zelfs tegen te gaan....
Weet haast wel zeker dat je bij het VU een vervolgafspraak krijgt voor een dexascan
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: twijfels

Bericht door Anon20190122 »

Hormonen in gel variant dat zou rustiger opgenomen worden dat vindt ik een hele goede tip en zeker het proberen waard!

Scan en onderzoek gaan ze allemaal in 1 dag doen ziekenhuizen zijn niet mijn favo hobby maar schijnbaar wisten ze dat nog bij de vu.
Het is de bedoeling om meteen een antwoord te krijgen hoe het er nu voor staat.