Rolbevestigende hobby's

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6822
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Eva »

thegirlinme schreef:mijn grootste hobby... Shoppen...
Ah... een medestandster :)
Het is bovendien een heel goede vorm van lichaamsbeweging!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Freetouch »

@ Eva, yep, heel veel lichaamsbeweging, en fitness,... al die zware tassen... :P
“good enough”
Gebruikersavatar
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Sabrina40 »

Ik heb tussen 1950 en 1965 een wat opmerkelijke rolbevestigende “hobby” ontwikkeld : “helpen in de huishouding” ! In die tijd kon er op transgendergebied, behoudens carnaval en een enkel verkleedpartijtje, nog helemaal niets en werd je als man in vrouwenkleding zelfs nog door de politie gearresteerd en in drenkelingenpak in de cel gesmeten. Hoe vind je daar nu een uitweg uit ?

Nou in eerste instantie vond ik nota bene doodgewoon in mijn ouderlijk huis een onverwachte mogelijkheid. Mijn moeder had dagelijks een werkster voor onze woning en tweemaal per week een werkster voor de winkel van mijn vader. En die werksters waren af en toe ook wel eens ziek of kwamen soms zelfs ineens helemaal niet meer opdagen. Dan was er paniek, want zowel mijn moeder als mijn zus hadden een broertje dood aan dat soort werk. Maar dat broertje was verre van dood en zag een kans. Die werksters moesten van mijn moeder tijdens hun werk altijd een degelijk schort dragen en dus hingen er altijd wel schorten, waaronder ook van die ouderwetse jurkschorten met pofmouwtjes en een lange ritssluiting voor, in de werkkast. Ik zag zo’n jurkschort over mijn korte broek eigenlijk best wel zitten en huishoudelijk werk was in die tijd nog echt typisch vrouwelijk werk. Advertenties voor een “werkster (M/V) bestonden toen nog helemaal niet. Dus bood ik dan aan om zo’n werkster maar even te vervangen en, bij gebrek aan andere opties, moest mijn moeder daar wel mee instemmen. Natuurlijk trok ik daar dan wel bij voorkeur zo’n jurkschort bij aan, want dat hoorde nou eenmaal toch bij dat soort werk en daar werd dan niets van gezegd.

Toen ik ging studeren ontmoette ik al snel een leuke jonge vrouw, die in echtscheiding “lag” en drie kinderen had. Ik hielp haar met die echtscheiding perikelen en ging ook gezellig met haar uit en naar mijn studentenfeesten. Al snel zat ik haast dagelijks na mijn colleges of practica bij haar thuis. Naast studeren was daar wat assisteren in de huishouding voor mij een welkome afwisseling. Zij droeg thuis permanent van die jurkschorten met driekwart mouwtjes en op de rug een hele rij knopen plus een grote ceintuurstrik. Zeker toen zij zelf als werkster wat moest gaan bijverdienen, bleek mijn aanbod tot assistentie in haar huishouden een geschenk uit de hemel. Dat ik daarbij ook zo’n schort aan wilde, was voor haar geen enkel probleem. Soms zat zij zelfs als ik aankwam al klaar met dat ding, om te helpen met het dichtknopen van al die knoopjes. En zo’n ding doe je ook pas weer uit als je ergens naar toe moet gaan of naar bed gaat. En zo kon ik mij 5 jaar lang toch lekker een beetje uitleven.

Mijn echtgenote was er vervolgens voor ons huwelijk al helemaal van overtuigd, dat mijn vrouwelijke gevoelens tijdens ons huwelijk wel gewoon “over” zouden gaan. Maar zij wilde die gevoelens ook weer niet stimuleren en haalde dus een “echte” werkster in huis. Maar dit soort gevoelens gaan natuurlijk niet “over” en na 15 jaar is zij een LAT relatie gaan verkennen en ben ik gaan onderzoeken of en hoe ik mogelijk verder permanent als vrouw door het leven zou kunnen gaan. Mijn huidige vriendin, waarmee ik nu al weer 23 jaar samenwoon is er totaal niet rouwig om dat ik, als tik uit mijn eerdere levensfase heb overgehouden, dat ik huishoudelijk werk nota bene nog steeds echt fijn vind om te doen. Natuurlijk hoef ik nu geen schortjes meer te dragen om mij een beetje vrouwelijk te voelen, maar mogelijk uit nostalgie vind ik het toch nog steeds prettig om ze bij dat soort werk te dragen. Ramen lappen in je mooie avondjurk geeft toch ook geen prettig gevoel !

Eventuele verzoeken om bij forumgenoten in de huishouding te komen werken zijn echter kansloos, want ik heb thuis voldoende te doen en ik heb natuurlijk ook nog andere hobbies.
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Freetouch »

Eventuele verzoeken om bij forumgenoten in de huishouding te komen werken zijn echter kansloos, want ik heb thuis voldoende te doen en ik heb natuurlijk ook nog andere hobbies.
jammer....
“good enough”
Gebruikersavatar
Iris
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:14
Gender: Vrouw
Locatie: Gent

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Iris »

jocyn schreef:
Merel77 schreef:
jocyn schreef: Ik denk trouwens dat deze diskussie meer iets is voor transen die later begonnen zijn en toch een (groot) deel een mannenleven hebben gehad. ;)
Misschien, weet ik niet. Waarom?
Ik ga toch iets zeggen. Tja, voor zo'n bezwete torso wil ik ook wel naar de alpen :mrgreen: Maar serieus, een tochtje door de alpen zie ik mezelf ook nog wel een keer doen. Stoer is Sexy. Woew!!! ;)
Ja, ook mannen vinden vrouwen aantrekkelijk die stoer zijn. :hbeat:
Amen! :wship:

Mijn hobbies: Muziek maken, foto's bewerken, wandelen, portugal, koken en zo en dan gamen. En heel vroeger veel sporten (helaas niet meer, ben ingezakt en vind geen discipline meer ervoor). Verder vind ik eigenlijk dat hobbies voor iedereen zijn.. ongeacht geslacht. :D
Ik zweet muziek....
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Simão »

Mijn hobbies zijn unisex: Lezen, schrijven, film kijken, en paarden...
Van jongs af aan niet veranderd...
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Laura
Berichten: 77
Lid geworden op: 04 apr 2012, 13:35
Gender: Vrouw

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Laura »

Shoppen staat toch het hoogst genoteerd in mijn lijst van hobby's. De enige remmende factor uitoefening hiervan is mijn bankrekening. Verder lees ik veel en luister muziek.
Gebruikersavatar
willah
Berichten: 79
Lid geworden op: 30 mar 2012, 21:02
Gender: Transgender
Locatie: amsterdam

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door willah »

nou bij ook shoppen.. alleen de bankrekening werkt niet altijd mee.
muziek,hele stukken wandelen met mijn 2 honden.films kijken,danssen,sporten, yoga
en natuurlijk mijn grote idool madonna die ik vaak als act look a like op feesten en partijen doe.
Gebruikersavatar
Bianca
Berichten: 236
Lid geworden op: 27 sep 2013, 20:10
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Haarlem

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Bianca »

Meer van hetzelfde hier.
Ik vindt het heerlijk om mijn huisje door te werken en te shoppen.
Alleen in plaats van wat te kopen kijk ik over het algemeen, en ben ik jaloers op alle vrouwen welke alles passen, en het wél kopen.. :oops:
Verder heb ik ik een hele collectie muziek, waarvan regelmatig een playlist aanstaat, en wandel ik me de laatste maanden helemaal suf ;)

Ook speel ik sinds augustus StarTrek Online, waar ik weer eens verliefd ben geworden op een single hetero Amerikaan :fpalm:
Gebruikersavatar
Tanja
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Tanja »

Ik ben een fervent tv kijkster. Soapies, films en series :hbeat: kijk ik naar hartelust :D Verder rij ik graag motor en ben al vanaf mijn geboorte gek van auto's en autosport. Ben ook een liefhebster van muziek en veel genres kunnen mij bekoren. Lezen doe ik niet veel :cry: en computeren weer wel heulll veel. Oja, vroeger kwam ik veel bij Feyenoord maar dat lijkt alweer eeuwen geleden
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm: