Nieuwe chat! Zie dit topic.

Rolbevestigende hobby's

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Rolbevestigende hobby's

Bericht door Hedwich »

We hebben al een draadje over hobby's en daarna hadden we het opeens over modelspoortjes en -treintjes. En de man-/vrouwelijkheid daarvan.

Nu ben ik benieuwd naar wat jullie als manlijke of vrouwelijke hobby's hebben, of jullie dit überhaupt zo zien, wat het met jullie doet. Of heb je gewoon nieuwe hobby's genomen?

Ik heb vandaag nog voor de lol met steigermateriaal gesjouwd, als vrijwilliger. Doe ik al jaren voor 5 mei. Harrrrrr... :mrgreen: Het in- en uitelkaar zetten laat ik over aan de stoere jongens. Ook heb ik tegenwoordig minder de neiging om zoveel en zo zwaar mogelijk te tillen. Ik doe die buizen nu 1 voor 1 en laat die jongens maar brullen dat er best nog een bij kan. Als ze zo stoer willen doen, mogen ze er zelf 2 (of meer) dragen. Dat scheelt mij weer. En ik hoef zelf natuurlijk niet (meer) stoer te zijn.

Natuurlijk ben ik wel met mijn kisten met harde neuzen aan het afval tot een compacte massa wezen stampen in de kliko. "Dat is niet erg vrouwelijk", zei een vriendin nog, maar dat liet me dan weer niks schelen.
marlies
Gast

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door marlies »

Tsja, ik studeer informatica en vind dat best leuk. Net als Barbie, trouwens.

Hobbies heb ik verder niet heel erg, denk ik.
jocyn
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 apr 2012, 11:35
Gender: Vrouw

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door jocyn »

Ik heb al eens geschreven dat ik aan alpinisme doe. Al heel erg lang maar ik heb me nooit afgevraagd of het mannelijk of vrouwelijk is. Als ik alleen onderweg ben in de bergen dan kom ik weleens andere tegen die dan verbaast een vrouw alleen zien maar als ze dan horen hoeveel ervaring ik heb dan zijn ze niet meer verbaast. Maar ik laat me graag helpen hoor door een sterke man als het zo uit mocht komen. Ik geniet daar wel van. Ook als er hout gehakt moet worden bij een hut dan liet en laat ik dat graag over aan de mannen. Leuk bijverschijnsel van het klimmen in de bergen is dat je zeer sportieve mensen tegenkomt en met enige regelmaat een heuse 'torso parade'....jammie :hbeat: . Ook in de bergen kleed ik me vrouwelijk, genoeg keus in leuke outdoor kleding voor vrouwen :-)

Ik denk trouwens dat deze diskussie meer iets is voor transen die later begonnen zijn en toch een (groot) deel een mannenleven hebben gehad. ;)
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Hedwich »

Misschien is het voor hen extra interessant. Maar iedereen mag meedoen. En een mening hebben.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Aster »

Mijn hobbies zijn winkelen, mode, make up, planten, bloemen, lezen (Nl/ENG, fictie, non fictie alle biografieën geschreven door Kitty Kelly..*smul*), tutten in mijn pittoreske huisje.

Rolbevestigend genoeg? LOL!
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Merel77 »

jocyn schreef: Ik denk trouwens dat deze diskussie meer iets is voor transen die later begonnen zijn en toch een (groot) deel een mannenleven hebben gehad. ;)
Misschien, weet ik niet. Waarom?
Ik ga toch iets zeggen. Tja, voor zo'n bezwete torso wil ik ook wel naar de alpen :mrgreen: Maar serieus, een tochtje door de alpen zie ik mezelf ook nog wel een keer doen. Stoer is Sexy. Woew!!! ;)
Gebruikersavatar
MissJoan
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 mei 2012, 21:38
Gender: Vrouw

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door MissJoan »

Nou volgens mij niet echt:p hou niet van breien of zo hihi. Wel hou ik van shoppen maar of dat een hobby is ;)
Mijn vrijwilligers werk noem ik wel tegelijk me hobby, Verder hou ik van lezen, film kijken en sporten.
Tja ik denk niet dat je hobby's of wat je wat leuk vind te maken heeft met je gender id.
Misschien voor sommige wel, maar ik voel me gewoon een sterke vrouw die graag op stap gaat met vriendinnen.
Liefs, Joan
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Aster »

Oh ja, die vergat ik nog.

Joan Crawford, Hollywood filmster, jaren 30/40/50, ik verzamel alles over haar en ben dol op haar films tm begin jaren 60.
jocyn
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 apr 2012, 11:35
Gender: Vrouw

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door jocyn »

Merel77 schreef:
jocyn schreef: Ik denk trouwens dat deze diskussie meer iets is voor transen die later begonnen zijn en toch een (groot) deel een mannenleven hebben gehad. ;)
Misschien, weet ik niet. Waarom?
Ik ga toch iets zeggen. Tja, voor zo'n bezwete torso wil ik ook wel naar de alpen :mrgreen: Maar serieus, een tochtje door de alpen zie ik mezelf ook nog wel een keer doen. Stoer is Sexy. Woew!!! ;)
Ja, ook mannen vinden vrouwen aantrekkelijk die stoer zijn. :hbeat:
jocyn
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 apr 2012, 11:35
Gender: Vrouw

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door jocyn »

Merel77 schreef:
jocyn schreef: Ik denk trouwens dat deze diskussie meer iets is voor transen die later begonnen zijn en toch een (groot) deel een mannenleven hebben gehad. ;)
Misschien, weet ik niet. Waarom?
Nou, wat je veelal ziet is dat de oudere transen vaak in typische mannenberoepen komen en ook hobbies hebben die typisch mannelijk zijn of door hun als mannelijk worden ervaren door de psychische ballast die ze meedragen. Ik vind dit moeilijk onder woorden te brengen.... :?