Nieuwe chat! Zie dit topic.

Verwarring.

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Verwarring.

Bericht door Blue »

Nog steeds vecht ik tegen de gedachte stroom in mijn hoofd.

Over het algemeen heb ik me nooit echt gelukkig gevoeld, ik heb heb gelukkige momenten gehad maar dat was altijd alleen in bijzondere gevallen. (Vakanties etc)


Soms komt het voor dat ik me best okay voel en nergens bij stil sta. En dan zie ik ineens een foto of weerspiegeling van mezelf, En dan denk ik: dat ben ik niet, het kan niet waar zijn dat ik dat ben.
Dit heb ik altijd al gehad vanaf mijn kinderjaren.

Ik heb me nooit een man gevoeld, ja ik wist het vanwege de fysieke kenmerken. Maar het gevoel was er vrijwel nooit. Ik stond er ook niet bij stil.

In mijn jeugd maakte ook geen onderscheid tussen jongens en meisjes. Totdat ik er achter kwam wat "hoort en niet hoort"

Later ontdekte ik dat mijn vrouwelijke kant sterker is dan mijn mannelijke.

maar dat mijn probleem voor zover ik tot nu toe heb kunnen nagaan.

Niet zozeer her verlangen is om een vrouw te zijn.
Maar eerder mijn afkeer om een man te zijn.

Herkent iemand dit?
Gebruikersavatar
Maria_G
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jan 2015, 22:32
Gender: Trans MtF
Locatie: Eastern Europe

Re: Verwarring.

Bericht door Maria_G »

Very similar feelings.

I never wanted to be a female. I am the one and it is a problem for me.
I have found that there is no point to resist the reality. Being a female does not mean to live like other females( recent discovery). It is a solution to distance myself from unpleasant label "man".
Misha
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 mar 2014, 21:24
Gender: Trans FtM
Locatie: Tilburg

Re: Verwarring.

Bericht door Misha »

Heel herkenbaar inderdaad. Vooral dat je je soms best okay voelt en dan ineens je eigen reflectie ergens ziet en er weer mee geconfronteerd wordt dat het beeld in je hoofd anders is dan het beeld wat je in de spiegel ziet.
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Verwarring.

Bericht door KeepzD »

Heel herkenbaar, het gaat soms ook weken goed voor m'n gevoel.
Ik moet ook zeggen dat ik mezelf in de spiegel alleen in m'n gezicht bekijk, en dat ik dan een jongen zie voor mezelf, ofzo. Lastig uitleggen :roll:
Iets naar beneden is dan natuurlijk de teleurstelling, maar daar probeer ik zo min mogelijk naar te kijken en aan te denken.
Forever myself
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Verwarring.

Bericht door Anon20180730 »

zelf heb ik nooit echt een afkeer gehad van mijn man zijn.. alleen ik ben liever vrouw..

maar .. als je dan in de spiegel kijkt of in een etalageruit en je ziet jezelf als vrouw, dan ben je ook niet altijd gelukkig hé.. maar goed, wellicht kiezen tussen twee kwaden :shifty:
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Verwarring.

Bericht door Jeste »

Best wel herkenbaar.
Dat typisch vrouwelijke heeft me nooit aangetrokken. Man zijn tegelijkertijd ook niet.
Toch voel ik me er wel heel goed bij om als (androgyne) vrouw door het leven te gaan. Het is me inmiddels wel duidelijk geworden dat ik me als vrouw niet aan dat verwachtingspatroon hoef te houden, wat over het algemeen in de maatschappij graag gezien wordt. Ik ben gewoon zoals ik ben. Gaat prima.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Verwarring.

Bericht door Blue »

Ik ben langzaam kleine veranderingen aan het doorvoeren om er vrouwelijker uit te zien, en ik merk wel dat ik me er steeds beter door ga voelen.

Wel begin ik me steeds meer te ergeren als mensen meneer zeggen.
Apoc Revolution
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 apr 2015, 17:53
Gender: Transgender

Re: Verwarring.

Bericht door Apoc Revolution »

Blue schreef:Soms komt het voor dat ik me best okay voel en nergens bij stil sta. En dan zie ik ineens een foto of weerspiegeling van mezelf, En dan denk ik: dat ben ik niet, het kan niet waar zijn dat ik dat ben.

Ik heb me nooit een man gevoeld, ja ik wist het vanwege de fysieke kenmerken. Maar het gevoel was er vrijwel nooit. Ik stond er ook niet bij stil.

Niet zozeer her verlangen is om een vrouw te zijn.
Maar eerder mijn afkeer om een man te zijn.

Herkent iemand dit?
Al die dingen herken ik, ja. Alleen ik kwam er vorig jaar pas achter toen ik 19 werd dat mijn lichaam niet klopt. Daarvoor wist ik het gewoon nog niet, zelfs niet toen de puberteit begon. Pas toen ik 18 werd begonnen er haartjes op mijn gezicht te groeien, ik denk dat dit de reden is waarom ik geen dysforie had toen ik jonger was. En ik dacht ook totaal niet na over mijn identiteit, dat deed ik pas toen ik 19 werd en toen kwam ik er dus eindelijk achter. Nu dat ik mezelf beter ken, weet ik dat ik zo niet verder kan voor de rest van mijn leven; een transition is de enige optie.

In mijn geval wil ik er wel vrouwelijk uitzien, maar ik gedraag me niet als een vrouw. Ik ben geobsedeerd met schoonheid vanwege mijn ijdelheid, en ik zie alleen beauty in het vrouwelijke. Ik zou het niet erg vinden om behandeld te worden als een vrouw, want zo wil ik er juist uitzien via mijn uiterlijk. Maar de belangrijkste reden dat ik wil transitionen, is natuurlijk dat ik me totaal geen man voel.
Gebruikersavatar
Kisamin
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 jul 2015, 13:21
Gender: Trans MtF

Re: Verwarring.

Bericht door Kisamin »

Voor mij was het juist dat gevoel van "het klopt niet" in de spiegel wat mij heeft aangezet om verder te gaan zoeken. En op dezelfde manier was later diezelfde blik in de spiegel een bevestiging. Als kind was ik gewoon wie ik was, en pas later moest ik me echt volgens de rol gaan gedragen.

Ooit heb ik het motto opgepakt, elk momentje geluk en elke zonnige dag is het waard om voor te leven, dus ik zelf blijf positief. Neemt niet weg, het zou een stuk fijner voelen.
Gebruikersavatar
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Verwarring.

Bericht door Blue »

Ja daar zit wat in, van mij is nooit verlangd dat ik me op een bepaalde manier moet gedragen. Tenzij ik voor bepaalde gelegenheden formele kleding moest dragen (wat ik altijd verschrikkelijk heb gevonden)
Als ik me als man moest voordoen in een pak voelde ik echt alsof ik aan het acteren ben.

Natuurlijk heb ik vooral toen ik wat jonger was wel eens geprobeerd om me "Mannelijk" voor te doen maar het voelde altijd een beetje raar en onnatuurlijk.